Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » Externe bespiegelingen voor DSC in 2007-2008
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Externe bespiegelingen voor DSC in 2007-2008 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie ook:



Nu (nagenoeg) alle teams hun eerste partij hebben gespeeld kan het geen kwaad om eens te kijken waar we staan met DSC. Uiteraard is deze draad vooral ter discussie.

DSC1
Het vlaggenschip heeft net als vorig jaar flinke averij opgelopen. Twee nederlagen is geen lekkere start. En aangezien het tegen de twee concurrenten voor de titel was lijkt de missie dit jaar nu al kansloos. Het vorige seizoen leert echt dat we ook te vroeg kunnen treuren. Wellicht zit er dit jaar wel een wondertje in.

DSC2
Een formidabele start. Maar gezien het aantal sterke teams dat nog volgt lijkt het kampioenschap heel ver weg. Aan de andere kant, handhaving was het streven, en dat lijkt nu al bijna zeker.

DSC3, DSC4 & DSC5
De eerste ronden geldt voor de DSC teams vooral: de ene zijn brood, is de ander zijn dood. DSC3 won nipt van DSC4, en zal de komende ronde hetzelfde proberen tegen DSC5. DSC5 verloor kansloos van Promotie 2. DSC4 hield zoals gezegd de schade beperkt en hoopt te schitteren tegen DD3. Daarmee zou het in ieder geval DSC3 plezier doen.

DSC6
Begon met een verdienstelijke 4-4 tegen Promotie 4. DSC6 is op papier duidelijk de zwakste en alle punten zijn welkom dit seizoen. Hopelijk volgen er nog veel.

DSC7
Volgende week is de eerste wedstrijd van DSC7 tegen Schaakhuis 3. Op papier is DSC7 een middenmoter in de tweede klasse. We gaan zien of ze dat kunnen waarmaken.

DSC8
Begonnen met een nipte overwinning op Paris, zal dit team dat al sinds mensenheugenis (en wellicht zelfs daarvoor al) waarschijnlijk ook dit seizoen haar plekje in de derde klasse met verve verdedigen. Kampioen worden zit er wellicht niet in, maar dat hoeft ook niet.

DSC9
Het jeugdteam mag het na een jaartje vierde klasse weer proberen in de derde klasse. Dat zal nog niet makkelijk zijn, aangezien de eerste bordspeelster een hoger team toegewezen heeft gekregen. Maar zoals bekend gaan jeugdspelers met sprongen vooruit, dus we gaan het zien.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by winfvdm on 08-10-2007 at 16:36.

08-10-2007 14:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

RE: Externe bespiegelingen voor DSC in 2007-2008 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
DSC2
Een formidabele start. Maar gezien het aantal sterke teams dat nog volgt lijkt het kampioenschap heel ver weg. Aan de andere kant, handhaving was het streven, en dat lijkt nu al bijna zeker.


Excusez-moi (De Bas gaat dit niet leuk vinden), maar dat is een beetje optimistisch. 2 jaar geleden degradeerde er een ploeg met 8 punten in de klasse van Leiderdorp. 4 matchpunten is dan ook verre van zeker. Maar het gaat tot nu toe zeker fantastisch.

08-10-2007 19:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het moet wel heel raar lopen wil een DSC2 in deze vorm niet nog een paar puntjes pakken... Niet?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-10-2007 21:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

RE: Externe bespiegelingen voor DSC in 2007-2008 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Corniel
DSC2
Een formidabele start. Maar gezien het aantal sterke teams dat nog volgt lijkt het kampioenschap heel ver weg. Aan de andere kant, handhaving was het streven, en dat lijkt nu al bijna zeker.


Excusez-moi (De Bas gaat dit niet leuk vinden), maar dat is een beetje optimistisch. 2 jaar geleden degradeerde er een ploeg met 8 punten in de klasse van Leiderdorp. 4 matchpunten is dan ook verre van zeker. Maar het gaat tot nu toe zeker fantastisch.


De Bas vindt de discussie over handhaving van DSC2 een beetje onzin, aangezien de enige vraag die momenteel speelt, gaat over het wel of niet behalen van het kampioenschap. Met 4 matchpunten uit 2 wedstrijden mag je kampioensaspiraties hebben. Zoals DSC2 uitstekend laat zien, is al dat gezeur over rating complete onzin. 'Theoretisch' sterkere team worden gewoon verslagen. Het gaat om teamspirit, vechtersmentaliteit en hier en daar een dropje geluk, niet om een ratingerfenis uit het verleden.

Waarom is de mens toch altijd getrokken tot de negatieve insteek? Heeft het te maken met een Calvinistische inslag? Als je maar hard genoeg roept dat iets niet kan, gaan anderen er vanzelf ook in geloven. Zoals ik zelf heb mogen ervaren - maar geldt dat ook niet voor jou, Martin? - is zelfvertrouwen van onschatbare waarde achter het bord. Waarom zouden we proberen hier een deuk in te slaan door het negatieve (degradatie) in plaats van het positieve (kampioenschap) te benadrukken? Ik doe daar dus niet aan mee. Laat mij desnoods maar de enige roepende in de woestijn zijn: "DSC2 gaat voor het kampioenschap!"

Hup, mannen, hup!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

09-10-2007 01:35 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, vertrouwen is inderdaad belangrijk. Maar je moet ook niet naast je schoenen gaan lopen Glimlach
Maar goed, misschien heb je wel gelijk! Teamspirit is inderdaad niet te onderschatten.
Hup DSC2 Hup! Glimlach

09-10-2007 07:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad De Bas, de typisch Nederlandse inslag: er zijn vele redenen waarom we zouden kunnen verliezen i.p.v. er zijn genoeg redenen waarom we zouden kunnen winnen.

Ik zie genoeg redenen voor DSC4 om zich met gemak te handhaven in de Promotieklasse te handhaven in ieder geval. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-10-2007 15:08 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Na drie (vier ronden) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het seizoen is al weer aardig op gang. Kijken wat dat gebracht heeft.

DSC1
Drama. De resultaten zijn net als vorig seizoen niet goed. Natuurlijk is het vertrek van Chiel een aderlating geweest, maar op papier zou dit team bovenin mee moeten draaien. Van de eerste vier wedstrijden er eentje winnen is ronduit terleurstellend. Degraderen zullen ze (hopelijk) niet, maar het zou fijn zijn als de vorm de rest van het seizoen herpakt kan worden.

DSC2
Begon voortvarend. Is na twee nederlagen nu in het midden uitgekomen. Het team draait goed, en kan hopelijk nog wat puntjes pakken. Het “linker rijtje” zou mooi zijn.

DSC3, DSC4 & DSC5
En dan de promotieklasse. Drie broedermoorden hebben zich voltrokken, geheel volgens de pikorde. DSC3 ligt op koers: 6 uit 3, samen met Promotie 2. DSC4 staat nu in de middenmoot en heeft in alle drie de wedstrijden laten zien dat er wat verwacht mag worden.

DSC5 heeft het moeilijk. Wie naar de stand kijkt en zelfs maar een scenario probeert uit te dokteren waarin zowel DSC3 als DSC4 als DSC5 niet degradeert, waant zich een deelnemer aan de lotto met de daarbij behorende dagdromen. Welke twee teams moeten dan door DSC4 en DSC5 beide achter zich gelaten worden? SHTV 2 moet te doen zijn, maar wie is de tweede? De andere teams hebben op papier zo'n 100 elopunten meer per bord...

DSC6
In de eerste klasse vertegenwoordigd DSC6 de eer. Net boven de degradatiestreep om precies te zijn.gezien de krachtsverhoudingen binnen de klasse zal ze haar best moeten blijven doen om aan de goede kant van die streep te blijven. Ik ben bang dat het tot de laatste ronde spannend blijft, maar ik hoop dat we eerder veilig zijn.

DSC7
Net als vorig jaar speelt DSC7 ook dit jaar mee bovenin de ranglijst van haar tweede klasse. Promotie zit er denk ik niet in, maar wie weet. Al is het maar omdat er een beste nummer twee omhoog mag.

DSC8
Heeft haar eerste twee ronden gewonnen en ontving daarna een vrije ronde. Het team is sterker geworden de afgelopen jaren, dus wellicht zit er een promotie in. Wellicht ook niet.

DSC9
Het jeugdteam doet het prima in de derde klasse. Zeker als je je bedenkt dat de sterkste speler van vorig jaar nu in een hoger team speelt. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit team niet degradeert.

Algemeen zie je dat zoveel promoties ook hun nadelen hebben. Dit jaar bungelen er toch een aantal teams aan de onderkant. Ik ga er vanuit dat we niet al het gewonnen terein weer zullen inleveren, maar verwacht wel dat er een of twee teams zullen degraderen. Hopelijk staat der in iedergeval de promotie van DSC3 tegenover. En wellicht nog meer...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-11-2007 09:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu SHTV 2 van DD 3 won is zelfs het scenario dat DSC4 en 5 er beide uit gaan niet ondenkbaar...

Natuurlijk gaan we daar niet van uit, maar veilig zijn we geen van beide.

DSC3 zal zeer wrs met Promotie 2 strijden om de titel.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 28-11-2007 at 15:35.

28-11-2007 15:34 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

RE: Na drie (vier ronden) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

DSC3, DSC4 & DSC5
Wie naar de stand kijkt en zelfs maar een scenario probeert uit te dokteren waarin zowel DSC3 als DSC4 als DSC5 niet degradeert, waant zich een deelnemer aan de lotto met de daarbij behorende dagdromen.


Dat is toch allemaal niet zo moeilijk.
DSC3 wint van WSC en SHTV, en speelt gelijk tegen Promotie en DD. DD wint de dan resterende partijen. Promotie wint de dan resterende partijen. DSC4 wint de dan resterende partijen. WSC wint van ST.

Het enige wat DSC5 dan nog moet doen is winnen van SHTV en niet verliezen van ST en WSC.

Dit levert dan de fraaie eindstand op met een eerste plaats voor DSC3, een vierde plaats voor DSC4 en een zesde plaats voor DSC5.

29-11-2007 13:12 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: Na drie (vier ronden) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Waant zich een deelnemer aan de lotto met de daarbij behorende dagdromen.


Quote

Originally posted by Albert
Dat is toch allemaal niet zo moeilijk (..)

Het enige wat DSC5 dan nog moet doen (..)

Dit levert dan de fraaie eindstand op met een eerste plaats voor DSC3, een vierde plaats voor DSC4 en een zesde plaats voor DSC5.

Q.E.D.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2007 13:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

QED?

Ik acht trouwens ST sterker dan WSC, beide teams (licht) sterker dan DSC4, en flink sterker dan DSC5. Maar goed, DD 3 achtte ik ook sterker dan SHTV 2...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-12-2007 19:03 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
QED?

Quod erad demonstrandum.
Latijn voor 'datgene dat te bewijzen was', wordt altijd als einde van een wiskundig/wetenschappelijk bewijs gebruikt.

01-12-2007 22:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by Marco
QED?

Quod erad demonstrandum.
Latijn voor 'datgene dat te bewijzen was', wordt altijd als einde van een wiskundig/wetenschappelijk bewijs gebruikt.

Dat weet hij waarschijnlijk, vandaar de vraag? Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-12-2007 23:25 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het meest vermakelijke is nog wel de spelvout in de vertaling: het moet erat zijn. Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 01-12-2007 at 23:31.

01-12-2007 23:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh ja, erg vermakelijk een typefout, het was laat...
Enne het lijkt me wel duidelijk wat Corniel bedoelde en dat lijkt me terecht

02-12-2007 10:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond het vermakelijk omdat Rene precies mijn sarcasme doorhad en jij niet, maar dan een vrij opmerkelijke spelfout maakt - erad is nergens in de werkwoordsrijtjes van essere een vormpje Tong (een typo wil ik dat niet noemen, de t zit ook niet naast de d).
Je kan het hoogstens een dyslectisch momentje noemen. Knipoog

En nou ben ik benieuwd of Martin het kan laten om hier verder op in te gaan... Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-12-2007 18:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martin wel, die is een stuk volwassener... Glimlach

En met jij eigen opmerking bevestig je mijn QED alleen maar volgens mij.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-12-2007 19:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nietes

02-12-2007 20:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Kansen, laatste loodjes, en een beetje hopen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar de KNSB competitie nog maar net halverwege is, is het einde van de HSB competitie inzicht.

DSC1
Tja, het is geen fraai seizoen. Sterker nog, waar DSC zich al enige jaren het sterkte HSB team binnen de KNSB-competie mocht noemen, staan nu zowel DD, WSC, als Promotie boven ons geplaagde eerste. Het zou mooi zijn als er de laatste vier wedstrijden veel matchpunten gepakt werden. Al was het maar voor het moraal van komend seizoen.

DSC2
Een net debuut in de tweede klasse. Meer bord- en meer matchpunten dan DSC1. Kampioen worden kan op papier nog, maar dat lijkt me niet reeel. Degraderen kan ook nog. Iets reeeler wellicht maar ik vewacht toch eigenlijk een positie in het midden. Precies waar ze nu staan dus.

DSC3
Dinsdag 12 februari moet het gebeuren: in Zoetermeer, tegen Promotie. Bij winst is het kampioenschap redelijk safe (hoewel de laatste wedstrijd tegen DD 3 natuurlijk niet te onderschatten is), bij gelijkspel is het duimendraaien, en bij verlies is het hopen op een klein wonder.

DSC4
Ze hebben het hem geflikt. Ze draaien een prima seizoen in de promotieklasse. Op bordpunten zouden ze zelfs derde staan. De eerstvolgende wedstrijd is tegen SHTV 2. Om de kansen op handhaving voor DSC5 te verhogen zou winst wel prettig zijn. Bijkomend voordeel is dat DSC4 dan veilig is. (Of was het nu andersom) De laatste ronde mag eventuele averij van DSC3 worden rechtgezet tegen Promotie 2. Maar hopelijk gaat die wedstrijd alleen om consolidatie van de derde plek die ze dan hebben...

DSC5
Ik was eerder nogal sceptisch over lijfsbehoud van zowel DSC5 als DSC4. laatstgenoemde lijkt dat te gaan halen. Eerst genoemde heeft echter ook nog een kans. En dat gaat niet ten koste van laatstgenoemde. Enige bezwaar: Het op papier duidelijk sterkere WSC2 of Scheve Toren 1 (waarvan gewonnen is!) moet op de ranglijst worden gepasseerd. De makkelijkste route is winst op WSC 2 (zo'n 100 elo punten sterker). Maar ook bij gelijkspel is er nog een heleboel mogelijk. Bij verlies wordt het lastiger, maar kan het ook. We gaan het zien.

DSC6
Nog steeds net boven de degradatiegrens. Eerstvolgende wedstrijd is tegen mede-hekkensluiter WSC 3. Bij winst is de haven bijna in zicht, bij verlies wordt de slotronde een zeer-zeer lastige opgave. (En hebben we niet alles meer in eigen hand wellicht)

DSC7
Tja, ze zitten in de poule met HSV 1 dat op papier sterker is dan promotieklasse team DSC6. Het is dan ook niet verrassend dat ze op kop staan. In de strijd best-of-the-rest staan ze derde. Maar de twee andere teams de boven ze staan hebben dan ook (net als HSV 1) een veel sterkere formatie op papier. Ergo: in de middenmoot. Degraderen kan in deze klasse niet (7 teams), dus ze waren het eerste DSC team dat veilig was. Knipoog

DSC8
Het laagste seniorenteam staat netjes in de middenmoot. Wel valt er iets eigenaardigs op: Rob Scherpenisse, René Poots en Lito van Reede hebben gedrieën 66 procent van de punten van dit team bij elkaar gespeeld. Ze solliciteren hiermee duidelijk naar een plekje in een hoger team.

DSC9
De jeugd houdt zich prima in de derde klasse. Netjes in het midden. Geen speler die er kwa score bovenuit steekt. Volgend jaar - als ze allen weer veel sterker zijn geworden - kunnen ze misschien wat meer naar boven kijken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-01-2008 16:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

RE: Kansen, laatste loodjes, en een beetje hopen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

DSC5
Ik was eerder nogal sceptisch over lijfsbehoud van zowel DSC5 als DSC4. laatstgenoemde lijkt dat te gaan halen. Eerst genoemde heeft echter ook nog een kans.


En ik ben sceptisch ten opzichte van jouw scepsisme Lach
Voor mij was DSC4 een blijvertje in promotieklasse, en is DSC5 nog steeds één van de twee favorieten richting 1ste (wat niet betekent dat we ons best niet zullen doen!).
In ieder geval, ik heb de indruk dat ongeveer de volledige samenstelling van de Promotieklasse volgend seizoen de laatste twee rondes door DSC (mee) bepaald zal worden.
Zolang we er maar niet opnieuw drie ploegen hebben ben ik al tevreden.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

24-01-2008 18:36 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller