Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (3): Jan-Peter van Zandwijk verslaat Gert Legemaat
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (3): Jan-Peter van Zandwijk verslaat Gert Legemaat Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de derde ronde van de interne competitie heeft Jan-Peter van Zandwijk de runner-up van vorig jaar, Gert Legemaat, zijn tweede nederlaag toegebracht. Jan-Peter was met de witte stukken te sterk. Clubkampioen Joram op den Kelder kwam evenmin tot winst. Hij werd door Kim Meulenbroek in bedwang gehouden en moest met remise genoegen nemen.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Kim Meulenbroek-Joram op den Kelder½-½
2Jan-Peter van Zandwijk-Gert Legemaat1-0
3Pieter Buzing-Bob Voogt0-1
4Kees Voorberg-Arno Wiersma0-1
5Ted Barendse-Martin Glimmerveen½-½
6Pieter Goossens-Kees van der Meer½-½
7Jaap Flohil-Willem-Jan van den Broek1-0


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Jan van de Donk-Roland ten Have0-1
2Diederik van Heijgen-René van Alfen½-½
3René Torenstra-John Spiering0-1
4Henrik Tamerus-Theo Rekveldt1-0
5Rob Smits-Edgar Huisman1-0
6Johan van de Pol-Gerard Bilars1-0
7Kees Korving-Coen Leentvaar1-0
8Albert Kemeling-Frans Palm1-0


Uitslagen groep C
 wit zwartuitslag
1Simon Dirkse-René Poots½-½
2Rick Plomp-Kees Venema½-½
3Bert Zwemstra-Antoon Frehe0-1
4Steven van der Weele-Jolle Lont0-1
5Paul van Riet-Jan Swart0-1
6Lito van Reede-Frans Smit1-0
7Dolf Mulder-Aad de Jong0-1
8Gerrit Bussmann-Ernst Hanewald½-½
9Leo Zuijdgeest-Jan Torenstra0-1

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-09-2007 02:49 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Pepermolen of spektakelprijs? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted en ik speelden een werkelijk belachelijke partij. In de opening maakte ik de eerste fout, maar Ted ging verkeerd verder, waardoor ik groot voordeel kreeg. Op een bepaald moment kon ik op minimaal 2 manieren dit voordeel gaan verzilveren - Ted overwoog opgave na één van deze twee.
Ik koos echter de derde - won mijn geofferde pion daarmee terug, maar ook het initiatief. Ik offerde nog een pion, maar het plan klopte van geen kant. Ted had in de eerste fase echter wel veel tijd gebruikt, dus kwam langzaam in tijdnood. Nu hij de kansen kreeg om het af te maken, miste hij er een paar.
In de tijdnood - vooral tijdnood voor Ted, maar ik speelde af en toe een zet te snel - golfden de kansen weer op en neer en kwamen we in een remise toren-dame-eindspel. Volgens Fritz had Ted daarin weer ergens een toren op kunnen halen, maar mogelijk heb ik uit mijn hoofd iets verkeerd ingevoerd. Het zou in ieder geval wel in het beeld van de partij passen. De vraag is nu voor welke prijs deze partij in aanmerking komt Tong

Misschien plaats ik nog wel een paar diagrammetjes, maar nu geen tijd...

25-09-2007 07:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een ongelooflijke wederzijdse blunderpartij was remise inderdaad de enige juiste uitslag. Beiden hebben gewonnen en verloren gestaan, en moeten aan meedere zetten ?, ??, of ?! toevoegen.
Ik bewaar mijn betere partijen blijkbaar voorlopig (en trouwens graag) voor de externe competitie.

En als reactie op de bijdrage van Martin: misschien een nieuwe prijs instellen: de baggerpartij (met bijpassende prijs)?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 25-09-2007 at 08:27.

25-09-2007 08:25 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoera, partijverslagen! Grijns

Ik speelde tegen John Spierings een variant met Wit die leuk is; een modderstelling uit het Stauntongambiet. Nu heb ik die stelling ook wel eens van Richard verloren, maar dat ligt aan mij, niet aan de opening Glimlach

Een tactisch zooitje in het middenspel gaf Wit voordeel, en de combinatie die ik inzette had dat moeten voortzetten (bleek achteraf). Ik kreeg echter koude voeten en... keerde terug op mijn schreden. Ik zag spoken.

John zette daarop de jacht op mijn dame in, die steeds minder velden kreeg. In plaats van een zeer belabberd eindspel koos ik voor het stukoffer, maar John maakte het prima uit en ik was kansloos.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-09-2007 17:46 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Als een formule 1 wagen uit de startblokken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naast René zittende en tegenover Kees V. zag ik mijn naaste buurman als een formule 1 wagen weg racen. Krachtige zetten wel bewust en een licht beduusde opponent!
En inderdaad halverwege geen benzine meer dus een pitstop...en een verloren race Grijns Voor mijzelf was de benzine al op toen ik koos voor het onzalige d3 ipv d4 voor open spel...gewoon remise dus...saai...doe ik niet meer...dan maar de beuk er in...of een pitstop Ja!

25-09-2007 19:52 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het lijkt me dat de stand niet klopt. Bij verschillende personen klopt het percentage niet. Bijvoorbeeld Hora met 1 partij en 0 overwinning, maar toch 100%

26-09-2007 08:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wellicht heeft het te maken met partijen die tussen spelers van verschillende groepen gespeeld zijn?

Anders is er iets 'mis' het was mij ook opgevallen. Wellicht dat Arno dit kan toelichten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-09-2007 10:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Wellicht heeft het te maken met partijen die tussen spelers van verschillende groepen gespeeld zijn?


Dat lijkt me niet direct. Bij mij klopt het namelijk wel, en ik heb vorige week tegen Henrik (B-groep) gespeeld.

26-09-2007 13:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, appart. We gaan vast horen wat het is.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-09-2007 13:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Het lijkt me dat de stand niet klopt. Bij verschillende personen klopt het percentage niet. Bijvoorbeeld Hora met 1 partij en 0 overwinning, maar toch 100%


Ik kan het nu even niet controleren (zit op mijn werk), maar ik vermoed dat ik een verkeerde kolom in de stand heb opgenomen, namelijk de kolom met het aantal keer dat een speler zwart heeft gehad in plaats van het aantal winstpartijen. Ik zal het als ik thuis ben nakijken en aanpassen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-09-2007 13:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoiets vermoedde ik al Glimlach bvd!

26-09-2007 13:42 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vroeg me eerlijk gezegd af of en wanneer het definitieve reglement bekend wordt. Namelijk, ik was benieuwd hoeveel punten de spelers hebben. Nr 1 krijgt 3/2 keer aantal spelers toch, en dan steeds een punt minder?

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

27-09-2007 18:30 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller