Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2007-2008 » Kim Meulenbroek wint eerste Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Kim Meulenbroek wint eerste Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kim Meulenbroek heeft op weerstandspunten het eerste Grand Prix Rapid van het seizoen 2007-2008 gewonnen. Richard Oranje en Ted Barendse haalden eveneens 4½ punt, maar moesten Kim op weerstandspunten voor laten gaan.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-09-2007 02:25 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel Nobel en ik hebben gisteravond, net als in 2004 en 2006, de avond benut om weer schaakritme te krijgen. Het werd meteen een kandidaat voor de varkenshef-prijs (het modernisme spek-takel-prijs staat me tegen).
Eerst won ik drie stukken voor dame en pion (Corniel: ik won dame en pion voor drie stukken) en daarna, in wederzijds moeilijk te beoordelen stelling, na een pionoffer van Corniel, 'won' ik de kwaliteit in ruil voor de kleine kwaliteit (netto: twee torens in ruil voor drie stukken).
Een lekkere partij om er weer in te komen.
Het eindspel twee torens tegen dame bij ongelijke lopers en elk vier pionnen bleek plotseling voor me gewonnen, maar dat is meer voor de statistiek.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-09-2007 08:08 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Formeel protest tegen de uitslag bij deze. De wp van iemand die de laatste ronde naar huis gaat zouden niet mee mogen tellen. Ik eis dan ook de overwinning op Ja!

04-09-2007 11:13 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

maar goed na de standaard overwinning op Simon Feijenoord, mocht ik tegen Joost Michielsen. Die won ik doordat joost in een remisestaand gelijk lopereindspel (ik pion minder) een dappere verliespoging ondernam. De derde ronde tegen Dolf. Ik verprutste de opneing volledig en kwam drie pionnen achter in een dubbel toren eindspel. Een voor een wist ik ze terug te winnen dankzij de creatieve voortzettingen van dolf. Op het slot ging dolf door zijn vlag ipv een minuut eerder remise aan te beiden. 3 uit 3 dus en loting tegen joram. In een anti-marschall liet joram plots e4 instaan welke pion in dank werd aanvaard. De rest was niet zo moeilijk meer , 4 uit 4 dus en samen met Kim die van meester Chiel won aan kop. Tot mijn verbazing ging kim er vandoor en eindigde met bye op 4.5 uit 5. Dit gaf mij d ekans het toernooi ongedeeld te winnen. Edoch Jan peter van Z werkte niet mee zoals de anderen dat wel deden. Uiteindelijk een potremise lopereindspel en met beide circa 1.30 op de klok wist ik JP er toch van te overtuigen dat verder spelen eingzins doelloos was. het spel wie kan het snelst de klok indrukken duurde al een dikke minuut, ik was overigens wel aan het inlopen .
Dus slecht gespeeld maar qua resultaat dik tevreden !

04-09-2007 11:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

TPR 2425 Draaiend hoofd

04-09-2007 11:22 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Formeel protest tegen de uitslag bij deze. De wp van iemand die de laatste ronde naar huis gaat zouden niet mee mogen tellen. Ik eis dan ook de overwinning op Ja!


Protest (wederom) afgewezen!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-09-2007 11:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aha, jij was die onverlaat die er voor zorgde dat ik met 0.5 uit 2 tegen Joost moest? Anyway: mooi resultaat!

Anyway, ik mis nog wat ritme geloof ik. Dankzij een laat diner miste ik ronde 1. Daarna tegen Rufael. Ik dacht wel gelijk uit de opening te komen, maar sloot een stuk van mezelf op. Rufael werd nog wel even zenuwachtig van mijn alles-richting-koning-strategie, maar een stuk is gewoon teveel. Daarna dus tegen Joost. Vorige week had mij me verteld dat ik op zet 12 iets anders had moeten doen; dit keer kwam ik twee zetten verder :-) Niet dat ik meteen verloor, maar toch.

Daarna was het toernooi eigenlijk al gedaan. Gelukkig sloot ik nog af met twee overwinningen. Rob Smits koos voor een schuif-opening, maar zette zijn dame te ver weg (h-lijn in gesloten stelling). Na een flinke afruil bezette ik de c-lijn en moest hij meteen materiaal inleveren. In de laatste ronde vervolgens Patrick Tjioe, altijd lastig. Ook dit keer weer ... ware het niet dat Pc5-e3 niet toegestaan was ;-) Zijn paard had de keus tussen kamikaze en naar a6 gaan. Dan maar kamikaze dacht Patrick. Maar ja, een pionnetje is natuurlijk niet genoeg. Verderop haalde ik met een familieschaakje een toren op en was het dan echt over.

De echte vorm ontbreekt nog, maar da's ook niet zo vreemd. Het is toch wel logisch dat eredivisieclubs hun seizoen starten met oefenwedstrijden tegen amateurclubs...

04-09-2007 12:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik

Quote

Originally posted by Richard
Formeel protest tegen de uitslag bij deze. De wp van iemand die de laatste ronde naar huis gaat zouden niet mee mogen tellen. Ik eis dan ook de overwinning op Ja!


Protest (wederom) afgewezen!


Dit is dan ook in beroep bij bestuur Ja!

04-09-2007 12:43 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Dit is dan ook in beroep bij bestuur Ja!


Daar zijn andere kanalen voor... Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-09-2007 12:54 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het bestuur, laat dat zijn intern wedstrijdleider vallen? Welnee...
Hij heeft gelijk. Dit is geen doen. Hier ligt een taak voor de Verenigde Naties!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-09-2007 14:03 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by Richard
Dit is dan ook in beroep bij bestuur Ja!


Daar zijn andere kanalen voor... Knipoog


om nu meteen het bestuur in een kanaal te gooien gaat ook weer wat ver Grijns

04-09-2007 15:27 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms moet je schoon schip maken. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-09-2007 15:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller