Delfts Schaakforum » Internationaal » Algemeen [internationaal] » Sveshnikov
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Sveshnikov Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor alle liefhebbers van de Sveshnikov (en dat zijn er toch een aantal bij DSC): vanavond is er een trainingsessie over deze opening op de Chessbase server.

"Central control is everything
20.02.2003 In his training session tonight, GM Dorian Rogozenko will once again deal with the Sveshnikov Sicilian, this time emphasizing the importance of central squares. If Black manages to get control of d5 and to push his d- and e-pawns, not even extra material will save White from trouble. The lesson is free of charge and starts at 21.00 CET, on our server at Playchess.com"

(bron: www.chessbase.com)

__________________
I play against pieces

20-02-2003 17:04 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zijn Sveshnikov CD is wel aardig;
een beetje onoverzichtelijk en het Engels is niet al te best, maar genoeg partijen en de theoretische stand van zaken t/m 2002. In ieder geval genoeg studiemateriaal.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-02-2003 16:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf beschik ik over zowel de bijbel van vd Wiel (9. Pd5, de positionele variant) als het boek van Aagaard (Understanding the Sveshnikov dacht ik dat het heet, momenteel heb ik het uitgeleend), maar die 2 verbleken bij het werk van Jakovich: the Complete Sveshnikov.
Hierin wordt vanaf de zet e5 al duidelijk gemaakt hoe zwart gebruik kan maken van witte onnauwkeurigheden, en in de hoofdvarianten worden dingen naar voren gebracht die in eerdergenoemde werken niet eens genoemd werden.
Ik ben er zelf dan ook erg content over: qua boeken is dit op het moment het beste wat er te krijgen is over de Sveshnikov.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-02-2003 17:04 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller