Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC2 promoveert naar tweede klasse KNSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSC2 promoveert naar tweede klasse KNSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Doordat de Variant zich heeft teruggetrokken uit de KNSB heeft DSC2 als beste nummer 2 in de 3e klasse het recht gekregen te promoveren naar de 2e klasse.
De geweldige zege op Sas van Gent is dan toch ergens goed voor geweest!

Dat betekent komend seizoen 2 DSC teams in de 2e klasse, wauw. Ik ga er hierbij vanuit dat er geen bezwaren vanuit de club zijn tegen deze extra promotieplaats. Snelle inventarisatie bij het tweede leerde dat iedereen hier tot nog toe voor is.

03-07-2007 15:08 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit maakt het afgelopen seizoen toch weer een stukje zoeter dan dat het al was. Ik denk ook dat DSC2 haar mannetje/vrouwtje/paard prima zal staan in de tweede klasse. Veel succes dan ook aan de teamleden!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-07-2007 15:22 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zitten er paarden in het tweede?!? Geschokt

03-07-2007 17:14 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Paarten
forumlid


geregistreerd: 04-07-2007
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En hoe wordt de opengevallen plek in de 3e klasse opgevuld...?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Paarten on 04-07-2007 at 08:55.

04-07-2007 08:55 Paarten is offline Send an Email to Paarten Search for Posts by Paarten Add Paarten to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

3e klasse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanuit de FSB.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-07-2007 09:17 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

RE: DSC2 promoveert naar tweede klasse KNSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf

De geweldige zege op Sas van Gent is dan toch ergens goed voor geweest!



Helaas, helaas...
Een inventarisatie leert dat die zege niet nodig was.
4-4 in de laatste ronde tegen HWPSVG was voldoende geweest; ook dan was DSC II nog ruimschoots beste nummer twee geweest.

Het geweldige seizoen is ergens goed voor geweest, zelfs al leverde dat slechts een tweede plaats op!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-07-2007 09:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kom via de Friese Schaakbond niet echt verder: www.frieseschaakbond.nl. Ik kan wel persoonlijke uitslagen vinden, maar geen eindstand. Het zou overigens wel kunnen zijn dat het DSC is die daar als tweede promoveert! Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-07-2007 12:55 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DCS uit Drachten dus. Glimlach

Het verlies van in totaal 4 mp bij DSC3 was dus teveel?
En hetzelfde geldt voor DSC1 t.a.v. de 2e klasse KNSB?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-07-2007 15:03 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ik kom via de Friese Schaakbond niet echt verder: www.frieseschaakbond.nl. Ik kan wel persoonlijke uitslagen vinden, maar geen eindstand. Het zou overigens wel kunnen zijn dat het DSC is die daar als tweede promoveert! Grijns


Je kunt daar ij de gedetailleerde uitslagen van ronde 7 de stand na ronde 7 komen. Ik kom er regelmatig om de prestaties van mijn oude cluppie te bekijken, vandaar dat ik dat weet.

Wel grappig dat er twee DSC-teams versterkt promoveren Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-07-2007 16:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu heb ik het ook gevonden:

 teammpbp
1De Twee Kastelen1243 
2DSC1137 
3Heerenveen1034½
4Emmeloord931 
5Sneek 3524 
6Knudde521½
7De Pion219½
8Franeker213½


http://members.chello.nl/~p.d.brouwer/Pm7.htm

@Marco, de versterkte promotie naar de KNSB heeft niets te maken met de prestaties in de promotieklasse, maar met die van de best presterende promovendi.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-07-2007 16:39 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De nieuwe indeling is er !


http://www.schaakbond.nl/comp/knsb07a/indeling.htm

04-07-2007 17:02 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

De geweldige zege op Sas van Gent is dan toch ergens goed voor geweest! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Helaas, helaas...
Een inventarisatie leert dat die zege niet nodig was.
4-4 in de laatste ronde tegen HWPSVG was voldoende geweest;

Onderweg naar SvG zaten we elkaar al moed in te spreken. Ik had de maandag ervoor nog beweerd, dat borden 5 t/m 8 bij SvG zwak waren, we die zouden winnen, bord 1 zou gaan winnen en Ted zou winnen.
Mijn bewering was toen, dat we eigenlijk met 6-0 voor zouden staan en we nog een halfje nodig hadden uit de laatste 2 partijen.
Ik was op dat moment niet op de hoogte, dat Ted op bord 1 zou spelen, vandaar dat mijn voorspelling niet geheel accuraat was.
We zeiden wel tegen elkaar, dat we zeker nog kansen hadden en niet voor spek en bonen naar Zeeland reden.
Dat we er nog voor moesten gaan, en niet acht invallers moesten sturen.
Zelfs noemde ik ook nog het beste nr 2 worden, maar dat zouden we volgens een medespeler bij verlies ook nog wel zijn. Leuk dat winfvdm dat even heeft rechtgezet!
Dat we zelfs zonder onze beste speler promotie hebben afgedwongen door de torenhoge favoriet op eigen bodem af te drogen.

Nog weinig trompet-geschal hier van DSC2 spelers, want we hebben natuurlijk gemengde gevoelens: Kampioenschap gemist maar wel een verdiende promotie. Hoera !???!
Affijn, zal je zien dat De Bas zometeen een linkje post naar een plaatje met trompetten en Oranje naar een wav-file.

04-07-2007 22:25 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

2B in 2007/2008 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Walter
Affijn, zal je zien dat De Bas zometeen een linkje post naar een plaatje met trompetten en Oranje naar een wav-file.


Laat ik mij gedragen en me beperken tot een blik op de teams die komend seizoen een poging gaan wagen DSC2 van de titel in de 2e klasse af te houden.

Klasse 2B
1 Nieuwendam
2 LSG 3
3 Lunaris Informatica Purmerend
4 DSC Delft 2
5 Oud Zuylen
6 NSI De Eenhoorn
7 Homburg Apeldoorn 3
8 ASC
9 Soest
10 SOPSWEPS '29

NB alle ratings en tpr's als gewogen gemiddelde (#partijen*rating per speler/totaal aantal partijen)

1 Nieuwendam: heeft zich op een half bordpunt weten te handhaven in 2C. Deze Nieuwendammer knuppels kunnen voornamelijk bogen op een goede eerstebord-speler (rating 2236, tpr 2400+). Dit mag echter de structurele zwakte van het gehele team (tpr 2040 bij een gemiddelde rating van 2060 niet verhullen. DSC1 heeft ze al met 5-3 verslagen, tijd voor DSC2 om te laten zien dat een wedstrijd tegen DSC2 niet per definitie makkelijker is dan een wedstrijd tegen DSC1. Op een score van minimaal 5,5-2,5 mag toch wel worden gerekend.

2 LSG 3: eigenlijk de enige serieuze bedreiging voor het kampioenschap van DSC. Dat de Leidenaren nog wel een paard van een loper kunnen onderscheiden, is gebleken uit hun 3e plek in 2B afgelopen seizoen. De uiteindelijke kampioen Wijker Toren werd (nipt) verslagen. Ook rating en tpr wijzen erop dat men nog wel enig kaas heeft gegeten van een potje schaak: een rating van 2140 en een tpr van 2170 is niets om je voor te schamen. Desondanks hebben ook de Leidenaren hun zwakke momenten, gezien de nederlaag tegen het heel veel zwakkere Homburg Apeldoorn 3 afgelopen seizoen. Een kwestie van op het juiste moment toeslaan dus. Dit juiste moment staat voor eind november gepland.

3 Lunaris Informatica Purmerend: degradant uit 1B. Hebben daar toch nog 6 mp's bij elkaar weten te sprokkelen. Op papier een paar leuke spelers (rating van de spelers van afgelopen seizoen bijna 2200), maar een vrij matige prestatie (tpr van net boven de 2100). Vooral de lagere borden en de invallers zijn zwak. Als ze compleet tegen ons kunnen aantreden, hebben ze misschien nog wel kans om een MP te veroveren.

4 DSC Delft 2: gedoodverfde favoriet. Is ongeslagen gebleven in 3F, maar is aanvankelijk dankzij tiebreak-regels geweerd uit de 2e klasse KNSB. Aangezien de Variant als een van de eerste teams heeft ingezien dat aan het Delfts geweld op termijn toch geen weerstand te bieden is en men heeft besloten zich terug te trekken, is de stap naar 2B een jaartje eerder gemaakt dan verwacht. Op papier mag het team eruit zien als een gemiddeld team uit 2B met rating 2063 en tpr 2110, maar dit is slechts schijn. De Delftse beulen, sluipmoordenaars en guerrillastrijders zullen niets nalaten om het langverwachte doel te realiseren: het kampioenschap (bij gebrek aan kampioenschap van de 3e klasse vorig jaar, dan maar van de 2e klasse dit jaar).

5 Oud Zuylen: de kampioen van 3G. Een redelijk homogeen team, waarbij voornamelijk middelmatigheid troef is. Geen apert zwakke plekken, maar zeker ook geen uitschieters naar boven. De gemiddelde rating van 2033 en de tpr van 2080 kan natuurlijk maar op een ding wijzen: twee smakelijk matchpunten in de buidel van DSC.

6 NSI De Eenhoorn: redelijke middenmoter in 2A vorig jaar. Het eerste team is in het bezit van enkele redelijk functionerende 2200 spelers, waardoor rating (2117) en tpr (2145) nog redelijk op orde zijn gehouden. Ook de invallers weten zich redelijk te handhaven in de tweede klasse. Het wordt dus duidelijk een kwestie van De Eenhoorn trakteren op een gierende nederlaag ondanks een papieren overwicht. In de Delftse wandelgangen ook wel bekend als een 'sas-van-gentje'.

7 Homburg Apeldoorn 3: bij uitstek de zwakke broeder van 2C. Rating van 1980 en tpr van 2009 duiden op een enkele reis derde klasse. Vorig jaar is deze echter nipt ontlopen dankzij een wonderbaarlijke overwinning op LSG 3. Kortom, er is een duidelijk noodzaak om alert te blijven, maar als we dat eenmaal hebben gerealiseerd, staat niet ons in de weg om een monsterscore te realiseren. Wanneer was de laatste X-0 overwinning van DSC in de KNSB?

8 ASC: heeft zich dankzij een paar overwinningen op de zwakke broeders weten te handhaven in 2B. Tegen de serieuzere tegenstanders werd echter kansloos verloren. De rating (2070) en tpr (2020) spreekt boekdelen. Tegen DSC2 zal het de Amsterdammers ongetwijfeld dun door de broek lopen en mogen we na het optrekken van de kruitdampen rekenen op minimaal 6 bordpunten in Delfts voordeel.

9 Soest: met overmacht kampioen geworden van het belachelijk zwakke 3B, waarin Soest het enige team met een gemiddelde rating van boven de 2000 was. De rating en tpr van respectievelijk 2085 en 2138 ziet er wel fatsoenlijk uit, maar is natuurlijk zwaar geinflateerd na een seizoen in een dergelijk zwakke poule. We zullen onze Soester bezoekers dan ook met lege handen terug naar huis sturen.

10 SOPSWEPS '29: de vrolijk reizende schakers. Ondanks een goede rating (2103), tpr (2111), het bezit van enkele ratingkanonnen en een stijlvol - doch kleurrijk - teamtenue, zal bij de soppers na afloop van hun bezoek aan Delft de drank de dag tot een succes moeten maken bij gebrek aan matchpunten.

Samengevat: eigenlijk kunnen we het kampioenschap met DSC2 wel gelijk opeisen, maar mogelijk dat sommige teams nog blind zijn voor onze superioriteit en deze bewezen willen zien in een wedstrijd. Dat is hun goed recht. Aan het eindresultaat, DSC2 naar de eerste klasse KNSB, zal dit echter niet af kunnen doen.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

05-07-2007 01:38 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou dat is dan ook maar alvast weer geregeld de bas Glimlach

05-07-2007 04:58 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij komt ASC uit Alphen a/d Rijn. Maar beweert De Bas hier nu serieus dat DSC na komend seizoen 2 eerste klasse-teams heeft? Dan MOET DSC3 komend seizoen echt promoveren!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-07-2007 15:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
(..) komend seizoen 2 eerste klasse-teams (..)


Dat zal de reistijd van een van beide teams niet ten goede komen denk ik. Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-07-2007 17:51 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Volgens mij komt ASC uit Alphen a/d Rijn. Maar beweert De Bas hier nu serieus dat DSC na komend seizoen 2 eerste klasse-teams heeft? Dan MOET DSC3 komend seizoen echt promoveren!


DSC3 en DSC4. Eventueel zelfs DSC5, als ook DSC6 promoveert. Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

05-07-2007 21:19 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
DSC3 en DSC4. Eventueel zelfs DSC5, als ook DSC6 promoveert. Grijns


Na al deze gekkigheid is het misschien nuttig om even reeel naar de zaken te kijken. IK ben al bij als het huidige DSC6 - er gemakshalve vanuitgaande dat het team in tact blijft, wat zeker niet automatisch zo is - blij mag zijn als het zich weet te handhaven. Het verschil tussen tweede en eerste klasse HSB is best groot.

(Daarnaast kunnen er echt niet drie teams promoveren uit de promotieklasse... Knipoog)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-07-2007 21:54 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Volgens mij komt ASC uit Alphen a/d Rijn. Maar beweert De Bas hier nu serieus dat DSC na komend seizoen 2 eerste klasse-teams heeft? Dan MOET DSC3 komend seizoen echt promoveren!


Amsterdam, Alphen, een pot nat. Knipoog

Overigens heb ik niets beweerd over twee teams van DSC in de eerste klasse KNSB. Ik heb enkel een vooruitblik gegeven van de verwachting van DSC2. Of DSC1 deze verwachte prestatie kan evenaren, moet nog maar blijken. Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

06-07-2007 00:16 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Idd nog weinig trompetgeschal van het tweede, maar de bravoure van Bas maakt natuurlijk veel goed. Een schaker spreekt natuurlijk ook met zijn zetten en niet met zijn trompet of voeten.

Tegen Oud Zuylen hebben we nog wel wat recht te zetten. Daar hebben we ooit onnodig met 5-3 verloren.

06-07-2007 10:17 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller