Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2002-2003 » DSC 5 en DSC 6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC 5 en DSC 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat hebben het vijfde en zesde deze week gedaan?

12-02-2003 14:20 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Exacte uitslag weet ik niet, maar ik weet wel 99% zeker dat het 5e heeft gewonnen: toen ik daar wegging stond het 3-1, en twee van de overgebleven borden stonden volledig gewonnen.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

12-02-2003 16:29 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Het vijfde heeft afgelopen maandag met 5,5-2,5 gewonnen van Pomar 2. De individuele scores:

Arno 0,5
René 1
Marco 1
Luc 1
Jan 0
Corniel 1
Gerard 0
Diederik 1

Wat het zesde heeft gedaan weet ik niet.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-02-2003 17:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Het zesde ging de boot in Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas, slecht nieuws:

Het zesde heeft dinsdag kansloos – een ander woord is er niet voor – met 6½-1½ verloren. Henrik won, en Johan hield remise.

Als eerste ging Arnoud (Bakker) onderuit. Hij dacht nog: “Wat een prutser” die laat zomaar een stuk in staan”. Hellaas was de daarop volgende zet ontluisterend. Het aftrekschaakje won een volle dame of zwart ging zelfs mat.

Ikzelf ging er als tweede vanaf. Ik liet me verrassen op derde zet! En dat overkomt me niet vaak. Ik dacht nog dit kan niet goed zijn, en dat was ook zo, alleen ik speelde twee belangrijke zetten precies verkeerd om, waardoor ik verloor in plaats van won.

Marc (ook al invaller) stond vrij lang solide en had misschien zelfs licht voordeel, maar overzag de dreiging van een penning. De zet c4 won een stuk en uiteindelijk de partij.

Op bord acht ging het al niet veel beter. Maarten (Juffermans) ging wel heel erg vroeg met zijn dame op pad. Na eigen zeggen speelbaar, maar het oogde allemaal niet OK. Vooral een aangekrante loper op c8 en een koning die maar niet van d8 weg kon deden hem de das om.

Op bord een overzag Remko kwaliteitsverlies. De stelling was daarna bijna onhoudbaar maar toen Remko daarna ook nog een stuk weg gaf (gepend stuk is een slechte verdediger) gaf hij maar op.

Op bord vier stond Olivier wel aardig, maar al behoorlijk achter in tijd. Toen hij tot overmaat van ramp ook nog een giftige pion opat, was dan ook snel gedaan met zijn overlevingskansen.

Op bord twee ging alles gelukkig een stuk beter. Iemand moest de naam van DSC toch hooghouden? Henrik had een kwaliteit geofferd in de draak op c3 (zeer thematisch) en ging had eigenlijk verder geen problemen. Alleen de tijd (maakte het hem moeilijk) maar met nog 30 seconden op de klok zette hij zonder problemen mat met toren en koning tegen koning (in 9 seconde!). In de auto merkte Arnoud op dat zijn tegenstander 7 zetten achter elkaar een pion had kunnen slaan omdat het na terugslaan pat geweest was. Dit voorval mocht de pret niet drukken...

Het laatste bord waar de beslissing viel was dat van Johan. Hij stond zeer goed (vele DSC-ers waren van mening dat hij gewonnen stond) maar de manoeuvre Dg5-h6 werd te laat uitgevoerd, waardoor de matdreiging niet genoeg meer was voor de winst. De verwikkelingen die volgenden leidde regelrecht naar remise.

Al met al zeer teleurstellend. Kampioen zullen ze niet meer worden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-02-2003 17:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ikzelf ging er als tweede vanaf. Ik liet me verrassen op derde zet!
Je maakt ons, of in elk geval mij, toch wel nieuwsgierig. Om welke drie zetten gaat het?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

12-02-2003 18:11 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1.e4 e5 2.f4 Lc5 3.Pf3 d5? 4.d4?

Hoe het verder ging zal ik je besparen, ik heb thuis de weerlegging uitgeplozen en ook die houd ik voor mij zelf...

Het sowieso niet handig hier over je openingsrepetoire te OH-en natuurlijk...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-02-2003 22:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller