Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC2 speelt gelijk tegen Dordrecht
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

DSC2 speelt gelijk tegen Dordrecht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zonder kopman Hofland bleken we al eerder kwetsbaar, en ook zaterdag misten we hem. En niet alleen vanwege zijn score.

Terwijl de staartborden zich aan hun taak hielden (een stevige plus neerzetten), was de blik gericht op de topborden: aldaar de schade beperkt houden. Het bleef beperkt, niet de schade maar de score.

Tja, 4-4 tegen Dordrecht. Een ‘eenvoudige’ overwinning op de koploper in de slotronde is niet meer genoeg. Vergelijk het met de middelbare school: Als je met 2 schoolonderzoeken een zware onvoldoende haalt, dan kan je dit bij het eindexamen nog helemaal goed maken door flink hoog te scoren.

We hoeven slechts met 6½-1½ te winnen. En als je zowel je schoolonderzoeken hebt verknald als een niet overtuigende eindexamen, dan is een vervolgstudie wellicht nog even te zwaar gegrepen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 22-04-2007 at 13:28.

22-04-2007 13:19 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Bah Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nuff said.

Edit: voor het verslag aan Dordse zijde, klik hier. Mijn partij is hier te vinden.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

22-04-2007 13:29 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja een toch wel flinke kater na deze volstrekt onnodige 4-4. Zelf kreeg ik een stuk aangeboden voor twee pionnen en wat vage aanvalskansen. Mijn oorsponkelijke trage plan had ik achteraf moeten spelen. Zoals het nu ging kon ik alleen maar met mijn extra stuk de gevaarlijke vrijpion blokkeren en verder niets meer doen. Gelukkig ook mijn oppo niet zodat de punten terecht werden gedeeld. Op dat moment kwamen we 1 1/2- 1/2 voor met nog twee gewonnen stellingen van pieter en walter en nog geen problemen aan de 1e vier borden. En toen gebeurden er allemaal vreemde dingen bij Ted en Dolf. Kim ad nog een solide remise maar door het kansloze eindspel van bobby bleef er niets meer dan 4-4 over. De missie is dudidelijk: alleen een 6.5-1.5 tegen HWP kan ons het kampioenschap schenken. Niet onmogelijk maar wel een heel lastige opgave.

23-04-2007 09:57 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller