Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Helaas geen NKV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Marisca
forumlid


geregistreerd: 07-11-2002
aantal berichten: 5

Helaas geen NKV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na in de eerste ronde van de halve finales NK vrouwen van Rieke van Run te hebben gewonnen, moest ik in de 2e ronde aantreden tegen de als eerste geplaatste Bianca Muhren.
Aangezien deze op de officiele speeldatum andere verplichtingen had, had ze van de KNSB toestemming gekregen om later te spelen.

Met enige vertraging vanwege kerstvakanties en andere verplichtingen vond de eerste wedstrijd van de mini tweekamp eind januari plaats in het speellokaal van HMC Den Bosch. Het werd een spannende partij met twee keer wederzijdse tijdnood waarin ik er helaas niet in slaagde in de aanval voldoende compensatie te krijgen voor een geofferd pionnetje. Opgeven en snel de laatste trein terug naar Delft halen was het jammerlijke resultaat.

De week erna (afgelopen maandag) kwam Bianca naar DSC voor de tweede wedstrijd. Wederom een siciliaan, wederom een spannende partij en wederom allebei in tijdnood. Alleen sloeg mijn aanval ditmaal wel door.. tenminste.. dat had gemoeten.
Een paar zetten voor de tijdcontrole twijfelde ik of ik mn dame nou op c1 of op d2 moest zetten. Dc1 won eenvoudig: mat in 3, of anders een stuk en een dame tegen een toren. Maar ik koos de verkeerde. Dd2 had weliswaar ook het een en ander aan dreigingen, maar gaf haar de kans om haar reeds ver opgerukte vrijpion naar de 7e rij te spelen. Aangezien er toen ineens promotie met mat achter de paaltjes inzat voor haar, had ik geen tijd om de dame te winnen en verloor ik de stelling alsnog kansloos.

Wat een ellende.. Gelukkig was er aan bier en opbeurende mensen ("Marisca, als je die stelling aan de kinderen van stap 3 had laten zien hadden ze Dc1 gespeeld") na afloop geen gebrek. Glimlach

07-02-2003 18:29 Marisca is offline Send an Email to Marisca Search for Posts by Marisca Add Marisca to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller