Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » WSC 3 wijst DSC7 haar plaats
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

WSC 3 wijst DSC7 haar plaats Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In het westlandse ’s Gravenzande werd DSC7 verteld waar zij staan, door WSC 3. Met 6½-1½ werden wij naar huis gestuurd. En niemand had daar moeite mee want het was de realiteit.

Op alle fronten werden wij afgetroefd. Was er dan niemand die? Ja, Johan van Pol stond glansrijk verloren, ruilde toen alles wat er te ruilen viel en ... stond toen weer verloren tot ... de tegenstander, misschien uit medelijden of iets dergelijks, een stuk en een kwaliteit gaf. Ja ...of je daar nu blij mee bent?

Rick Plomp kwam gewonnen te staan maar miste de winst en verloor uiteindelijk:

Rick Plomp-Jan van der Heijden
’s Gravenzande, 2007


1.g5?
Na 1.xc7 wint wit materiaal ten gevolge van wits onderste rij problemen. Bijvoorbeeld: 1...xd1+ 2.xd1 c8 3.xc6 en zwart kan niet terugnemen. De resterende stelling verloor wit nog.

De enige die mee kon was Theo Rekveld. Onverstoorbaar schakend naar een solide remise.

Verder kon niemand van ons een vuist maken. Volgend jaar gewoon in de tweede klasse, daar horen wij, en moeten we flink ons best doen om gewoon mee te kunnen met de subtop. Het was een leuk seizoen, een leuk team, goede sfeer met gewone resultaten. De komende dagen zal ik mijn partij in beeld brengen met de vraag om een analyse van alternatieve winstpogingen.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 28-03-2007 at 13:23.

27-03-2007 18:48 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een team als WSC 3 in de 2e klasse wordt het voor andere teams lastig om mee te dingen naar die promotieplek. Helaas, aan het begin van het seizoen leek nog van alles mogelijk voor DSC7. Hopelijk volgend seizoen wederom een leuk seizoen, een leuk team, een goede sfeer met buitengewone resultaten Rick!

27-03-2007 21:11 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De avond begon voor mij goed. Dit is de stelling na 13. Tad1 :

Andre Duijvesteijn (1655) - Adriaan ter Mors (?)



en met 13. ... Lxh3 sprokkel ik een pionnetje. Niet veel later onstond de volgende stelling: wit leek ook even geen plan te hebben en speelde 22. a3-a4 :



Hier speelde ik 22. ... Lxd5? Het paard stond daar erg vervelend voor mij, maar ik had onderschat de problemen die zouden onstaan over de e-lijn. In het verdere verloop van de partij ging mijn spel achteruit. Ik bouwde weliswaar een tijdsvoorsprong op van een half uur en behield mijn extra pion, maar kwam daardoor misschien in de veronderstelling dat de partij zich zelf wel zou winnen. Dat gebeurde overigens ook - alleen niet in mijn voordeel. De volgende stelling laat zien wat de gevolgen zijn van een al te laconieke verdediging, na 42. Dxg5:



Echter, na 42. ... Ta7 zou de partij nog te redden zijn (CM10 geeft een evaluatie van +0.4). Nu had ik in mijn partijen van de afgelopen periode niet werkelijk geblunderd, maar de volgende zet is een beste: 42. ... Te8?? en de evaluatie schiet naar +13!

Dit lijkt me een mooi moment om aan te kondigen dat ik volgend jaar uiteraard sterker terug kom.

27-03-2007 21:40 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Is hier wel een analyse nodig!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De volgende stelling in de partij Plomp-van den Heiden
met wit aan zet


Ik speelde het onzalige Lg5!!! voor een zgn dubbele aanval,terwijl er gewoon een kwal kan worden gewonnen!!! Of ziet iemand nog ergere dingen!!!!

28-03-2007 10:40 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je het mij vraagt moet Lxc7 wel genoeg zijn:

1a .. Txe1+ 2 Txe1: b6 staat aangevallen en de toren moet mat dekken op de onderste rij, een probleempje teveel
1b .. Tbc8 2 Txd8+ Txd8 3 Lxd8 kost materiaal en ook de partij
1c .. Tdc8 2 Lxb8 Txb8 en wit heeft een kwaliteit en een pion, dat zou genoeg moeten zijn.

Maare, Lg5 is zeker niet de beste zet, maar ook niet verliezend.

28-03-2007 10:56 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller