Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC6 overtuigend kampioen na overwinning op Lierse 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 overtuigend kampioen na overwinning op Lierse 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 is overtuigend kampioen geworden van de tweede klasse A. Een ronde voor tijd werd de concurrentie op een onoverbrugbare achterstand gezet door Lierse 2 in eigen huis met 6-2 te verslaan.

Net als vorige ronde tegen WSC 5 was ook dit maal Corniel Nobel als eerste klaar. Na een tactische wissel trof hij op bord vier een oude bekende: Gera de Jong. Dit bleek een psychologisch voordeel. Wit kwam overweldigend uit de opening en na een foutieve combinatie - uit wanhoop geboren - ging het heel erg hard.

Sidney Cadot won als tweede. Hij was met zwart niet slecht uit de opening gekomen, maar het middenspel leek mij lang gelijkwaardig. Ergens won hij iets, maar hoe is me ontgaan.

Als derde was Simon Dirkse klaar. In een goede stelling besliste hij middels een kleine combinatie die een paard won de partij.

Helaas stond topscoorder - 100% tot zover - Edgar Huisman inmiddels totaal verloren. In een minder eindspel miste hij een mat-achter-de-paaltjes waardoor een toren oppeens ongedekt bleek. Hij ploeterde met een toren minder nog (te) lang door, maar het resultaat verdanderde hij er niet meer mee.

Het eerste matchpunt werd binnengebracht door Gerard Bilars die vanuit verloren positie het punt cadeau kreeg:

Van Dijk-Bilars
Delft 2007



1.d3?? xd3 En toen bemerkte wit dat dat 2.d1 geen stuk terug won, maar een extra toren zou kosten en gaf op.

Op dit moment lagen er twee remiseaanboden: een van onze teamleider René Gelpke en en van de tegenstander van invaller Johan van de Pol: Beide werden aangeomen.

Johan was maar matig uit de opening gekomen. Zijn tegenstander speelde het echter niet al te scherp en uiteindelijk kwam Johan zonder kleerscheuren in een gelijk eindspel terecht. Zijn tegenstander - schijnbaar bang zelf te verliezen - bood remise aan. Johan kreeg het advies vooral door te spelen als hij daar zin in had en dat deed hij. Langzaam maar zeker kwam hij beter te staan:

Alsemgeest-Van de Pol
Delft 2007

Zwart aan zet


Zwart nam hier dus remise aan waar hij met 1...d3 wit moeilijk had kunnen maken.

Alleen Roland was nog bezig. Hij had een Loper+Dame eindspel op het bord met twee pionnetjes meer. Wellicht gewonnen, maar dat zou nog even kosten. Zijn tegenstander echter offerde een loper in de hoop eeuwig schaak te hebben, met een loper minder lukte dat echter van geen kant meer. Daar kwam hij dan ook snel achter en de 6-2 was een feit.

De door onze voorzitter mee gebrachte champagne hebben we ons goed laten smaken en we hopen op meer voor DSC.

 DSC61680-Lierse 215796-2
1Pol J. v/d1705-Alsemgeest N.C.M.1670½-½
2Huisman E.1754-Voorberg-v/d Wel A.16280-1
3Bilars G.H.1723-Dijk P. van15101-0
4Nobel C.1646-Jong-v/d Berg G. de16061-0
5Gelpke R.F.1700-Swieten S.C. van1503½-½
6Have R.H.S. ten1715-Jong A. de16301-0
7Cadot S.P.A.1653-Lagerwerf L.14151-0
8Dirkse S.1516-Ende H. van den16671-0

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 27-03-2007 at 11:50.

13-03-2007 00:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chapeau!
En dat is één! ;-)

13-03-2007 10:30 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geliciteerd! Ook een promotie waar niks op af te dingen valt.

Volgend jaar in ieder geval één 1e klasse team van DSCGlimlach

13-03-2007 10:46 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En we hopen dat het daarbij blijft Draaiend hoofd
Van harte mannen ! als er 1 schaap over de dam is volgen er meer .

13-03-2007 11:13 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Gerard Bilars Gerard Bilars is a Male
Erelid


geregistreerd: 01-10-2006
aantal berichten: 58

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gelukkig is de achterstand Onoverbrugbaar

__________________
GB

13-03-2007 11:27 Gerard Bilars is offline Send an Email to Gerard Bilars Search for Posts by Gerard Bilars Add Gerard Bilars to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Huh?

13-03-2007 11:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was een typo

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-03-2007 13:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Well done, overtuigend!!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-03-2007 15:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klasse,veel succes in de 1e!

13-03-2007 19:07 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die stelling van Johan klopt niet, tenzij nadat ik wegging de witte pion via a4 weer terug ging naar z'n oude plek, en zwart a5 speelde. Verder stonden pionnen op f3 g4 en h2.

Ik begreep van Johan dat het team dat halfje nodig had voor de overwinning- en dus promotie en dat hij het daarom aannam (ook op advies van de teamleider). Begrijpelijk dus.

13-03-2007 19:07 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Gefeliciteerd DSC 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vanuit een ver Brazilie (32 graden, ´s-nachts 25!!) kon ik het toch niet nalaten even een internet cafe in te rollen en te kijken of de eerste kampioenen er ook daadwerkelijk kwamen. En jawel hoor: DSC6 en DSC9 kampioen.

Gweldig! Gefeliciteerd! Op naar de volgende kampioenen! Ik zal er een extra Caipirinha opdrinken.

Tot volgende week!

13-03-2007 20:31 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Ik begreep van Johan dat het team dat halfje nodig had voor de overwinning- en dus promotie en dat hij het daarom aannam (ook op advies van de teamleider). Begrijpelijk dus.


Dat heb je dan niet goed begrepen. Ik was - René was nog aan het spelen - plaatsvervangend teamleider en heb hem tot drie keer toe duidelijk gemaakt dat ie gewoon mocht doorspelen als ie dat wilde. Ik kon natuurlijk niet zeggen: speel door! je staat gewonnen, maar dat dacht ik wel. Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-03-2007 21:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-03-2007 21:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Supermooi!

Maar gaat Johan in die stelling niet heel simpel de pion op a4 snoepen?!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-03-2007 22:31 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

14-03-2007 01:44 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Johan
forumlid




geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 7

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Die stelling van mijn partij klopt inderdaad niet helemaal. Mijn pion staat nog op a7, de koning op d4, en wit heeft een pion op h2.

Misschien had ik inderdaad nog wel kansen op de overwinning gehad na Kc3, maar ik vond het op dat moment niet direct duidelijk en besloot daarom de remise veilig te stellen.

14-03-2007 08:49 Johan is offline Search for Posts by Johan Add Johan to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd! Voelt altijd lekker om overtuigend te winnen, en het schept perspectieven voor volgend seizoen, als enige DSC-ploeg in eerste Draaiend hoofd

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

14-03-2007 09:46 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Best een interessante stelling.
Na Kd3 lijkt het mij wel remise vanwege tegenspel met f4 en/of Lb2 . Kc3 - zoals Johan zei - ziet er erg gevaarlijk uit voor wit. Dat moet je eigenlijk proberen, je loopt met zwart eigenlijk geen risico's. Tenzij ik iets mis of Johan tijdnood had.

14-03-2007 13:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Die stelling lijkt mij trouwens wel remise, maar op ons niveau kun je het altijd proberen Tong


Ik denk dat je het ook op hoger niveau nog wel even kan proberen. Nog een reden om door te spelen was dat wit de indruk gaf niet te weten wat ie met de stelling aan moest en zwart een mooi winstplan had. Maar goed, 2½ uit 3 in drie invalbeurten van Johan zijn zeker neit slecht, dus hopenlijk zit ie er volgend jaar altijd bij in dit team.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-03-2007 13:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sowieso had ik al ge-edit.

14-03-2007 13:59 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller