Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC7 verliest nipt
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

DSC7 verliest nipt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC7 is er niet in geslaagd om de favorietenrol waar te maken. Tegen RSC/BP werd verloren. De wedstrijd was niet spannend omdat WSC al had gewonnen en derhalve niet meer in te halen is.

Wat gebeurde er op de borden? Op bord 1 Kees Huygen in vorm en in een spannende partij wist kees zijn ver opgerukte d-pion tot een plaaggeest te doen zijn voor zijn tegenstander. Uiteindelijk ging zijn tegenstander om na ook nog een stuk te verliezen.

Op bord 2 Theo Rekveld, Onverstoord en zeer gedegen, na een remiseachtige stelling, creerde hij een vrije h-pion,die hij stap voor stap naar promotie leidde 1-0.

Op bord 3 Johan van der Pol, Geen moment overwicht, een tegenstander die niet durfde aan te vallen en zo werd besloten in remise.

Op bord 4 Rick Plomp, Had een goed plan,dacht hij, door een open g-lijn te maken voor het verdubbelen van zijn torens en de aanval op de koningsvleugel,mbv dame en loper te g. Helaas kwam hij een tempo te kort voor het opvangen van de tegenaanval. Dat mondde uit in de laatste zet,om mat te voorkomen, van dame tegen paard...en dat was iets te veel van het goede!

Op bord 5, Adriaan ter Mors, speelt een goed seizoen. En ook nu was hij gelijkwaardig uit de opening en het middenspel gekomen. Alleen een hardnekkig paard op d4 (van wit)stond een laatste aanval in de weg,zijn tegenstander weigerde daar verandering in te brengen en dus..remise.

Op bord 6, Kees Korving, al die tijd geen voordeel of kansen, was zijn commentaar ofwel zeer gelijklmatig.

Op bord 7, Paul van Riet, Daar voltrok zich een drama. In de vierde zet een pion en op de vijfde een volstuk, over en uit. Commentaar: Concentratie ver te zoeken. Kan gebeuren.

Op bord 8, de teamleider Bart Vlasblom. Een interessante partij ,gelijkwaardig tot het eindspel. Toen, met nog 1 minuut op de klok ging Bart in de fout en kon de vrijpion niet mer van promotie worden afgehouden. Tellen wij allees op dan zien we het resultaat: 3½-4½.

27-02-2007 08:06 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

verkeerde knopje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

sorry voor de taalvoutjes... Knipoog drukte op het verkeerde knopje!

27-02-2007 13:48 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pas deze dan aan Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-02-2007 13:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat ik hoorde over Johans partij was dat hij echt geen spel had, veel minder stond en zij tegenstander plots zei:
"Ach, ik zie het ook allemaal niet meer, zullen we maar remise doen?" waarop JvdP verbaasd, maar opgelucht, accepteerde.

Een zgn. 'Jack Duijvesteijn', in de volksmond.

(Vanwege zijn 'zo en nu is het tijd voor een borrel' en zijn 'zo, bijna half 9, kan ik nog mooi naar de bioscoop') Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Marco on 27-02-2007 at 15:49.

27-02-2007 15:48 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Wat ik hoorde over Johans partij was dat hij echt geen spel had, veel minder stond en zij tegenstander plots zei:
"Ach, ik zie het ook allemaal niet meer, zullen we maar remise doen?" waarop JvdP verbaasd, maar opgelucht, accepteerde.

Een zgn. 'Jack Duijvesteijn', in de volksmond.

(Vanwege zijn 'zo en nu is het tijd voor een borrel' en zijn 'zo, bijna half 9, kan ik nog mooi naar de bioscoop') Lach


Vredesduijv?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-02-2007 16:33 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

vredesduijven Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt.Wij,DSC7,zijn veel te lief Tong en spelen te etisch,we gaan een cursus "killen die hap"volgen! Koel
Of.....zitten we aan de grens van kunnen en kennen!! Red Face

27-02-2007 17:59 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uhm, Rick, Johan stond minder en kreeg de remise cadeau.
Als in ontvanger, verkrijger...niet de verschaffer. Gemeen

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

27-02-2007 18:01 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller