Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (16): Gert Legemaat loopt in op Joram op den Kelder
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2]
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Of course, dat is de "beste" variant. Maar dat betekent wel een voorsprong van 2 stukken :-)


Ik twijfel er niet aan dat de resterende stelling compleet verloren is voor zwart, ik vroeg me alleen af of ik een variantje had gemist ("mat of dameverlies"). Gelukkig niet! =)

[Excuses, Corniel, ik zal de slowchat nu staken]

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

21-02-2007 12:39 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, had het wel verkeerd opgeschreven.

Trouwens, Arno, is het mogelijk dingen als Rating, Gemiddelde tegenstand en TPR in de stand op te nemen? Ik meen me te herinneren dat je dit in eerdere jaren wel had namelijk. Misschien vergis ik me...

21-02-2007 13:08 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Oli, ik was nogal overtuigd van m'n stelling die avond, maar nadien wat minder: als mijn aanval niet doorslaat kan ik meteen inpakken.

Deze uitspraken zijn niet gehinderd door enige computerkennis, want in Leiden heb ik geen pc en die pc's van de Uni (zoals die waar ik nu achter/voor zit) willen geen programmaatjes onderladen , dus geen hulp van Frits voor mij...

Na Qf6 volgde simpel exf5 exf5 g5 Qe7 Rah1 Rh8 fxg6 fxg6 Rxh8 Rxh8 Rxh8 Kxh8 Qh2+ Qh7 Qxh7 Kxh7 bxa4 en je wint het eindspel.

Niet bijzonder esthetisch, wel simpel en effectief.

Een overwinning die ik vooral voor m'n moraal goed kon gebruiken, want 0 uit 5 op het Noteboom, dan knakt er toch mentaal iets.

Na de overwinning in de interne van Leithen op nr. 2 van de ranglijst (heb alleen nummer 1 nog niet verslagen maar kan toch geen play-offs halen, voor het kampioenschap Verward ) gister kijk ik weer een stukje vrolijker tegen het schaakspelletje aan, in de reactie hieronder geef ik mijn slotzet waar ik echt heel trots op ben. Ja!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 21-02-2007 at 17:31.

21-02-2007 17:31 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Dame f7 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals in de partij Pieter Goossens - Rick Plomp kwam ook in mijn partij tegen Gerard Bilars het motief Df7+ Kh8 schijnoffer Dxe8 en vervolgens Pxf7 aan de orde, echter in een spannender stelling - namelijk waarin ik reeds materiaal geofferd had.

W.J. van den Broek - G. Bilars: 1. c4 Pf6 2. g3 e5 3. Lg2 Lc5 4. Pc3 c6 5. e3 0-0 6. d4 exd4 7. exd4 Te8+ 8. Pge2 Lb4 9. 0-0 d5 10. cxd5 cxd5 11. Lg5 Lg4 12. Db3 Pc6

[DIAGRAM - mij ontberen de vaardigheden dit te tonen...]

en nu volgt een relatief lange combinatie (9 zetten): 13. Lxf6 Dxf6 14. Pxd5 Dd6 15. Pxb4 Lxe2 16. Pxc6 Lxf1

[DIAGRAM]

17. Pe5 Lxg2? 18. Dxf7+ Kh8 19. Dxe8 Txe8 20. Pf7+ Kg8 21. Pxd6 en eenvoudige winst: 1-0

In plaats van 17. ... Lxg2 kon zwart afwikkelen naar een stelling met T tegen P+L, nog steeds in het voordeel van wit maar deze moet er dan nog wel even langer voor gaan zitten.

21-02-2007 17:33 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Crap. Ook Chesspad valt hier natuurlijk niet te installeren.
Misschien dat ik die dus van het weekend nog wel toevoeg..Frons

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 21-02-2007 at 17:37.

21-02-2007 17:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is het niet interessant om uit te zoeken of het, tegen beperkte inspanning (ontwikkeling en praktisch gebruik), mogelijk is om via deze site stelling neer te zetten en diagrammatjes te tonen? De meerwaarde daarvan lijkt me evident...

21-02-2007 18:33 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Is het niet interessant om uit te zoeken of het, tegen beperkte inspanning (ontwikkeling en praktisch gebruik), mogelijk is om via deze site stelling neer te zetten en diagrammatjes te tonen? De meerwaarde daarvan lijkt me evident...


Dat moet kunnen. De javascript lib die ik gebruik voor de puzzels ondersteund dat. Het is alleen nog wel even wat extra werk omdat in te bouwen. Geduld dus, of steek de helpende hand toe...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-02-2007 19:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb heel veel geduld... Grijns

21-02-2007 20:28 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller