Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC3 onderuit in Zoetermeer
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC3 onderuit in Zoetermeer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC3 heeft tegen Promotie 2 een enigzins onnodige 5-3 nederlaag geleden. De eerste uitslag, een remise, verscheen pas een kwartier voor tijd op het scorebord en de spanning wordt verder geillusteerd aan de hand van het unieke feit dat 8 minuten vóór tijd de overige 7 partijen nog steeds gaande waren!

Voor de Delftenaren zou een overwinning een 'Vorentscheidung' in de strijd om de HSB titel hebben betekend; voor de eeuwige rivalen uit Zoetermeer stond de laatste kans op aanklamping in deze strijd op het spel.

Helaas kon teamleider Koert ter Veen niet van de partij zijn - hij is langere tijd door ziekte geveld en namens het team (en de rest van de vereniging) wens ik hem van deze plek graag alle beterschap toe!

In zijn plaats konden we echter rekenen op Arno Wiersma, vorig jaar nog topscorer van het net-niet-kampioensteam. Bij de gastheren ontbrak Landsbergen doch in de persoon van Willem Broekman kon men bogen op de (op papier) sterkste speler van de avond.

Van de witspelers kwamen Willem-Jan van den Broek, Jaap Flohil en Kees Voorberg met licht voordeel uit de opening terwijl Bob Voogt nauwkeurig moest manoevreren om binnen de remisemarges te blijven. Van de zwartspelers kwam Har van Himbergen het best uit de opening: hij won via een 'petite combinaison' een gezonde pion! Frank van Zutphen kwam wat 'gedrukt' uit de opening en Arno Wiersma leek voor een minuspion voldoende tegenspel te hebben. Lucien van de Lisdonk kwam met gelijk spel (althans naar de mening van uw verslaggever) uit de opening doch vertrouwde mij in de wandelgang toe niet zo goed in zijn vel te zitten - of hij zijn stelling terecht niet vertrouwde of spoken zag zal uit een analyse moeten blijken.

Tellen we deze impressies bij elkaar op dan hoefde na de openingen nog niet voor de goede afloop gevreesd te worden. Ook na zo'n 3 uur spelen zag het er goed voor ons uit: Willem-Jan had de beschikking over een vrije h-pion en matdreigingen en leek tegenspel tegen zijn eigen koning goed te kunnen pareren, Frank had naar een remise-ogend toreneindspel af kunnen wikkelen, Jaap had een kwaliteit gewonnen, Har en Kees hadden hun voordeel verder uitgebouwd, terwijl de indruk bestond dat Bob en Arno het moesten kunnen 'keepen'. Of dit ook voor Lucien gold kan ik mij minder goed herinneren.

Zo rond een uur of 11 en met nog een kwartier te spelen - toen de einduitslag van de andere HSB wedstrijd Promotie 6 - Lierse 1 al minstens een uur op het scorebord stond - lukte het Bob om zijn nauwkeurig spel met een remise af te sluiten. Tot 7-8 minuten voor tijd zetten de overige 2x7 spelers hun geconcentreerde strijd voort! Daar waar wij vorig jaar in die fase een 3,5-1,5 achterstand in een overwinning ombogen, moesten we nú helaas enkele tegenvallers geincasseren. Frank moest zich (na een blunder?!) plotseling gewonnen geven en Arno liet zich toch nog beetpakken. Dat Har en Kees hun partijen tot winst voerden was inmiddels geen verrassing meer; na verlies van Lucien was het nu 3,5-2,5 in ons nadeel. Willem-Jan had inmiddels verzuimd (op de juiste manier) remise te claimen vanwege stellingsherhaling en ging toch nog de boot in. Jaap tenslotte moest ondanks materieel voordeel in remise berusten: eindstand 5-3.

Een teleurstellend resultaat en ere wie ere toekomst: Promotie 2 heeft (met ons) als leeuwen gevochten! Grote winnaar was ook het publiek dat gaandeweg de avond - met het toenemen van de spanning - haar gang naar het duel wist te vinden.

Gedetailleerde uitslag:

 Promotie 21900-DSC319885-3
1Broekman W.2110-Willem-Jan van den Broek20131-0
2Zetten M. van1835-Frank van Zutphen20001-0
3Ouwens H.C.1962-Jaap Flohil1967½-½
4Hennink E.1905-Har van Himbergen20380-1
5Peerdeman N.P.1881-Bob Voogt20281/2
6Baas J.A.1791-Lucien van de Lisdonk19741-0
7Tan H.T.1865-Kees Voorberg19770-1
8Stoop J.1848-Arno Wiersma19081-0


De stand in de Promotieklasse is nu:

 teampt#bp
1DSC37525 
2DD 37523 
3Schaakcombinatie HTV 17523 
4Scheve Toren 17521 
5Promotie 26520½
6Schaakcombinatie HTV 24516½
7Schaakhuis 12516 
8RSC-Belgisch Park 10515 


Met nog 2 ronden te gaan 4 ploegen met 7 en 1 met 6 punten - spannender kan het niet zijn.

DSC3 speelt nog tegen de nummers 7 en 8. Op het programma staan ook nog: Scheve Toren - DD 3 en DD 3 - SHTV 1. Geen reden tot paniek dus - met eenzelfde strijdlust als gisteravond zit het kampioenschap er nog steeds goed in!

Onze topscorers: Jaap met 4,5 en Kees met 4, beide uit 5 partijen!

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Upperdog on 07-02-2007 at 21:38.

07-02-2007 00:33 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Au. Mijn avond was al gemengd positief/negatief (zelf een 2000+ speler de vernieling in gespeeld, maar met het team nét niet meer dan 4-4 bereiken. Maar dit is toch wel slecht nieuws. Daar kan de glimlach over het verlies van onze tegenstander M.A. uit D. en L. niet tegenop...

07-02-2007 01:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer. Gelukkig valt de schade in de stand nog mee, maar toch jammer. Met DSC4 hadden we ook al verloren tegen Promotie3, hopelijk was het dit seizoen de laatste keer dat DSC ten onder gaat tegen Zoetermeer.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

07-02-2007 08:43 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Had eigenlijk tegen Promotie ook wel 2 punten gerekend. Net als tegen RSC en Schaakhuis trouwens, maar die zijn nog weer wat minder dan Promotien op papier. Andere kant is dat RSC en Schaakhuis alles zullen doen om degradatie te voorkomen, en een kat in het nauw maakt rare sprongen...

07-02-2007 09:38 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Au. Mijn avond was al gemengd positief/negatief (zelf een 2000+ speler de vernieling in gespeeld,...


Ga je niet te hard naar de 2000, anders krijg je daarna zo'n terugslag (of niet natuurlijk!? Glimlach )

07-02-2007 09:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als de rest gewonnen wordt lijkt er niet zoveel aan de hand, maar jammer is het zeker wel. Maar goed, tegen de twee zwakste broeders maar veel punten pakken, dan is er niets aan de hand.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-02-2007 09:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

prutsers Tong naja, dan nog maar 2 keer met grote cijfers winnen heh!?

07-02-2007 10:21 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om het iets draaglijker te maken; de gem. rating van DSC moet volgens mij iets lager zijn..

07-02-2007 10:33 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Om het iets draaglijker te maken; de gem. rating van DSC moet volgens mij iets lager zijn..

idd 1988 ipv 2002

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-02-2007 12:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Verkeerde berekening HSB site Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de HSB site is (foutief) een gemiddelde rating van 2002 voor de onzen berekend. Ik zal dit euvel via het HSB forum aanhanging maken.

07-02-2007 17:33 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Ook DD 3 op 5 uit 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DD 3 blijkt met 4,5-3,5 gewonnen te hebben van SHTV 2. In het verslag is de stand aangepast; 4 ploegen met 7 en 1 met 6 punten nu!

07-02-2007 21:40 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij 2x 7-1 of 8-0 en 6-2 of elke andere uitslag waar maar 4 bp verspeeld worden (tegen zowel DD 3 als SHTV 1 is de onderlinge wedstrijd gewonnen) heeft DSC3 alsnog het kampioenschap.

Bij minder hangt het af van de rest, waar het vooral hopen is op gelijke spelen...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-02-2007 17:39 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Verslagje Promotie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie http://www.svpromotie.nl/nieuwesite2 voor het verslagje door Promotie - één man doet dit echter liever níet.

08-02-2007 19:22 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller