Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC3 wint overtuigend van concurrent Schaak TV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

DSC3 wint overtuigend van concurrent Schaak TV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC3 heeft medekoploper Schaakcombinatie met grote cijfers verslagen, en niet eens geflatteerd.

Lucien van de Lisdonk was als eerste klaar. Hij speelde tegen de sterke Hoogland, normaal aan een topbord, die tot dan drie keer had gewonnen. Om 9 uur en na 18 zetten stond het 1-0 voor DSC.

Hoogland-Van de Lisdonk



17.Kf1 (?) Ph5 18.De1 Pg3+ wit geeft op. Na 19.Kf2 volgt 19...Pxe4 met veel wit leed.

Bob Voogd en Har van Himbergen stonden minder, terwijl aan de overige borden het evenwicht niet echt verbroken leek. Een uur later was er duidelijk tekening in de strijd gekomen: Jaap Flohil, Willem Jan van de Broek en Frank van Zutphen stonden uitstekend, Koert ter Veen was bezig met een spannende partij met tegengestelde rochades, Kees Voorberg stond niet slecht en Bob en Har hadden het nog steeds moeilijk.

De strijd bleef in het voordeel van DSC. Toen Frank om half elf zijn tegenstander tot overgave had gedwongen, stond Willem Jan gewonnen, bezat Jaap groot voordeel, hadden Koert en Kees het initiatief en moest alleen voor de uitslag aan de topborden worden gevreesd.

Vijf minuten later gaf de tegenstander van Jaap pardoes een stuk weg, waarop Koert in betere stand remise aanbood. Hij had namelijk gezien dat Willem Jan huizenhoog gewonnen stond en zoals een teamleider betaamt: de teamoverwinning gaat voor alles. Zijn tegenstander weigerde, pal daarop won Willem Jan, waarop Koerts tegenstander remise aanbood: 4½-½.

Ter Veen-Bovenlander



Zwart deed Kc8 naar c7 en bood remise aan.


De rest was niet meer spannend: Har en Bob verloren en Kees overspeelde zijn tegenstander aan het eind.

Een uiterst belangrijke zege (alle DSC-teams wonnen tot nu toe van de Schaakcombinatie) en een forse stap richting kampioenschap. De volgende keer moet het derde tegen Promotie 2. Een gevaarlijke outsider, maar met een teamgemiddelde van 100 Elopunten meer mag DSC zich niet laten verrassen.

Gedatilieerde uitslag
 Schaak TV 11946-DSC319942½-5½
1Sander Pauw2088-Har van Himbergen20381-0
2M. Stolte2043-Bob Voogt20281-0
3F. Hoynck van Papendrecht2017-W.J. van de Broek20130-1
4T. Bodaan1923-Frank van Zutphen20000-1
5I. Schoonman1807-Jaap Flohil19670-1
6M. Hoogland2014-Lucien van de Lisdonk19740-1
7T. Bovenlander1840-Koert ter Veen1953½-½
8M. Vesters1832-Kees Voorberg19770-1


Het zijn de laagste borden van DSC3 die veel sterker zijn dan die van de andere teams.

Extra infromatie
Verslag van Schaak TV

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 07-01-2007 at 13:27.

05-01-2007 00:50 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is mooi. Het kampioenschap lonkt. Youpie!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-01-2007 11:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooi inderdaad, maar dat had ik al in dat andere draadje gezegd. Ik denk trouwens niet dat je echt beter stond, Koert. Misschien kun je een extra pion winnen, maar dan heeft zwart wel de kans om zijn stukken te coordineren.

05-01-2007 11:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Geweldige prestatie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC3 gefeliciteerd mer deze overwinning op de concurrent. Nu zorgen dat er minimaal 3 keer 4 1/2 bordpunt behaald wordt en dan .................

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Dolf on 06-01-2007 at 13:26.

05-01-2007 18:22 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

RE: Geweldige prestatie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
DSC3 gefeliciteerd mer deze overwinning op de concurrent. Nu zorgen dat er minimaal 3 keer 4 1/2 nordpunt behaald wordt en dan .................


Hoe meer nordpunten hoe neter!

Maar inderdaad gefeliciteerd met het 3e!

05-01-2007 18:39 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Verslag HTV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie het verslag van HTV: http://www.schaakcombinatiehtv.nl/News/article/sid=79.html

06-01-2007 21:08 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed nieuws: DD 3 - Promotie 2 4 - 4

De stand:

1. DSC3 4 - 7 22,0
2. DD 3 4 - 5 18,5
3. SC HTV 1 4 - 5 17,5
4. Scheve Toren 1 4 - 5 16,5
5. Promotie 2 4 - 4 15,5
6. SC HTV 2 3 - 2 8,0
7. Schaakhuis 1 4 - 2 13,5
8. RSC/BP 1 3 - 0 8,5

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Teun on 10-01-2007 at 23:53.

10-01-2007 21:30 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarom noemen jullie die club toch altijd "Schaak TV" ?

10-01-2007 23:22 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Macht der gewoonte Ja!

10-01-2007 23:52 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daarnaast bekt het veel beter dan Schaakcombinatie HTV, SCHTV, SHTV of een andere willekeurige subset van de letters {S, C, H, T, V}.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-01-2007 08:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De officiele naam is Schaakcombinate HTV.

Ik vind het van respect getuigen als wij deze naam dan ook zouden gebruiken.

11-01-2007 14:28 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, daar gaan we met ons burgerinitiatief...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

11-01-2007 16:32 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Koert
Ik vind het van respect getuigen als wij deze naam dan ook zouden gebruiken.


De officieele naam van DSC is: de Delftsche SchaakClub. Ik heb nog nooit een andere vereniging onze naam volledige zien gebruiken - ik zeg niet dat het niet gebeurd - maar steenvast worden wij aangeduid als DSC of in uitzonderlijke gevallen als DSC Delft. Daar klagen wij toch ook niet over?

Verder is hun officiele naam: Schaak Combinatie Haagse Toren Vogelwijk, maar dit terzijde.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-01-2007 17:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

SHTV of HTV dus, níet Schaak TV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met DSC als afkorting is niets mis maar Schaak TV lijkt mij niet de juiste afkorting, HTV of SHTV wél. Beslissend is echter de afkorting die er door de vereniging zelf aan gegeven wordt en dit is SHTV (zie website: zowel in logo als berichtgeving).

11-01-2007 17:58 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Of je noemt het gewoon een van die Haagse fusieclubs Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-01-2007 18:52 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Blijft staan het goede nieuws: door het gelijke spel van DD tegen Promotie staat het derde twee punten en flink wat bordpunten los van de concurrentie (waaronder SHTV). Dat mag niet meer misgaan heren...

(Ja, ja, wel jammer dat ik nu net dit seizoen niet meer voor het derde speel. Oorzakelijk verband?!)

11-01-2007 19:55 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Teun
Blijft staan het goede nieuws (..)

Jammer dat ik nu net dit seizoen niet meer voor het derde speel.


Volgend seizoen wel mag ik hopen... Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-01-2007 21:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En het programma ziet er lekker uit voor ons; de nummers 5, 7 en 8 staan nog op het programma.... It's now or never!!

11-01-2007 22:54 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk
It's now or never!!


Never? Volgend seizoen is er weer een kans hoor Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-01-2007 08:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, Lucien heeft wel een puntje, dit seizoen is toch wel DE uitgelezen kans om kampioen te worden!!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-01-2007 20:38 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller