Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2002-2003 » DSC 1 en 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC 1 en 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft 4-4 gelijk gespeeld in Groesbeek, en staat nog steeds bovenaan in 2D.
DSC2 verloor en verkeert in het middenveld in 3F.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

16-12-2002 13:48 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was het een terechte uitslag bij DSC1 of had er voor één van beide partijen meer in gezeten? Op papier was dit een te pakken tegenstander, maar als ik de schakers van ASV mag geloven (op hun internetsite) willen de Groesbekers hun tegenstanders op het bord nog wel eens overbluffen. Was dat bij jullie ook zo? Hoe is de wedstrijd verlopen?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-12-2002 17:31 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC I Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Anema verloor vrij vlug een stuk en Michielsen won vrij snel. Schrik won enigszins verrassend en Van Dop verloor op tijd. Hij stond een kwal achter, maar had wel wat compensatie. Hij had nog 22 seconden voor de laatste zet en twee redelijke mogelijkheden. Die heeft hij rustig even bekeken maar toen hoefde het niet meer. Bij twee remises (Flohil en Van der Meer) was er een 3-3 stand na de eerste tijdcontrole.
Er waren er toen een betere stelling voor Barendse en een mindere voor Legemaat. Aanvankelijk taxeerde ik beide op remise. Beide taxaties bleken onjuist. Barendse won knap en Legemaats tegenstander won knap.
4-4 is niet echt onrechtvaardig.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

17-12-2002 10:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Winst voor DSC1 en DSC2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft haar vijfde wedstrijd in de KNSB-competitie overtuigend gewonnen van Zukertort Amstelveen 3. Met 5½-2½ werden de Amstelveners naar huis gestuurd. Overwinningen waren er voor Joost (5 uit 5!!!), Gert, Arend, Marten en Walter. Rachid speelde remise en Ted en Kees gingen onderuit.
Prettig was ook het gelijke spel van medekoploper RSC 't Pionneke, waardoor het eerste nu ongedeeld eerste staat. De volgende wedstrijd is in Roermond tegen datzelfde 't Pionneke.

Het tweede boekte een keurige overwinning op Dordrecht. Na overwinningen van Henk, Meike, Sicco en Gabriel, remises van Pieter en invaller Marco Anink werden vijf punten behaald. De nederlagen van Arend en Marisca brachten het totaal van de Dordtenaren op 3.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-02-2003 00:02 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En hier zijn nog wat foto's Grijns

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-02-2003 00:07 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Leuke foto's! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb er niets van gemerkt. Kennelijk ben ik geconcentreerd tijdens de partij.
Mag men foto's maken tijdens de wedstrijd? Heeft de heer Wulffers niet gemopperd?
Geachte fotograaf, had je het hem gevraagd?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

03-02-2003 10:25 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De naam Wulffers is geheel nieuw voor mij, ik neem aan dat het hier de vriendelijke wedstrijdleider betreft. Nee, ik had het hem niet gevraagd... ik ben er maar van uit gegaan dat het geen probleem was. Waarom zou het dat wel zijn? (Uiteraard heb ik geen flits gebruikt Knipoog ).

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

03-02-2003 10:28 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Artikel 35 van het competitiereglement:

Fotograferen in de speelzaal is toegestaan. De toestemming om dat te doen is beperkt tot de eerste 10 minuten na het begin van de partijen.
Televisiecamera's worden alleen in de speelzaal toegelaten als deze geluidloos werken en als deze zo onopvallend mogelijk zijn opgesteld.

03-02-2003 10:33 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wanneer ik zelf foto's maak, vraag ik altijd - uit beleefdheid - toestemming. En natuurlijk is dat verplicht als je het na de eerste tien minuten doet, maar die regel stamt uit het pre-digitale tijdperk. Van een digitale camera (die geen flitser gebruikt) merk je als speler niets.

Het vragen van toestemming voorkomt echter een hoop gezeur en die wedstrijdleiders voelen zich ook weer een beetje belangrijk. Camera's is een heel ander verhaal, dat valt veel meer op en leidt daarom meer af. Het is niet voor niets dat daar andere regels voor gelden. Merk op dat de toernooiorganisatie officieel over de filmrechten beschikt...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-02-2003 11:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ok, dus officieel heb ik verzuimd het te vragen. Ik zal er in het vervolg aan denken. Rolt met ogen

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

03-02-2003 16:33 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Wulffers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Louis Wulffers, een bekend persoon in de Haagse Schaakbond, was op 1 februari wedstrijdleider van de wedstrijd van het eerste. Hij was er trouwens maandag een week geleden ook. Hij speelt bij Haeghe Ooievaar 6, dat toen tegen ons 7e speelde. Twee borden van Corniel af! Wulffers was een van de weinigen van H-O 6 die niet verloor.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-02-2003 08:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Hij speelt bij Haeghe Ooievaar 6, dat toen tegen ons 7e speelde. Twee borden van Corniel af! Wulffers was een van de weinigen van H-O 6 die niet verloor.

Een van de twee om precies te zijn...
Tevreden Grijns Tevreden

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-02-2003 15:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller