Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Begrafenis Gino Lobato
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Hans Groeneveld Hans Groeneveld is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 32

Begrafenis Gino Lobato Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren is Gino begraven. Er waren heel veel mensen. Veel meer dan er in de aula van de begraafplaats konden. Onder hen waren, voor zover ik heb gezien, een aantal DSC-jeugdleden, -ouders en -jeugdleiders. Bijna vanzelfsprekend veel jongeren.

Het was een zeer emotionele begrafenis. Op vrijwel alle gezichten was het verdriet te lezen. Er werd veel gehuild. Door groepjes meiden, die bij elkaar troost zochten. Door stoer uitziende jonge kerels, die het vechten tegen de tranen hadden opgegeven. Door volwassenen, die dan meestal ook wel een troostende arm om hun schouders kregen.
Korte toespraken en gedichten werden afgewisseld met de muziek waar Gino van hield. Achtereenvolgens kwamen Gino's moeder, vrienden en vriendinnen en zijn vader aan het woord.

Op deze site heeft een aantal mensen typeringen van Gino gegeven als energiek, vrolijk en behulpzaam. Die beelden werden door zijn ouders en zijn vrienden bevestigd.

Nadat hij deze zomer zijn middelbare school had afgerond, had Gino gekozen voor een opleiding in de zorg bij de Mondriaan onderwijsgroep. Toen ik dat hoorde, dacht ik: "Zo typisch Gino, verder gaan in de zorg". Op het Mondriaan had hij de afgelopen weken met medestudenten allerlei plannen gemaakt voor projecten. Ook had hij een stageplaats geregeld voor hem en een paar medestudenten.
Met zijn vader zou hij dit weekend beginnen met het realiseren van de plannen voor zijn kamer.
Maar nog voordat dit alles van start kon gaan, kreeg een andere deel van zijn denken de overhand. Plotseling of al veel langer aanwezig, niemand lijkt het te weten. Zoals in ieders leven, waren er in dat van Gino ook kleine en grote minder leuke dingen aan te wijzen. Maar niemand lijkt te hebben verwacht dat deze rimpels tot deze grote overstroming zouden leiden, dat gerommel tot deze uitbarsting.

De dood van Gino heeft mij geraakt alsof het een familielid of een goede vriend betreft. Daar heb ik geen goede verklaring voor. Zijn innemende persoonlijkheid en de omstandigheden van zijn overlijden dragen daar zeker aan bij.

In ieder geval hebben we op een waardige manier afscheid van hem kunnen nemen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-11-2006 at 15:53.

25-11-2006 14:59 Hans Groeneveld is offline Search for Posts by Hans Groeneveld Add Hans Groeneveld to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller