Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2002-2003 » Simultaan Internationaal Meester Herman Grooten
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Simultaan Internationaal Meester Herman Grooten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op maandag 9 december a.s. organiseert de Delftsche Schaakclub (DSC) in verband met haar 107-jarig jubileum een simultaan tegen een van de sterkere Nederlandse Internationaal Meesters, Herman Grooten uit Eindhoven.

De Delftsche Schaakclub is opgericht op 17 december 1895, en bestaat dus dit jaar 106 jaar. De club viert haar jubileum elk jaar met een simultaan tegen een aansprekende schaker. In 2000 was Ulf Andersson te gast, en vorig jaar Friso Nijboer. Dit jaar is dus IM Herman Grooten bereid gevonden. Deze zal het opnemen tegen 35 schakers.

Er wordt gespeeld in de vaste speelgelegenheid van DSC, Denksportcentrum Sebastiaanbrug, naast de gelijknamige brug aan de Zusterlaan 114. Er wordt om ongeveer acht uur begonnen met de simultaan.

Aan deze simultaan kunnen ook niet-DSC-ers meedoen, deelname is gratis. Wil je meedoen, dan dien je je wel van tevoren op te geven. Dat kan op de clubavond van de DSC, op maandagavond, door in te tekenen op de deelnamelijst op het prikbord. Maar u kunt ook bellen naar Ted Barendse, 015-2141753.

Ook toeschouwers zijn uiteraard van harte welkom!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

02-12-2002 13:10 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Gewonnen partij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mag ik, na mijn desastreus afgelopen partij tegen Herman, het volgende voorstellen?
Een ''gewonnen partij'' heet voortaan ''Een onder voorbehoud van blunders, tijdnood en acute blinde darmontstekingen te winnen partij''.
Ter verduidelijking: ook ome Fritz was het met me eens dat een partij met twee torens en een loper tegen een dame en een pion in dit specifieke geval gewonnen was. Helaas was ik een week te vroeg met Kolderschaak begonnen! Huil 2

Herman Grooten maakte in hoog tempo korte metten met de verzamelde DSC-ers.
Op het moment dat ik weg ging was er slechts één winstpartij - ik ben benieuwd naar de overige uitslagen. Kan iemand die hier posten?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-12-2002 01:44 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Herman Grooten heeft uiteindelijk 17 partijen gewonnen, 1 remise gespeeld en 5 verloren. Zelf bevond ik me helaas onder de verliezers... Huil

Degenen die wonnen waren:
Marco Anink
Jaap Flohil
Pieter Quist
Dolf Beltz
Hora Vlam

De remise was voor Simon Broos.

Herman behaalde dus 17,5 uit 23, en dat levert het respectabele percentage van 76% op!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-12-2002 22:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Renato
Mag ik, na mijn desastreus afgelopen partij tegen Herman, het volgende voorstellen?
Een ''gewonnen partij'' heet voortaan ''Een onder voorbehoud van blunders, tijdnood en acute blinde darmontstekingen te winnen partij''.

En die partij tegen Grooten was een niet te winnen partij? En kolderschaak, ach, das inderdaad een week te vroeg. Er zijn overigens meer redenen dan acute blinde darmonstekingen die het winnen van partijen totaal onmogelijk maken. Darm-infecties zijn daar een goed voorbeeld van. En maandag was ik er dus door een geveld.

Wat me trouwens wel opviel: 1 remise. Andersson had geen verlies partij maar 8 remises of zo, welliswaar het andere uiterste, maar dit vond ik ook wel een rare verdeling.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-12-2002 09:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben ervan overtuigd dat hij remise geaccepteerd zou hebben in dit geval, maar ik was te inhalig.
Ik hoorde nog een verhaal over Hans Böhm die tegen een jeugdspeler een zet terugnam in een simultaan, nadat die jongen hem triomfantelijk mat gezet had. <roddel>

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-12-2002 18:13 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Renato
Ik hoorde nog een verhaal over Hans Böhm die tegen een jeugdspeler een zet terugnam in een simultaan, nadat die jongen hem triomfantelijk mat gezet had.

Ik weet niet of het hierbij om mat ging of een opslag verliezende zet: maar hoe het ook zij, het is niet tegen de regels.

Maar jammer is het wel natuurlijk...

Maar waarom was je zo inhalig dan? Jij kent dat gezegde van het kannetje en het deksel en je neus toch ook? Niet dan?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-12-2002 16:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet niet of Renato dat spreekwoord wel kent. Als ik naar zijn neus kijk op zijn avatar... Zie ik dan niet het gevolg van het veelvuldig pogen de neus tussen de delen van het kannetje weg te trekken? Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-12-2002 17:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

>Untagonklik:
Als ik naar zijn neus kijk op zijn avatar...


...en ik dacht nog wel een hint over een groot geheugen of iets dergelijks te geven! Lach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-12-2002 04:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller