Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » 19-28 oktober: Chiel van Oosterom op WK jeugd
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

19-28 oktober: Chiel van Oosterom op WK jeugd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom neemt deel aan het WK jeugd dat gespeeld wordt in Batumi in Georgië. Chiel neemt namens Nederland deel in de categorie tot en met 18 jaar.

Ted Barendse is eveneens actief op dat toernooi, maar dan niet als deelnemer. Hij begeidt een aantal nederlandse jeugdspelers die aan het WK deelnemen. Twan Burg moest zich helaas op het laatste moment terugtrekken wegens een gesprongen blindedarm.

De nederlandse selectie bestaat uit:

WK algemeen

  • Chiel van Oosterom (t/m 18)
  • Wouter Spoelman (t/m 16)
  • Jonathan Tan (t/m 14)
  • Hugo ten Hertog (t/m 12)
  • Robin van Kampen (t/m 12)
  • Stefan Beukema (t/m 10)


WK Meisjes
  • Pauline van Nies (t/m 18)
  • Talitha Munnik (t/m 16)
  • Jeanine de Cloet (t/m 14)
  • Donna Schut (t/m 14)
  • Lisa Schut (t/m 12)
  • Mia Rosa Hupkens (t/m10)


De prestaties van de nederlanders worden bijgehouden op de site http://schaakuitzendingen.web-log.nl.
Uitslagen zijn te vinden op chess-results.com.
Meer informatie is te vinden op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 20-10-2006 at 14:45.

18-10-2006 17:26 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op http://schaakuitzendingen.web-log.nl staat te lezen dat Chiel de eerste ronde heeft verloren van een hoog-geplaatste IGM. Kan gebeuren natuurlijk, al verbaasd het me een beetje dat hij tegen een IGM moest. Als ik hem goed had begrepen zat hij qua plaatsingsnummer nog net in de bovenste helft.

Op utrechtschaak kwam ik een goede link tegen voor de uitslagen:

http://chess-results.com/tnr4610.aspx?ar...=0&flag=30&mm=1.

De eerste ronde mocht Chiel tegen de als eerste geplaatste Oekraïnse IGM Yuriy Kuzubov, en dat verloor hij dus. De tweede ronde won hij met wit van de Zuid-Afrikaanse IM Heinrich Stander (2150).

In de derde ronde speelt Chiel wederom met wit, dan tegen de Duitse IM Arik Braun.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-10-2006 14:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel heeft helaas verloren van de duitse IM Arik Braun. Nu mag hij het opnemen tegen een ratingloze Zuid-Afrikaan.

Bij de andere nederlanders doet met name Lisa Schut het heel goed (3 uit 3), en ook Jonathan Tan (2½ uit 3) is goed op dreef.

Pauline van Nies lijkt voor het melkpak te gaan (drie maal remise) Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-10-2006 23:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel heeft gewonnen van de Zuid-Afrikaan Stephanus Jacobus Ferreira. Zijn volgende tegenstander is Shakhriyar Hasanov (2249) uit Azerbaijdzjan.

De vierde ronde was niet een hele beste voor de Nederlandse delegatie. Vier maal winst, zeven maal verlies, en één remise. De remise was (uiteraard?) voor Pauline van Nies, die nog steeds op koers ligt voor het melkpak. Wat overigens best knap is gezien de tegenstand die ze gehad heeft.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-10-2006 10:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wilde even kijken of er evt partijen live werden uitgezonden, da's even schrikken hoe ze in die contrijen een website bouwen zeg, wat een drama! Deed me denken aan mijn eerste 'site' die ik bouwde.

23-10-2006 14:43 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof dat je hier live partijen kunt zien:
http://www.monroi.com/wdc/realtime/index.php

23-10-2006 15:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een overzicht van Chiels resultaten tot zover (zie chess-results.com).


 tegenstanderelonat.w/zscore
1GM Kuzubov Yuriy2559UKRz0
2IM Stander Heinrich2150RSAw1
3IM Braun Arik2525GERw0
4Ferreira Stephanus Jacobus2200RSAz1
5Hasanov Shakhriyar2249AZEw1
6IM Szabo Krisztian2476HUNz1
7IM Arun Prasad S2424INDw?


Hij mag dus vandaag aantreden tegen de vierde IM. Hoewel ik vermoed dat er iets mis is gegaan met de gegevens van zijn tweede tegenstander, dat is of geen IM of zijn elo is beduidend hoger.

Aangezien ik nog geen partij van Chiel gezien heb moet ik me op de uitslagen baseren en dan denk ik dat het redelijk goed gaat. Als hijn vandaag met wit een mooi resultaat neer kan zetten tegen die Indiër zit er volgens mij zelfs een IM norm in.

Wellicht dat zijn partijen - Olivier berichtte hier al over - wordt uitgezonden, dan ga ik die vandaag maar eens volgen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2006 10:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel remise tegen die Indische IM, nu in ieder geval nog een IM, dus mocht zijn TPR hoog genoeg worden (is nu 2357, benodigd voor IM norm = 2451), dan heeft hij in ieder geval voldoende titelhouders gehad. Maar daartoe zal hij moeten winnen lijkt me, een lastige zaak:

Ronde 8, vanmiddag:
8 10 IM Leon Hoyos Manuel 2437 4 4½ Van Oosterom Chiel 2278 27

Maar zoals Joost maandag al zei, veel spelers zijn underrated, dus normen scoren op een WK is lastig.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 25-10-2006 at 12:56.

25-10-2006 12:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Poulien Knipscheer
forumlid


geregistreerd: 25-10-2006
aantal berichten: 2

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dit zag ik dus vanochtend niet, zal wel iets mis zijn met de log-in hier in Hoogeveen. Gelukkig dat Chiel wel echt gevolgd wordt in Delft!

25-10-2006 14:03 Poulien Knipscheer is offline Search for Posts by Poulien Knipscheer Add Poulien Knipscheer to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Nu in ieder geval nog een IM, dus mocht zijn TPR hoog genoeg worden (...), dan heeft hij in ieder geval voldoende titelhouders gehad.


Zijn TPR is hoger dan op de site is aangegeven. Zijn gemiddelde tegenstand is 2370 (op basis van 2200 voor zijn tegenstander in ronde 4) wat een tpr oplevert van 2470. Kortom als zijn tegenstand hoog genoeg is redt hij het met 1 uit 2 anders zal hij 1½ uit 2 moeten halen.

En Poulien, dat is toch een kwestie van niet goed genoeg kijken vrees ik. Iedereen kan dit lezen (zowel vanaf de homepage als vanaf de portal) daarvoor hoef je niet ingelogd te zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2006 23:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij worden unrated spelers (max 2) opgehoogd naar 2100. Hij heeft (over de eerste 9) rondes gemiddeld 2354 tegen zich, dan is 6 uit 9 benodigd. Aangezien hij 5 uit 9 gescoord heeft, is dat dus geen IM norm.

Ik `neem aan dat het toernooi 13 ronden kent? Dan zijn er nog wel mogelijkheden. Je mag namelijk overwinningen negeren, dus dan kan je die unrated speler schrappen, waardoor je gemiddelde tegenstand behoorlijk hoger wordt. Bij winst morgen zit hij minder dan een halfje onder de norm volgens mij. Maar goed, lekker koffiedik kijken :-)

26-10-2006 15:24 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen ik schreef had hij nog 4½ uit 7, en dat was net genoeg. Knipoog

Maar goed, je mag wel zelf keizen welke reeks je neemt maar hij moet wel aaneengesloten zijn. Volgens mij zijn het 11 ronden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-10-2006 15:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, de reeks moet altijd bij ronde 1 beginnen, maar mag elke lengte hebben, met een minimum van 9.
Echter:

Quote

1.42e A player may ignore his game(s) against any opponents he has defeated, provided this leaves him with at least 9 games, against the required mix of opponents. Nonetheless, the full cross-table of the event must be submitted.

Bron: FIDE Handbook

Hij mag de winst tegen die unrated dus laten vallen, maar zoals ik al zei, zit hij zelfs met winst in ronde 10, net onder de 2451. 2 uit 2 is dan (bij grofweg 2300+ tegenstand in ronde 11 wél een norm, maar nogmaals, dat lijkt me nogal koffiedik kijken!

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 26-10-2006 at 15:39.

26-10-2006 15:36 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel is geëindigd op 5.5 uit 11.
In de 10e ronde met zwart remise tegen FM Marin Bosiocic (2448).
Vandaag, volgens USF, helaasmet wit verloren van Daniel Baratosi (2319)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 28-10-2006 at 13:34.

28-10-2006 13:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

He, bedankt voor de reacties enzo!
Ik ga nu geen uitgebreid verslag schrijven, komt wellicht nog later.
Ik vond het echt wel een leuke ervaring zo'n WK-reis naar Batumi!
Het schaken ging uiteindelijk niet echt lekker, na de rustdag zakte ik best wel hard terug en sowieso waren enkele partijen echt totaal raar, ik zal daar later dus misschien nog meer over uitwijden.

29-10-2006 20:56 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kan je je dan misschien ook - voorzover dat niet al je plan was - richten op het sfeergedeelte? Lijkt me een flinke ervaring, zo'n land als Georgië met waarschijnlijk erg gebrekkige faciliteiten en grote armoede...

(Oeh, berichtje 666 trouwens, wat spannend!)

En nog vlak voor Halloween ook! Kwaad

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-10-2006 21:33 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals beloofd een verslagje van het WK:

Woensdagochtend 19 oktober om 9 uur op Schiphol verzameld, er stond een best wel lange reis voor de boeg. We pakten het vliegtuig naar Istanbul maar daar hadden we nogal weinig tijd om over te stappen op het vliegtuig van Trabzon (ook in Turkije) en we zijn dus min of meer stevig voorgedrongen met permissie van het luchthavenpersoneel, waar niet alle wachtende Turken even blij mee waren, maar goed, we hadden dus het vliegtuig naar Trabzon, wellicht bekend van voetbalclub Trabzonspor, maar het vliegveld was een beetje een pauper vliegveld.
Toen moesten we een busreis naar Batumi maken en dat is nu eenmaal niet zo makkelijk, vooral bij de grens werden we lang (3 uur ofzo) opgehouden. Ik was nog nooit echt bij zon buiten-de-EU-grensovergang geweest en ik vond het wel interessant wat er allemaal gebeurde, het nadeel was wel dat we om 3 uur s nachts in het hotel waren, dat was overigens 1 uur Nederlandse tijd. Maar dat valt ook te relativeren want de Zuid-Afrikanen en Australiërs hadden nog heel wat rottere reizen achter de boeg.
Dankzij keihard onderhandelwerk van Ted en delegatieleiders van andere landen werd de eerste ronde overigens verschoven van 11 am naar 4 pm.

Het hotel waar we sliepen was wel ok. Goede bedden, hoewel het vreselijk irritant was dat de hoeslakens te klein waren, en mijn gordijnen ook niet helemaal dicht konden waardoor mijn kamer s nachts heerlijk neon-verlicht was en nou ja verder wel een normale kamer enzo. De akoestiek was wel dusdanig dat als er iets ergens in het hotel werd gezegd een heel groot deel van het hotel dat kon horen. Ook viel het water een aantal maal weg toen ik aan het douchen was, maar gelukkig was dat steeds binnen een minuutje terug, dat schijnt anders geweest te zijn toen John van der Wiel een aantal jaar geleden in Batumi met schampoo in zijn haar stond.

Het eten was voor die standaarden best goed, maar ik ben blij dat ik weer lekker thuis eet. Het hoofdbestanddeel van ochtend-, middag- en avondeten bestond uit komkommer en tomaat en verder kon je afwisselend kiezen tussen pasta zonder saus, slappe koude frieten, platte dingen met oliebol-achtige inhoud, aardappelen met bietensaus, en bij hoge uitzondering wat vlees. Zo af en toe was er wel Khatjapurri, wat met grote afstand het lekkerste is wat de Georgische keuken voortbrengt, maar al met al dus geen feest, Maar goed, dat viel die mensen niet echt kwalijk te nemen, zeker nu ze geen dingen uit Rusland kunnen importeren.

Het tijdschema voor de enkelrondige dagen was meestal:
9.00 ontbijten
voorbereiding afmaken
10.30 met de bus weg naar de speelzaal
spelen
15.30 terug uit de speelzaal, middageten
analyseren van je partij enzo
20.00 avondeten
voorbereiden voor de volgende tegenstander
kaarten (chinees pokeren en toepen vooral) met jop, wouter, dimitri, pauline en talitha
slapen

Nou, de volgende dag dus de bus gepakt naar de speelzaal. Het waren 3 grote gymzaalachtige gebouwen. Tijdens het busritje was gelijk al een goed beeld van Batumi te krijgen, er waren best wat normale gebouwen maar ook een groot aantal dingen die niet afgebouwd waren. Verder viel op dat er meer politie op straat loopt dan Geert Wilders of de LPF voor ogen hebben met meer blauw op de straat.

De conclusie over Georgië is dus ongeveer dat het geen Nederland (naar mijn bescheiden en ook nationalistische mening is dit het mooiste land op de wereld) is, maar ook nog lang geen Derde Wereld land ofzo.

Die eerste ronde speelde ik tegen Yuriy Kuzubov, eerste geplaatst, hij had ook een categorietje lager mee kunnen doen, maar als GM met 2559 wil je natuurlijk wel eens wat proberen (het werd uiteindelijk geen succes voor hem). Ik kwam slechter uit de opening maar hij miste een eenvoudige truc, waardoor ik een pion voor kwam tegen wat compensatie voor hem, maar ik speelde het te passief en verloor zelfs nog.


Hier deed ik met zwart even Lg4, waarmee ik dit bereikte:

maar door passief spel kreeg wit uiteindelijk een sterke aanval

Een mogelijke reden, let wel, dit is geen pletsmoes, ik wil ook best toegeven dat mijn tegenstander gewoon handiger is, was dat het moeilijk koud was in de speelzaal en ik echt zat te shaken achter mijn bord, terwijl het buiten een hele aardige temperatuur van steeds ongeveer 25 graden s middags was.

De tweede ronde speelde ik een goede partij tegen IM (jazeker) Heinrich Stander. Ik weet niet zo goed waar die 2150-gast zijn titel aan verdiend heeft maar zon titeltje kun je werkelijk met van alles verdienen. Het was in ieder geval een goede partij van mijn kant en ik won geruisloos.

hier deed ik Lxf5 wat materiaal wint

De derde ronde speelde ik tegen IM Arik Braun (2525), die in de tweede ronde verrassend had verloren. Ik overspeelde hem totaal in de opening en stond een dikke kwaliteit voor.


wit aan zet

Normaal gesproken win je dit gewoon en als je echt slecht bent maak je remise, zo niet ik, want even later stond het zo:


wit aan zet

hier was dus iets gruwelijk mis gegaan

Ik was hier zwaar boos op mezelf, omdat het nogal schandalig is natuurlijk. Voor Arik Braun betekende dit meevallertje dat hij alles aan kon en hij werd dan ook wereldkampioen.

In de vierde ronde speelde ik nu tegen een ratingloze Zuid-Afrikaan. Misschien is hij te schatten op 1800 ofzo, maar goed, ik sloot ergens zijn dame min of meer in toen ik die mijn stelling in had gelokt en ik won.

Op maandag werden de vijfde en zesde ronde gespeeld, vrij zwaar dus, maar goed dinsdag stond een rustdag te wachten. In de vijfde ronde speelde ik tegen een Azerbeidjan, Shakhriyar Hasanov (2249)  die voornaam betekent schaakgenie als ik me niet vergis, net zoals de voornaam van Mamedyarov, maar deze gast verdient die voornaam niet echt - die nogal patserig achter zijn bord zat, maar al snel sloeg ik zelf ook een slag op het psychologische vlak, want ik keek hem strak en boos aan toen hij voor de tweede maal stukken van hem in mijn tijd ging rechtzetten waarop hij zich snel verontschuldigde. Maar hij had zich sowieso ook beter op het bord kunnen concentreren, want ik had geen kind aan hem.
s Middags/s Avonds speelde ik tegen IM Krisztian Szabo (2476) met haar dat door Nederlandse meisjes werd afgekraakt, uit Hongarije en het was Najdorf. Ik offerde een pionnetje maar had daar te weinig compensatie voor en ik deed er toen nog maar twee in de aanbieding en hij wist toen niet de juiste wijze te vinden om mijn aanval te pareren (en dus gewonnen te staan), dus nou ja, toen won ik.

Op de rustdag zijn we eerst naar een bazaar, een soort hele grote markt, waar ze vooral allerlei nepdingen lijken te verkopen, geweest en s middags gevoetbald.

Toen konden we woensdag weer vol aan de bak, weer een dubbele ronde.
Mijn partij s morgens tegen IM S. Arun Prasad (2424)- die er op de chessbase-foto heel oud uitzag, terwijl het een foto was van toen hij 14 was ofzo, maar in het echt wilde ik wel geloven dat hij U18 was (mijn grootste twijfels op dit vlak had ik bij Armeniër Hrant Melkumyan, maar goed die zal ook wel gewoon U18 zijn) - was nogal kansloos, eerst geef ik een kwal weg (tegen een pion),


zwart doet hier Pe8

toen hij in een keer een stuk


zwart ging hier voor Pd3 waarna ik dus gewoon Pf1 deed

en vervolgens denk ik soepel af te wikkelen naar 1 tegen 0 op één vleugel, maar dat werd helaas 0 tegen 0


zwart heeft net Pd6 gedaan

en toen viel het natuurlijk niet meer te winnen op de andere vleugel.

Mijn partij die middag/avond tegen IM Manuel Leon Hoyos (2437) begon niet slecht, maar toen ik niet het centrum opende verwaterde mijn voordeel en later overspeelde hij me gewoon een beetje positioneel. Wel jammer, maar ook weer niet keislecht gespeeld zoals in andere partijen soms wel.

Toen op tijd gaan slapen om weer fit te zijn voor mijn partij tegen Ilja Vovk (2265). En uiteindelijk bereikte ik ook wel voordeel tegen de Berlijnse muur, maar na een onnauwkeurige zet moest ik voor gelijk spel gaan wat ook mislukte en toen had hij best veel winstmogelijkheden maar die miste hij, wellicht ondertijdsdruk (het was FIDE-tempo). Dat halfje had duidelijk beter gekund, want met een beetje precisie had ik hem dus weggespeeld, maar goed op het eind was ik gewoon lucky.


Hij deed hier niet c4+, maar goed ook na zijn Te1+ had hij nog moeten winnen

De volgende partij was tegen FM Marin Bosiocic(2448). Ik verloor weliswaar een pion maar ik kreeg daar dikke compensatie voor, maar toch nam ik zijn remise-aanbod aan hoewel ik van tevoren al wist dat ik daar spijt van zou gaan krijgen. Een slechte zaak dus en ik weet nog niet helemaal zeker waardoor dat nu kwam.

De laatste partij tegen Daniël Baratosi (2310) was ronduit schandalig, ik trap met wit heel snel in een heel eenvoudig trucje, wat nogmaals onderstreepte dat het tactisch niet al te best zat dit toernooi.


Ik doe hier 9.0-0 en laat bewust het schijnoffer toe te laten, maar na 9...Pxe4 10. Pxc6 dxc6 11. Pxe4 d5 12. Ld3 dxe4 kwam ik er achter dat ik dus gewoon niet verder had gekeken dan mijn neus lang is en dat ik na 13. Lxe4 La6 een kwaliteit ging verliezen en zo geschiedde

En zon laatste ronde nul maakt toch even het verschil tussen een toernooi waar ik tevreden over had kunnen en moeten zijn en eentje waar ik ontevreden over mag zijn.

De terugreis was ook weer ongeveer hetzelfde als de heenreis met dat verschil dat we hier overal extra tijd over hadden bij alle overstappen, dat was wel relaxt.

Conclusie over het toernooi is eigenlijk dat ik niet blij ben over mijn schaken, vooral na de rustdag niet, maar ik vond het een superleuke reis/ervaring.

Verder wil ik even kwijt dat mijn Nederlandse mede-deelnemers een relaxte groep vormden en dat de coaches ook goed werk hebben verricht. Dimitri die mijn coach was, voelde zich in het begin nog wat onwennig toen ik hem huiswerkopdrachten om s nachts uit te pluggen gaf, maar later pakte hij dit met enig enthousiasme op, wat ik zeker kon waarderen.

01-11-2006 22:20 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

LOL, mooie laatste alinea, maar vooral ook een mooi verslag! Al met al met 50% iets boven je rating gescoord, maar zover ik begrijp zat er nog wel wat meer in. Dat biedt wel hoop toch?

02-11-2006 01:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schitterend verslag, Chiel!

Ik meen het ook als ik zeg dat je dit moet opsturen naar de KNSB zodat ze dit in het volgende SchaakMagazine zetten.

Zeer goed leesbaar, erg vermakelijk, en ook de schaaktechnische zaken leuk belicht.

Niets dan lof!! Goed zo!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-11-2006 02:56 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan mogen er alleen eerst nog wel een paar kleine foutjes uitgehaald worden Glimlach

02-11-2006 10:16 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller