Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » Externe bespiegelingen voor DSC in 2006-2007
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (4): [1] 2 3 next » ... last »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Externe bespiegelingen voor DSC in 2006-2007 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu alle teams hun eerste partij hebben gespeeld ka het geen kwaad om (net als vorig jaar) eens te kijken waar we staan met DSC. Uiteraard is deze draad vooral ter discussie.

DSC1
Het is niet leuk om met het minst succesvolle team te beginnen, maar het moet maar. Het team waarvan op voorhand werd verwacht dat het zou promoveren heeft twee lelijke nederlagen op gelopen. Ook nog eens tegen een team dat op papier 150 punten zwakker was. Om dit seizoen te redden moeten alle andere wedstrijden gewonnen worden. In dat geval is er een mogelijkheid tot promotie, maar heel zeker lijkt dat niet.

DSC2
Draait beter dan de afgelopen jaren en is daarnaast op papier ook sterker. Met twee overwinningen op zak kan men verder werken aan waar men al jaren voor gaat: promotie. Ik heb er alle vertrouwen in, en het team heeft dat volgens mij ook.

DSC3
Op papier verreweg de sterkste. Alleen Schaak TV komt met 1950 gemiddeld in de buurt. De rest ligt gemiddeld 80 tot zelfs 200 punten onder dit team. De eerste wedstrijd tegen DD 3 is hopenlijk een voorteken van een mooi seizoen dat eindigd met het kampioenschap.

DSC4
Dit team is goed begonnen door de grootste concurent met 5-3 te verslaan. De krachtsverschillen met de rest van de teams zijn vergelijkbaar met die van DSC3. Het zou mooi zijn als ze kampioen konden worden.

DSC5
Weer sterker dan vorig jaar is het studententeam. En wellicht ook volwassener. Op papier zijn ze de sterkste en de 6-2 tegen een van de concurenten is een goed begin. Maar de verschillen zijn in deze klasse kleiner en te veel optimisme zou gevaarlijk kunnen zijn. Maar kampioen worden zit er zeker in.

DSC6
Het wordt eentonig: Ook DSC6 is op papier de sterkste in de pool. Het verschil me de concurenten is net als bij DSC5 minder groot dan bij de hogere teams, maar hoog eindingen hoort zeker tot de mogelijkheden. De start met 6-2 is ook lekker.

DSC7
Het eerste team dat op papier niet direct een grote kanshebber is op het kampioenschap. Toch kan dit team wellicht bovenaan meedoen. De seizoensstart was prima, we zullen zien wat volgt.

DSC8
Dit team laagste senioren team van DSC speelt sinds jaar en dag mee in de middenmoot tot daar net iets boven van de derde klasse. Kampioen gaan ze wellicht ook dit jaar niet worden, maar gezellig zal het er zeker weer zijn.

DSC9
Voor het eerst sinds het jeugdteam zelf - een aantal jaar geleden - promoveerde naar de derde klasse is het team weer vertegenwoordigd in de vierde klasse. Met zes borden en een sterker geworden team behoort promotie terug naar de derde klasse echter zeker tot de mogelijkheden.

Kortom: op het eerste na zijn de vooruitzichten van alle teams goed tot zeer goed. DSC2 t/m DSC6 staan eerste in hun poel en zijn op papier favoriet. Als dat maar goed gaat.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-10-2006 14:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC7 werd het eerste team genoemd dat op papier niet tot de favorieten behoort. Maar zelfs dit team is in haar klasse ratingfavoriet.

Kortom, bij de seizoensstart waren alleen DSC8 en 9 niet een der favorieten voor het kampioenschap in hun klasse.

Wie weet komt er toch wel wat terecht van al die hooggespannen verwachtingen...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-10-2006 00:57 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Blijft natuurlijk alleen de blamage over van het HSB-bekerteam dat de volgende ronde struikelt over Prometheus Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-10-2006 01:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe weet jij dat het bekerteam zal worden gevormd uit spelers van DSC8?

16-10-2006 09:50 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
DSC7 werd het eerste team genoemd dat op papier niet tot de favorieten behoort. Maar zelfs dit team is in haar klasse ratingfavoriet.


Nu vooruit dan maar: Afkomstig van de HSB Website.

 ClubElo
1WSC 31730
2RSC-Belgisch Park 21693
3Rijswijk 41682
4DSC71672
5HSV 21610
6Schaak TV 51576
7Wassenaar 21547
8Velo-Regina Pacis 11560


Wellicht dat ik iets mis, maar volgens mij is WSC 3 ratingsterkste met gemiddeld 60 punten meer per bord, is DSC7 vierde, is het verschil met de nummer twee en drie redelijk en is de groep er onder duidelijk zwakker.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-10-2006 14:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmmm...het was vroeg op de ochtend. Draaiend hoofd

Wellicht dat de interne rating van alle DSC7-spelers een stuk hoger ligt dan hun externe rating? Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-10-2006 15:46 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een onderzoekje gedaan naar de sterkte van de verschillende teams binnen de HSB competitie. Ik heb de promotieklasse t/m de tweede klasse bekeken en de gemiddelde rating van de eerste wedstrijd genomen. (Je moet ergens van uitgaan).

 Teamselo
 Promotieklasse
1DSC31994
2Schaak TV 11951
3Promotie 21916
4Scheve Toren 11911
5DD 31869
9Schaakhuis 11808
11Schaak TV 21781
18RSC-Belgisch Park 11770
 Eerste klasse
6DSC41859
7Schaakhuis 21826
8DSC51818
10Rijswijk 21798
12DD 41780
13RHC- Arena 11775
14Promotie 41774
15Promotie 31773
16Botwinnik 21773
17Haeghe Ooievaar 11772
19HSV 11752
21Rijswijk 31713
22Pomar 11705
28Scheve Toren 21678
30Schaak TV 31673
36Promotie 51628
 Tweede klasse
20WSC 31730
23RSC-Belgisch Park 21693
24DSC61687
25Botwinnik 31687
26Rijswijk 41682
27Lierse 11679
29Haeghe Ooievaar 21678
31DSC71672
32SV Prometheus 11653
33DCSV 11648
34Voorburg 11638
35B.F. /Wassenaar 31634
37WSC 51626
38Promotie 61626
39DD 51614
40RHC- Arena 21614
41HSV 21610
42Schaak TV 41595
43Schaak TV 51576
44WSC 41570
45Velo-Regina Pacis 11560
46B.F. /Wassenaar 21547
47Lierse 21545
48Botwinnik 41542


Wat opvalt direct in het oog springt is dat de eerste drie teams van DSC bij de beste 8 teams binnen de HSB horen. Het gat met DSC6 en DSC7 is behoorlijk groot. Die zitten op basis van hun rating op de wip tussen de eerste en de tweede klasse. DSC6 net wel, DSC7 net niet.

Op basis van deze gegevens worden DSC3, DSC4, DSC5 en DSC6 geacht (top)favoriet te zijn in hun klasse. Donderdag zal blijken of DSC6 de lijn van DSC3 t/m DSC5 voorzet...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-11-2006 16:01 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen slecht lijstje voor DSC. Één ding moet ik nu toch eens vragen: op welk kanaal kan ik Schaak TV vinden? Ik kan hem steeds maar niet vinden, hopelijk heb ik nog niet alteveel uitzendingen gemist.

Koel

14-11-2006 16:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

~werd vroeger ook wel testbeeld genoemd.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-11-2006 17:32 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog een puntje. Promotie 5, wat onderaan het ratinglijstje van corniel staat in de 1e klasse, staat gedeeld eerste met DSC4 in 1a. Om de waarde van ratings maar even te onderstrepen..

14-11-2006 17:55 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Nog een puntje (..)

Om de waarde van ratings maar even te onderstrepen.


Ratings zijn niet zaligmakend. Een een stand naar een (of twee) ronde is dat ook niet. Vorig jaar speelde ik in een team dat vijfde was op rating, maar wel haar eerste drie wedstrijden won. Uiteindelijk kwamen we overigens redelijk goed uit waar we hoorden op basis van onze rating. Zie ook de indeling van de promotieklasse. Daar spelen drie teams die daar op rating niet 'horen'. Dat is dus wat mij betreft niet het punt.

Ik wilde graag een overzicht geven van de verschillende teams en hun sterktes. Want dat het sterkste team zijn geen garantie is op promotie, daar kan ons eerste helaas over meepraten. Frons

Iets anders wat ik nog niet genoemd had: DSC4 en DSC5 zijn ongeveer even sterk en DSC6 en DSC7 ook. Mochten van deze teams een of meerdere promoveren is het de vraag of het handig is deze team-paren volgend seizoen even sterk te houden. Aan de andere kant: wie dan leeft, wie dan zorgen heeft.

En Schaak TV? Dat kan ik thuis niet ontvangen: te veel ruis, slechte ontvangst. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-11-2006 19:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja, het is een beetje koffiedik kijken, maar áls het aan de orde zou komen, dan blijf ik een voorstander van een studententeam.. Vooral als we de promotie eigenhandig en overtuigend hebben afgedwongen...

15-11-2006 10:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo ongeveer ons hele team denkt daar zo over volgens mij. Je kunt het ook omdraaien; als er iemand uit moet moet die lege plek ook opgevuld worden...en dat kun je niemand aandoen Grijns

15-11-2006 12:20 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

*knikt heel hard*

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

15-11-2006 18:31 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het 3e tm het 7e staat bovenaan. het 2e doet ook mee om de titel. het beloofd een mooi seizoen te worden.

16-11-2006 00:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na twee (voor de KNSB teams drie) ronden gaat het met de meeste teams voorspoedig.

DSC1
Veel is al gezegd en geschreven over het stoeve begin van ons vlaggenschip. Feit is dat met twee matchpunten na drie ronden alleen theoretische kansen resten op het kampioenschap. Doel zou moeten zijn om de rest van de wedstrijden te winnen en kijken waar het schip strandt.

DSC2
Hoewel de laatste 4-4 niet was waarop gehoopt was is het minder erg dan een uitglijder tegen een directe concurent (over elk nadeel heb z'n voordeel gesproken). Alles is nog mogelijk en als het tweede verder geen grote steken laat vallen zit het kampioenschap er zeker in.

DSC3
Met het derde gaat het voorlopig voorspoedig. 12½ bordpunt en alle teams op een na staan op twee matchpunten achterstand. Voorlopig geen vuiltje aan de lucht en riant aan kop.

DSC4
Voor het vierde geldt eigenlijk hetzelfde als voor DSC3. alleen hebben zij slechts 11 bordpunten. Daartegenover staat dat hun enige directe belager Promotie 5 twee maal met 4½-3½ won.

DSC5
Het wordt wat eentonig: het vijfde staat bovenaan, heeft een redelijke sloot bordpunten, draait goed en slechts een concurent die tevens zonder (match)punt verlies is. Dat geeft de burger moed.

DSC6
Na de ruime 7-1 zegen van gisterenavond staat DSC6 riant aan de leiding in de de tweede klasse A. Zelfs als WSC 5 vanavond tegen DCSV met 8-0 uit zou halen blijft dat zo. Als WSC 5 niet wint heeft het zesde na twee ronden zelfs geen enkele concurent meer zonder (match)puntverlies.

DSC7
Wie dacht dat het nu wel op zou zijn met de koek komt bedrogen uit. Het zevende staat gedeeld eerste met WSC 3 (dat op rating het sterkste team is in de tweede klasse). DSC7 zal het gedurende het seizoen waarschijnlijk moeilijker krijgen dan DSC3 t/m DSC6, maar ook zij hebben prima vooruitzichten.

DSC8
Je zou het bijna verwachten misschien, maar helaas: het achtste staat niet bovenaan. Sterker nog, ze staan laatste. Reden voor paniek is er niet. Dit team speelt (voorzover ik weet) tenminste vanaf 1998 in de derde klasse en vermoedelijk ook daarvoor al jaren. Dus ook dit jaar zal het allemaal wel op z'n pootjes terecht komen.

DSC9
het negende speelt in de vierde klasse die bestaat uit zes teams. Er is nog geen tweede ronde gespeeld, dus ook geen update.

Eindconclusie, op het eerste na doen alle teams waarvan we dat op voorhand konden verwachten mee op het kampioenschap. Het kan een heel mooi seizoen worden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 17-11-2006 at 15:03.

17-11-2006 11:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Winterstop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met de jaarwisseling en de feestdagen (niet noodzakelijk in deze volgorde Knipoog) in het vooruitzicht wordt er zo'n drie weken niet geschaakt in de verschillende externe competities. Een mooi moment om te kijken wat de tweede helft van 2006 DSC gebracht heeft.

DSC1
Na twee pijnlijke minimale nederlagen is twee keer de winst geworden. Een vijfde plek is het resultaat. Als alles verder gewonnen wordt kan hoog ge-eindigd maar, kampioenworden lijkt schier ontmogelijk, de nummer een staat 4 matchpunten voor en DSC heeft ervan verloren.

DSC2
Ondanks een 4-4 gaat het nog steeds prima met he tweede. Alles is in eigen hand. En als het weet te winnen van HWP Sas van Gent 2 ligt een kampioenschap in het verschiet. Zover is het echter nog (lang) niet, maar de eerst volgende (uit)wedstrijd tegen Messemaker kan DSC2 hopelijk aan de bordpunten werken.

DSC3
Ook voor DSC3 geldt dat de 4-4 geen grote problemen heeft veroorzaakt. De eerstvolgende (uit)wedstrijd tegen de nummer twee Schaak TV 1 (gaat dat zien), zal wellicht het kampioenschap worden beslist. Als DSC3 wint worden de perspectieven wel heel erg goed.

DSC4
Na een nederlaag tegen Promotie 3 wordt het moeilijk voor DSC4. Het programma voorziet nog in een ontmoeting met de nummers 1, 3 en 4, die allen evenveel matchpunten hebben. Voordeel is natuurlijk dat ons onvolprezen vierde het in eigenhand heeft. We gaan het zien.

DSC5
Het ambiteuze DSC5 gaat als een trein. Met drie overwiningen uit drie wedstrijden gaat het goed. Wel worden ze op de hielen gezeten door Rijswijk 2 die evenveel matchpunten heeft. Maar ook Scheve Toren 2 (de eerstvolgende tegenstander) gaat redelijk goed. Maar we gaan het zien.

DSC6
Net als DSC5 een perfecte start. De eerstvolgende ontmoeting tegen DD 5 is een mooie graadmeter. Voorlopig echter ziet het er goed uit.

DSC7
Met eveneens drie overwinningen staat het zevende tweede achter het op papier favoriete WSC 3. Dit team wordt de laatste ronde pas getroffen dus goed mogelijk dat het tot dat moment spannend blijft. Eerst volgende wedstrijd is tegen Rijswijk 4. Wellicht goed voor een vierde overwinning.

DSC8
Het enige team dat zich ernstige zorgen moet maken als het gaat om lijfsbehoud (de sfeer is goed, en dat is voor dit team wellicht veel belangrijker). Eerstvolgende wedstijd is tegen HSV 3, hopelijk kan daar geworden worden, dat geeft de burger moed.

DSC9
Doet het goed en mag 8 januari haar derde wedstrijd in deze (kleine) klasse spelen. Maar met de kwaliteiten binnen dit team verwacht ik eigenlijk een soepel behaald kampioenschap.

Zeven teams in de running voor het kampioenschap, eentje in degradatienood, het kan slechter...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-12-2006 17:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toevoeging voor wat betreft DSC5: ook Rijswijk heeft weer gewonnen en beide hebben we nu 6 uit 3.

En in de laatste ronde treffen we elkaar, kortom de verwachting is dat dat de finale wordt. Vorig jaar klopten we ze nog, maar ik ga niet hoogmoedig worden: eerst nog 3 andere potjes winnen en dan kan er pas naar de finale gekeken worden.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-12-2006 21:18 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was me het weekje wel. Zoals onze voorzitter al opmerkte: Alle DSC teams hebben hun laatste externe wedstrijd gewonnen. Maar goed, daar is wat mij betreft genoeg over geschreven.

Hoe staan de teams er na zo'n succesvolle ronde voor?

DSC1 & DSC2
Hun winterstop duurt wat langer dan bij de onderbond. Ze spelen hun eerste wedstrijd uit op 3 februari.

DSC3
Niet alleen was de overwinning van DSC3 heel nuttig, ook het gelijkspel van DD 3 was gunstig. Drie teams liggen nu twee matchpunten achter, de rest meer. Het resterende programma is relatief licht. Hoewel van Promotie 2 (nu vijfde) nog wel wat verwacht mag worden, zij zullen hun seizoen toch enigszins willen redden. Schaakhuis 1 en RSC-Belgisch Park 1 zijn op papier de zwakste in de pool en staan tevens onderaan.

DSC4
De overwinning was ook hier nuttig maar het op dreef zijnde DD 4 (dat de laatste ronde een monsterzege boekte met 7½-½ op Promotie 5) gaat bij een overwinning DSC4 op bordpunten voorbij. DD4 wacht in de laatste ronde, de twee tussenliggende rondes lijken te doen, dus als DSC4 er zelf in blijft geloven moet het 'makkelijk' kunnen.

DSC5
Mag volgende week vrijdag uit tegen Scheve Toren. Ik kan daar maar een ding over zeggen: Zet hem op!

DSC6
Won afgelopen vrijdag weer, maar weer niet zo overtuigend als gehoopt. Tuurlijk de eindstand was 6-2, maar twee verloren partijen werden zonder echt aanwijsbare reden remise en een punt kreeg het gratis. De cijfers zeggen (gelukkig) gemiddel 6-2. En er zijn slechts twee spelers die uberhaubt een partij verloren hebben. En DSCV 1 is de enige (als ze van Schaak TV 4 winnen) die kan volgen. Volgende ronde wacht WSC 5. Een team uit de middenmoot. Niet te onderschatten.

DSC7
Nog niet gespeeld. A.s. maandag weten we hoe de vierde speelronde in hun pool is afgelopen.

DSC8
Eindelijk gewonnen. En de eerstvolgende wedstrijd is tegen de nog puntloze hekkensluiter WSC 6. Hopelijk gaat het daar weer gebeuren. Er van uit gaande dat alleen de nummer laatst degradeert zijn ze veilig als ze die niet verliezen.

DSC9
Dit jeugdteam is sterker dan vorig jaar. En dat blijkt: met 5-1 gemiddeld wordt er gewonnen. Het lijkt dan ook niet anders te kunnen dan dat dit team promoveert.

Ook de bekerteams gaan goed. Het wordt een gek jaar. (Kees heeft een vooruitziende blik, dat blijkt!)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-01-2007 19:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn verwachtingen nu:

(ja ik moet studeren, heb daar geen zin in daarom doe ik dit, maar ach, je moet toch wat) Draaiend hoofd

DSC1

Een mooie derde plaats, jammer van de slechte start.

DSC2

Komt op de finale aan. En ik denk dat ze die gaan winnen!

DSC3

Gaat 'gewoon' eerste worden. Maar in de laatste wedstrijden gaat dat niet zo makkelijk als in het begin, ze moeten er nog wel even voor vechten.

DSC4

Hier komt het aan op nog 3 finales. Finales waarbij vooral het gebrek aan sterke invallers ze gaat opbreken. Waar ze tot dusverre veelal uit DSC5 konden putten hebben spelen DSC4 en 5 de laatste 2 ronden op dezelfde avond, en dat kan het vierde bij 'blessuregevallen en/of geschorsten' nog lelijk opbreken.

DSC5

De finale tegen Rijswijk wordt nog een hele spannende. Ik geef ons daarin 55% kans. Het gaat dus om de details, en het zou prettig zijn als we hen tot aan de finale in bordpunten voor kunnen blijven, want dan is een 4-4 ook toereikend. Het lijkt 'maar' een half bordpuntje, maar vorig jaar is het 4e op die manier de promotie wel precies misgelopen.

DSC6

Promoveert met vlag en wimpel. Wie weet blijven ze zelfs wel zonder puntverlies.

DSC7

Wordt 2e. Netjes, maar promotie zal ervan afhangen of ze beste 2e worden van de 3 parallelklassen. Met uiteindelijk 4 verliespunten (ik verwacht dat WSC te sterk zal zijn) valt dat maar te bezien.

DSC8

Een keurige middenmoot, plek 5 of 6. Niets op aan te merken, een gezellig seizoen met ook nog eens een prima resultaat.

DSC9

Promoveert net als het 6e met vlag en wimpel.
Beide teams zijn kanshebber voor het beste externe team van de HSB-competitie 2006-2007.

Oftewel:
Geen degradanten en 4 of 5 verwachte promovendi, met een kansje op 6 kampioenen.

Zo, nu weer eens aan de studie. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

06-02-2007 16:00 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (4): [1] 2 3 next » ... last »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller