Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2006-2007 » Interne competitie (3): Chiel van Oosterom start met zege
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (3): Chiel van Oosterom start met zege Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel van Oosterom heeft zijn eerste partij in de interne competitie van dit seizoen gewonnen. Met de zwarte stukken was hij Ted Barendse de baas. Omdat het duel tussen clubkampioen Kees van der Meer en Arend van Dop in remise eindigde, deed Chiel in de top de beste zaken.

Kees Voorberg boekte een knappe overwinning op de kersverse HSB-kampioen Hora Vlam. Ook Naomi Snikkers' overwinning op Olivier Marincic was het vermelden waard. Haar zus, Tabitha, versloeg Rob Scherpenisse.

Uitslagen:
 wit zwartuitslag
1Kees van der Meer-Arend van Dop½-½
2Ted Barendse-Chiel van Oosterom0-1
3Dolf Beltz-Bob Voogt½-½
4Hora Vlam-Kees Voorberg0-1
5Joram op den Kelder-Frank van Zutphen1-0
6Walter Anema-Pieter Buzing1-0
7Kim Meulenbroek-Patrick de Bas1-0
8Jan van de Donk-Frans Palm1-0
9Olivier Marincic-Naomi Snikkers0-1
10Martin Glimmerveen-Dilshad Ramadan½-½
11Gerrit Bussmann-Jack Duijvestijn½-½
12Roel Visser-René Torenstra0-1
13Rick Beekenkamp-Kees Venema1-0
14Diederik van Heijgen-Igor Babic1-0
15André van der Weide-Coen Leentvaar0-1
16Herman Zonderland-René Poots½-½
17Rob Scherpenisse-Tabitha Snikkers0-1
18Marco Anink-Bert Zwemstra1-0
19Lito van Reede-Jan Swart1-0
20Steven van der Weele-Ernst Hanewald1-0
21Aad de Jong-Leo Zuijdgeest1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-10-2006 at 21:26.

10-10-2006 04:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bert Zwemstra is wat mij betreft nu al verzekerd van de pepermolen van dit jaar. In zijn partij tegen Marco Anink kwam hij een toren en een kwaliteit voor. Veel had Marco niet meer, maar toen Bert even niet oplette zette Marco toch nog mat.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-10-2006 10:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

RE: Interne competitie (3): Chiel van Oosterom start met zege Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Chiel van Oosterom heeft zijn eerste partij in de interne competitie van dit seizoen gewonnen. Met de zwarte stukken was hij Ted Barendse de baas. Omdat het duel tussen clubkampioen Kees van der Meer en Arend van Dop in remise eindigde, deed Chiel in de top de beste zaken.

Kees Voorberg boekte een knappe overwinning op de kersverse HSB-kampioen Hora Vlam. Ook Naomi Snikkers' overwinning op Olivier Marincic was het vermelden waard. Haar zus, Tabitha, versloeg Rob Scherpenisse.
...


Zoveel vermeldenswaardigs was er niet aan hoor Arno, maar vooruitGlimlach

Vooraf al niet zoveel zin dus onderstaande verscheen vrij snel op het bord. 1. e4 c5 2. Pf3 d6 3. d4 cd 4. Pxd4 Pf6 5. Pc3 g6 6. Le3 Lg7 7. Lc4 0-0 8. f3 Pc6 9. Dd2 Pc6 10. 0-0-0 Da5. Na enig nadenken (heb een tijd geleden eens met pieter q. gesproken over deze variant maar kon me niet meer voor de geest halen wat nu te spelen) speelde k zonder even goed te kijken 11. Pd5 Na wat knollen- en dameruil blijft Lh6 over en daar gaat de kwal op d2. Niet al te best dus.

10-10-2006 16:47 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, ik denk dat ik wel even een paar maandjes ben weggeweest, maar das was ik weer eens. En hoe!
Chiel, die zijn eerste interne partij van dit jaar speelde, vertelde al tijdens de partij dat hij het gevoel met zijn neus in de boter te vallen toen hij zag dat Bert en ik naast hem plaatsnamen...

Lekker verkouden, niet helemaal in orde. En met wit tegen Bert. We besloten er een waar spektakel van te maken, en ik vermoed dat die pepermolen best eens n.a.v. deze partij zouden kunnen worden uitgereikt...

Marco Anink (1895) - Bert Zwemstra (????) 1 - 0

1. e4 c5 2. Pf3 d6 3. d4 cxd4 4. c3 dxc3


Morra. Hakken, vind ik leuk.

5. Lc4 bx2?!

Morra-plus. Gedurfd, om dat aan te nemen. Bert kent geen angst!

6. Lxb2 Pf6 7. 0-0 e5? 8. Pg5

Tja, daar gaan we...

8. ... Le6 9. Lxe6? fxe6

Dat moest dus met het paard, en dan hou je met de loper de volledige diagonaal onder controle. Want daar zijn lopers goed in, het bestrijken van diagonalen. Anders zouden het wel torens zijn.

10. Db3 Dd7 11. Td1?!

Onnauwkeurig. f4 is vereist, en op exf4 e5 dxe5 volgt Td1 waarna creme compleet door de donkerkleurige stelling snijdt. Een onnodig tempoverlies dus. Tempoverlies is in principe overigens altijd onnodig. Tenzij je het spannend wil maken. Wat ook weer onnodig is. Evenals deze laatste paar zinnen.

11. ... Pc6 12. f4 Pa5 13. Dh3 Pc4 14. Lxe5 0-0-0?!



Veel zetten leveren nu groot wit voordeel. Daaronder valt ook:

15. Lxf6 gxf6 16. Pxe6 Te8 17. f5
Met de vraag of het begrip 'insnoeren' wettelijke beperkingen kent.

17. ... Kb8 18. Pc3 h5?? (Planloos) 19. Pd5 Le7 20. Tb1 Da5

Nog een paar zetjes doen, en dan zijn we klaar.



21. Tb4?! (Twijfelachtig) Dxd1+! (Uitstekend afgestraft!)

Zoals ik zei, nog een paar zetjes doen en dan kan ik weer naar huis.

22. Kf2 Pe5 23. Dc3?!



Ja, ik moet wat. Wellicht probeert wit iets als Pg4+ Kg3 Df1+ Kh3 of Tc8 , in ieder geval een zetje zonder schaak, en dan leidt de grap Txb7+ tot mat.

23. ... Pd3+ 24. Ke3 Pxb4

Het was ook te mooi om waar te zijn.

25. Dxb4 Dc1+ 26. Kd3 Dd1+ 27. Ke3 Tg8 28. Pec7



De laatste grap. Hopend op Tc8 Pa6+ Ka8 Pdc7+ met zetherhaling.

28. ... Txg2?!

Een kleine onnauwkeurigheid. We zijn klaar.

29. Pa6+ Kc8 30. Dc4+ 1-0

Estetischer was geweest: 29. ... Ka8 30. Pec7#



Wat een trukendoos ook, die Anink...


NB: Kan Rene of Corniel me wellicht helpen met het plaatsen van FEN-diagrammen?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 12-10-2006 at 00:32.

10-10-2006 16:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Morra plus wordt volgens mij ook wel Göring-gambiet genoemd, toch? Of is dat met e5 ipv c5 (iets als e4 e5 Pf3 Pc6 d4 ed4 c3 dc3 en dan Lc4 cb2 ?)

10-10-2006 17:17 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klopt. Of was het Nasi-Göreng?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

10-10-2006 17:19 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
NB: Kan Rene of Corniel me wellicht helpen met het plaatsen van FEN-diagrammen?


Hoe moeilijk kan het zijn? www.delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=1118

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-10-2006 17:28 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by Marco
NB: Kan Rene of Corniel me wellicht helpen met het plaatsen van FEN-diagrammen?


Hoe moeilijk kan het zijn? www.delftseschaaksite.nl/wbb/thread.php?threadid=1118


Dus heb je hulp gehad van ons beiden! Glimlach

Overigens hebben Arno, Bert en ik na afloop de witte stelling even gesloopt, hoewel ik idd advocaat van de duivel kon spelen en zwart mat kon zetten Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-10-2006 17:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was wel heel snel klaar, hoewel ik al erg lekker stond:



17.0-0-0?? Lxa2 18. h4 Pa5 19.Pa1 b4 0-1.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-10-2006 17:54 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms is schaken veel te moeilijk. Ik kreeg een goede stelling op het bord, zag niet hoe het verder moest, en toen gebeurde dit:



Anema - Buzing na 19. Da3

Ik wilde het nu volgende schijnoffer uitlokken (omdat het goed voor zwart is), maar helaas stuitte ik op een rekenvoutje...

19. ... o-o-o? 20. Pdxe4 dxe4 21. d5 De7 22. Da6+ Kb8 23. dxc6 Lc8

Het geplande 23. ... Lxc6 faalt natuurlijk op 24. Lxg4

24. Da4 Df6 25. Td1! Txd1+ 26. Txd1 Dxc3 27. Td8



Toch lastig, met zo'n loper op c8 en pion op c6. Alle matvarianten hoef ik u niet voor te rekenen. Walter en ik kozen voor deze:

27. ... Ta5 28. Lxg4! f5 29. Dxe4! 1-0
We waren allebei doodop na deze veldslag.

Je moet als je thuis komt natuurlijk nooit de computer aanzetten. Fritz raakt niet in paniek:
27. ... De1+! 28. Ld1 Pxf2 (-7.79), bv 28. Da6? Dxd1+;
27. ... De1+! 28. Kb2 Dxe2 29. Txc8+ Kxc8 30. Dxa7 Ta5(-3.62);
27. ... Pxf2! 28. Lxh5 Pd3+ 29. Txd3 exd3 (-3.34);
27. ... Pxf2! 28. Dc4 De1+ 29. Kb2 Tc5 30. Dd4 Txc2+ 31. Kxc2 Dxe2+ (-3.06);

Zucht... schaken is soms veel te moeilijk.

10-10-2006 21:02 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tussenstand van de interne competitie is ook weer bijgewerkt.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-10-2006 21:26 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Corniel&Rene:

ik gebruik geen Fritz meer, had de partij puur uit m'n geheugen opgerakeld.

Dan is het dus volgens mij best wel wat werk om een FEN te maken...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-10-2006 18:57 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Soms zijn diagrammen makkelijk. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb nog een Fritz uit de stenen tijdperk. Deze bejaarde man heeft ook nog geen Fens leren spreken.
Zijn jongere naamgenoten zullen ongetwijfeld een douanier kennen, die kan helpen met het maken van de juiste export formulieren, maar Fritz Sr is al blij dat hij Figurines kent.
Ik heb wel eens gedacht aan het maken van een tooltje om diagrammen in het Latijns (lees: algebraďsch) te maken, die daarna naar het Fens vertaald kan worden.
Maar, lui als ik ben, heb ik een nog eenvoudiger manier voor diagrammen gevonden:
Je zet je oppo in!

Pieter heeft fraai onze partij in het Fens vertaald, zodat onze fans mee kunnen genieten van de ontknoping van een vreemde partij.
Het paard op d2 is bijvoorbeeld afkomstig van a3.
Onderweg naar huis geloofde ik nog, dat ik de schaakgodin positief heb kunnen stemmen door na de dieren-mishandeling tot tweemaal toe een jonge dame te offeren, maar zelfs Fritz Sr. gaf met krakende stem aan, dat er geen hout van klopte. (Klopt, we spelen al niet meer met houten stukken.)

Als troostprijs bedenk ik mij, dat ik na afloop nog al mijn pionnen had. Net zoals in de eerste ronde, waar mijn oppo er nog maar 3 over had. Tja, als schaken niet meer lukt, dan moet je je plezier maar ergens anders uit putten...

11-10-2006 21:37 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
ik gebruik geen Fritz meer, had de partij puur uit m'n geheugen opgerakeld.

Dan is het dus volgens mij best wel wat werk om een FEN te maken...


Zoals het voor ons veel werk is om jouw werk dan in ChessBase of iets van dien aard te stoppen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-10-2006 23:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jep, daarom vraag ik daar ook niet meer om nu ik weet dat voor een FEN werken met Fritz nodig is Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-10-2006 23:33 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

lol, Marco wat dacht je van 8. Pxe5? Dank u!?!

Ik zal de fennetjes wel ff toevoegen.

Enne, Tb4 verdient minimaal 3 vraagtekens. Hoezo twijfelachtig? Je blundert gewoon een toren met schaak weg. :-)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 12-10-2006 at 00:08.

11-10-2006 23:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas kan ik geen originele posts editten, dan maar zo:

Quote

Originally posted by Marco
Ja, ik denk dat ik wel even een paar maandjes ben weggeweest, maar das was ik weer eens. En hoe!
Chiel, die zijn eerste interne partij van dit jaar speelde, vertelde al tijdens de partij dat hij het gevoel met zijn neus in de boter te vallen toen hij zag dat Bert en ik naast hem plaatsnamen...

Lekker verkouden, niet helemaal in orde. En met wit tegen Bert. We besloten er een waar spektakel van te maken, en ik vermoed dat die pepermolen best eens n.a.v. deze partij zouden kunnen worden uitgereikt...

Marco Anink (1895) - Bert Zwemstra (????) 1 - 0

1. e4 c5 2. Pf3 d6 3. d4 cxd4 4. c3 dxc3


Morra. Hakken, vind ik leuk.

5. Lc4 bx2?!

Morra-plus. Gedurfd, om dat aan te nemen. Bert kent geen angst!

6. Lxb2 Pf6 7. 0-0 e5? 8. Pg5

Tja, daar gaan we...

8. ... Le6 9. Lxe6? fxe6

Dat moest dus met het paard, en dan hou je met de loper de volledige diagonaal onder controle. Want daar zijn lopers goed in, het bestrijken van diagonalen. Anders zouden het wel torens zijn.

10. Db3 Dd7 11. Td1?!

Onnauwkeurig. f4 is vereist, en op exf4 e5 dxe5 volgt Td1 waarna creme compleet door de donkerkleurige stelling snijdt. Een onnodig tempoverlies dus. Tempoverlies is in principe overigens altijd onnodig. Tenzij je het spannend wil maken. Wat ook weer onnodig is. Evenals deze laatste paar zinnen.

11. ... Pc6 12. f4 Pa5 13. Dh3 Pc4 14. Lxe5 0-0-0?!



Veel zetten leveren nu groot wit voordeel. Daaronder valt ook:

15. Lxf6 gxf6 16. Pxe6 Te8 17. f5
Met de vraag of het begrip 'insnoeren' wettelijke beperkingen kent.

17. ... Kb8 18. Pc3 h5?? (Planloos) 19. Pd5 Le7 20. Tb1 Da5

Nog een paar zetjes doen, en dan zijn we klaar.



21. Tb4?! (Twijfelachtig) Dxd1+! (Uitstekend afgestraft!)

Zoals ik zei, nog een paar zetjes doen en dan kan ik weer naar huis.

22. Kf2 Pe5 23. Dc3?!



Ja, ik moet wat. Wellicht probeert wit iets als Pg4+ Kg3 Df1+ Kh3 of Tc8 , in ieder geval een zetje zonder schaak, en dan leidt de grap Txb7+ tot mat.

23. ... Pd3+ 24. Ke3 Pxb4

Het was ook te mooi om waar te zijn.

25. Dxb4 Dc1+ 26. Kd3 Dd1+ 27. Ke3 Tg8 28. Pec7



De laatste grap. Hopend op Tc8 Pa6+ Ka8 Pdc7+ met zetherhaling.

28. ... Txg2?!

Een kleine onnauwkeurigheid. We zijn klaar.

29. Pa6+ Kc8 30. Dc4+ 1-0

Estetischer was geweest: 29. ... Ka8 30. Pec7#


Wat een trukendoos ook, die Anink...


NB: Kan Rene of Corniel me wellicht helpen met het plaatsen van FEN-diagrammen?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 12-10-2006 at 00:09.

12-10-2006 00:07 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Helaas kan ik geen originele posts editten, dan maar zo:


Dat kan ik wel. Dus vooruit dan maar weer... Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-10-2006 00:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Thanks Martin.

Maar even eerlijk zijn, Pxe5 viel jou toch ook enkel op omdat jouw Fritz meteen ontplofte?

En ik hou van understatement.

Maar je hebt gelijk, twijfelachtig was het feit dat ik een toren 1-ply weggaf. De blunder was het feit dat dit ook nog eens met schaak gebeurde. Koel

Edit: Tijdstippen van posten kloppen niet echt meer, volgens mij is er wat goed fout met de klok; het is ook meer dan het uur zomer/wintertijd wat er niet aan klopt..

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 12-10-2006 at 00:39.

12-10-2006 00:37 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat ik het anders ook wel had gezien, maar ik keek in die stelling niet serieus naar opties.
Dus ja Junior 10 (niet Fritz) hielp me Glimlach

12-10-2006 00:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller