Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC6 maatje te groot voor Botwinnik 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

DSC6 maatje te groot voor Botwinnik 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste wedstrijd van het seizoen bracht DSC6 6 bordpunten. Dat waren er uiteraard ruim voldoende om ook de twee matchpunten bij te kunnen schrijven. DSC6 sloeg toe op de hoge en middenborden. De borden 2 tot en met 5 werden gewonnen. Op de andere vier borden werd het punt gedeeld met de tegenstanders uit Zoetermeer.

Sydney Cadot was als eerste klaar. In een partij met tegengestelde rokade wis hij noch zijn tegenstander een beslissende aanval op te zetten. Nadat de er wat materiaal was afgeruild bleef er een toreneindspel over. Sydneys tegenstander bood met een pion meer remise aan. Dit werd aangenomen.

Albert Kemeling had ook een toreneindspel op het bord. Hij stond wat gedrukt, maar wist de boel bij elkaar te houden. Remise was het resultaat.

Roland ten Have won zijn partij van een jeugdspeler van Botwinnik. Ik heb z'n partij niet gezien, dus hoe dat ging kan ik u niet vertellen.

Corniel Nobel had wel een lekker voordeeltje behaald uit de opening. In het middenspel wist hij dit echter niet te verzilveren en het pionneneindspel dat overbleef was remise.

Teamleider René Gelpke die halverwege de wedstrijd nog dacht dat het 4-4 ging worden kreeg de koning van zijn tegenstander uit zijn vesting. Dit bleek genoeg voor de overwinning. Hiermee was de overwinning een feit.

Gerard Bilars had een mooie drukstelling opgebouwd en kon mat geven. Dat zag hij in tijdnood niet, maar zoals hij het deed won hij een kwaliteit. Het was daarna nog even zweten maar het punt werd binnengebracht.

Simon Dirkse had gedurende de partij een plusje maar het resterende eindspel met dame en toren was lastig. Simon koos eieren voor zijn geld en bood remise aan.

Edgar Huisman won in het late eindspel. Ook dit heb ik gemist, maar hij gaf aan de bar hoog op over de verdedigende vaardigheden van zijn tegenstander.

Zonder nederlagen ruim langs de tegenstander, dat geeft de burger moed. Dat er nog maar veel mooie wedstrijden mogen volgen voor DSC6.

persoonlijke uitslagen
 DSC61688-Botwinnik 415556-2
1Albert Kemeling1772-Otto Boot1504½-½
2Edgar Huisman1754-Han Perluka16151-0
3Gerard Bilars1749-Wouter Bik14911-0
4Roland ten Have1695-Erik Middelkoop15001-0
5René Gelpke1700-André Corpeleyn15751-0
6Corniel Nobel1664-Pieter Rijsdijk1459½-½
7Sidney Cadot1653-Frits Varenkamp1489½-½
8Simon Dirkse1516-Arie Franke1613½-½

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 29-11-2006 at 02:57.

10-10-2006 04:53 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Albert Kemeling had ook een toreneindspel op het bord. Hij stond wat gedrukt, maar wist de boel bij elkaar te houden. Remise was het resultaat.



Dat hoopte ik ook tijdens de partij. In het middenspel had ik een pion verloren en die zag ik niet meer terug. Mijn tegenstander wikkelde het toreneindspel af naar een gewonnen pionneneindspel.

Maar met de winst voor het oprapen zag mijn tegenstander het niet meer en bood remise aan.


De slotstelling

10-10-2006 15:26 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert

Quote

Albert Kemeling had ook een toreneindspel op het bord. Hij stond wat gedrukt, maar wist de boel bij elkaar te houden. Remise was het resultaat.



Dat hoopte ik ook tijdens de partij. In het middenspel had ik een pion verloren en die zag ik niet meer terug. Mijn tegenstander wikkelde het toreneindspel af naar een gewonnen pionneneindspel.

Maar met de winst voor het oprapen zag mijn tegenstander het niet meer en bood remise aan.
...


Da's wel een redelijke plusremise voor wit dit...Had ie tijdnood?

10-10-2006 17:31 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

tja... 10 seconden is nog bijna genoeg

10-10-2006 18:03 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik weet het niet op seconde af hoeveel tijd mijn tegenstander nog over had. Maar een stuk of zeventienhonderd seconden zullen het toch wel geweest zijn.

10-10-2006 18:12 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
john pouwels
forumlid


geregistreerd: 10-10-2006
aantal berichten: 2

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Roland ten Have won zijn partij van de op papier sterkste speler van Botwinnik.

Grappig wat hier gebeurt. Botwinnik is namelijk in de gelukkige omstandigheid dat er 2x een Erik Middelkoop lid is. De ene Erik (FH) speelt in Botwinnik 2. Afgelopen week tegen Haeghe Ooievaar kozen zij de verkeerde Erik in de uitslag. En jullie nu dus ook! De Erik Middelkoop die hier speelde heeft (nog) geen KNSB-rating en zelfs geen jeugdrating. Zijn interne rating bij Botwinnik is 1493.

10-10-2006 22:36 john pouwels is offline Search for Posts by john pouwels Add john pouwels to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tanx voor de correctie.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-10-2006 02:03 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller