Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2006-2007 » DSC7 verslaat Bobby Fischer/Wassenaar 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2]
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even de reglementen erbij gepakt.

Stel Eric staat niet opgesteld in de basisopstelling van een team van BF/W.

Hij valt in in BF/W 3.

Op grond van het HSB competitie reglement mag hij nu ook invalen in BF/W 2 en BF/W 4 (art 23 lid 2)

Verder heeft Eric in de eerste ronde van de KNSB meegespeeld in BF/W 1. Dit telt echter niet mee volgens art 23 lid 7

Verder kan mijn inziens nog steeds meespelen in BF/W 1. Dit is wel in tegenspraak met artikel 23 lid 2, maar de HSB heeft geen bevoegdheid over de KNSB competitie.

Verder nog de constatering dat ik niets kan vinden in het reglement dat teams in volgorde van sterkte moeten worden opgegven (bij de KNSB is dit wel vermeld)
Ook wordt er niets vermeld over invallen in een lager team dan waar een speler redelijkerwijs toe behoord.(bij de KNSB is ook dit geregeld)

13-10-2006 19:46 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

rating Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rating 1616 heb ik van Eric zelf vernomen!

13-10-2006 20:11 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert
Verder nog de constatering dat ik niets kan vinden in het reglement dat teams in volgorde van sterkte moeten worden opgegven (bij de KNSB is dit wel vermeld)
Ook wordt er niets vermeld over invallen in een lager team dan waar een speler redelijkerwijs toe behoord.(bij de KNSB is ook dit geregeld)


Ik heb net ook even de HSB-competitiereglementen erop nageslagen en kom tot dezelfde conclusie als Albert. Er is niets formeel geregeld over het opgeven van teams op sterkte, noch over invallen in een team waar een speler redelijkerwijs te sterk voor is.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-10-2006 20:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een vreemde zaak. Afgezien van deze 'kwestie' lijkt het me dat zo iets formeel geregeld zou moeten zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-10-2006 00:37 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben wat dat betreft ook wel benieuwd naar de officiële opstellingen van Schaakhuis 1 en Schaakhuis 2. Zeker omdat de eerste twee borden van Schaakhuis 1 blijkbaar invallers zijn uit het tweede:

 Schaakhuis 11808-RSC-Belgisch Park17704½ - 3½
1Klop T.L.1856-Verbaan B.M.2023½-½
2Wolff J.L.1963-Zijden A.Q. v/d18870-1
3Bruls O.1758-Ingenhoes P.H.17691-0
4Golverdinge-schut J.1878-Crefcoeur R.18090-1
5Then H.1777-Deelen B.J. van18281-0
6Taverne N.1664-Vromans N.F.1840½-½
7Straaten M. van1854-Zijden J.A. v/d18281-0
8Giraldo W.1712-Wareman D.1814½-½


 DSC41859-Schaakhuis 218265 - 3
1Wiersma A.A.2022-Wolff J.L.1963½-½
2Goossens P.A.--Klop T.L.1856½-½
3Meulemans B.L.E.1869-Harmanus N.C.18291-0
4Tamerus H.A.1873-Baas R.19071-0
5Alfen M.F. van1837-Tjioe G.P.T.G.17290-1
6Smits R.C.M.1823-Brouwers R.B.16670-1
7Broos S.J.1777-Jonkman D.18321-0
8Quist P.A.C.1813-Franx K.-1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-10-2006 02:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat betreft Schaakhuis had er, geloof ik, iemand van hen gezegd dat ze opzettelijk 2 sterker dan 1 gemaakt hadden. Later (thuis) dan tot mijn verwondering gemerkt dat 1 hoger speelde. Ik dacht dat het zoiets was zoals DSC4 en DSC5, waar het studententeam ook meer egopunten heeft dan wij (grapje jongens Lach ).
Het zou van Schaakhuis natuurlijk ook een poging kunnen zijn om degradatie uit de promotieklasse op een wat speciale manier te vermijden.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

14-10-2006 09:22 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb Nadeem er wel eens over gesproken, en tijdens een ALV hebben ze bij Schaakhuis de discussie gevoerd over wat te doen; het team dat promoveerde naar de prom klasse intact laten, of een nieuw team samenstellen om op rating de sterkst mogelijke opstelling te krijgen. Er is voor het eerste gekozen (mede omdat dat team in een paar jaar tijd 2 of miss wel 3 keer is gepromoveerd), en vooralsnog met prima resultaat! Maar goed, de sterke tegenstanders moeten nog komen en de laatste 2 degraderen..

Wie weet krijgen we eind van dit seizoen ook een dergelijke discussie, benieuwd hoe groot de ego's dan zullen zijnGlimlach

14-10-2006 11:26 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Er is voor het eerste gekozen (mede omdat dat team in een paar jaar tijd 2 of miss wel 3 keer is gepromoveerd), en vooralsnog met prima resultaat!


Inderdaad, een heel goed resultaat. Wij konden vorig seizoen niet winnen van BP.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

14-10-2006 12:30 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller