Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC2 verliest van kampioen Terneuzen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

DSC2 verliest van kampioen Terneuzen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2, spelend met heel veel invallers (voornamelijk wegens zwangere vrouwen/vriendinnen) verloor met 3½-4½ van Terneuzen dat daardoor kampioen is.

22-04-2006 20:58 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Veel invallers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 miste tevens Patrick en Kim, die bij het eerste invielen.
Indien DSC2 nog voor promotie in de race was geweest, dan zouden de aanstaande vaders wel wat geregeld hebben. Ik had al bij het hostel Sebastiaansbrug gevraagd om er kraamkamers aldaar ingericht konden worden, maar het alternatief leek beter: De analyse-zaal zou tijdelijk omgebouwd kunnen worden tot kraamzaal.
Wel moest er voor extra isolatie gezorgd worden, aangezien het "puffen" (adem-techniek: inademen en in een paar pufjes weer uitoefenen) verwarring zou kunnen veroorzaken: Aah, pff, pff, pff, Aah, pff,pff,pff
en dan in de zaal: Wat? a4-a5-a6?
Tussen de weeën door zouden Lucien en ik prima de zetten kunnen spelen.
Een complicatie voor toestemming van de wedstrijdleider waren echter de tatoeages op de buik van mijn vrouw.
(Gert heeft de kamers van zijn kroost met schaakdiagrammen behangen, in de hoop dat deze voor nieuwe wereldkampioenen zouden kunnen zorgen. Veels te laat: Ik heb natuurlijk direct de elementaire toren-eindspelen op de buik van mijn vrouw laten zetten.)
Laten we hopen dat volgend jaar het feest van het 111-ste (!) bestaan, gevierd kan worden met promotie van verschillende teams. Twee spelers uit het eerste schuiven mogelijk naar beneden (in- en uitstroom is mij niet bekend), de gelederen worden versterkt door de piepjonge jeugdspelers Legemaat (3x), Anema en Van de Lisdonk, en de huidige spelers van DSC1 en 2 hebben nog al wat goed te maken.
(Mijn score was in ieder geval "voor verbetering vatbaar", al zal ik misschien terugvallen naar een lager team. Misschien van DSC-4 een papa-team maken?)

23-04-2006 07:24 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou Walter het is maar goed dat die al dan niet inmiddels vader zijnde mensen er niet waren gister ((alvast) gefeliciteerd trouwens!!), want de 3.5 punten die DSC2 haalde werden alle 3.5 door spelers van DSC3 gescoord!

1: Pieter 0
2: Bob 0
3: Koert 1/2
4: Frank 0
5: Arno 1
6: Willem-Jan 1
7: Marco 0
8: Henrik 1

Verder viel het op dat de 2 invallers van het tweede in het eerste 1.5 uit 2 scoorden, waarom spelen we niet overal met alleen maar invallers vraag je je dan af?

23-04-2006 09:30 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Meer gedetailleerd en Degradatie van Promotie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 - Terneuzen 1 3,5-4,5

1. P. Buzing (2001) - M. Freeke (2136) 0-1
2. B. Voogt (2097) - J. Breukelman (2082) 0-1
3. K. ter Veen (1997) - G. Kamminga (1875) rem
4. F. van Zutphen (2045) - W. Vleeskens (1937) 0-1
5. A. Wiersma (1936) - D. Lansay (1948) 1-0
6. W.J. van den Broek (1944) - J. Gernaert (1929) 1-0
7. M. Anink (1889) - A.J. Breukelman (1952) 0-1
8. H. Tamerus (1835) - J. Dees (1883) 1-0

Terneuzen kampioen / DSC2 vierde plek.

Overigens heeft Promotie 2 het niet kunnen bolwerken in een andere 3e klasse zodat de plaats van Promotie 3 (gedegradeerd) in de Promotieklasse komend jaar door Promotie 2 wordt ingenomen.

23-04-2006 10:05 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

RE: Veel invallers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Walter
Tussen de weeën door zouden Lucien en ik prima de zetten kunnen spelen.
)


Gelukkig had ik niet meer mee hoeven te puffen; sinds 11 april 2006 ben ik de trotse vader van een gezonde zoon, Timo. Inderdaad een DSC-lid in spe....

24-04-2006 11:11 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het begrip "melkpak" is trouwens wel de running gag van klasse 3F geworden, gezien de verslagen van LSG 4 - Messemaker.

http://www.messemaker-1847.nl/knsb/
"In de wedstrijd waar niet zoveel meer op het spel staat mocht Paul van der Hoeven met zwart tegen de Leidenaar met de bijnaam "melkpak". Dit omdat hij met wit voor een halfje gaat. Daar slaagde hij ook deze keer weer in. Vroegtijdige ruil van veel stukken leidde tot een bloedeloze remise. 0,5 - 0,5."

http://www.lsg-leiden.nl/teams/lsg4.html
"Als eerste was Folkert Geertsma klaar die zoals al in een eerder verslag vermeld is, erg veel respect bij zijn tegenstanders lijkt in te boezemen en vaak remise krijgt aangeboden. Gezien de woorden van iemand van Messemaker na afloop "Het melkpak heeft weer toegeslagen", was Folkerts reputatie hen niet ontgaan."

24-04-2006 13:30 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

RE: Veel invallers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk

Quote

Originally posted by Walter
Tussen de weeën door zouden Lucien en ik prima de zetten kunnen spelen.
)


Gelukkig had ik niet meer mee hoeven te puffen; sinds 11 april 2006 ben ik de trotse vader van een gezonde zoon, Timo. Inderdaad een DSC-lid in spe....


gefeliciteerd

24-04-2006 15:25 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller