Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2002-2003 » DSC 4 en DSC 6 winnen thuis
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

DSC 4 en DSC 6 winnen thuis Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een uur na aanvang van de wedstrijd zag het er slecht uit voor DSC6, maar ze krabbelden mooi terug en wonnen nog met 5-3. DSC4 presteerde naar verwachting... er werden slechts 3 remises afgestaan: 6.5-1.5.

Persoonlijke uitslagen:

<knip... zie onder> Grijns

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

29-10-2002 10:23 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb zelfs de volledige uitslagen voor je! (arbiter zijn is wel eens handig Grijns )



bord DSC4 (1776) - Rijswijk 4 (1545) 6˝ -1˝
1 Simon Broos (1820) - H.J. van der Tol (1601) ˝ - ˝
2 Kees Korving (1780) - G. Ming (-) 1 - 0
3 René van Alfen (1777) - R.J. Felix (1514) ˝ - ˝
4 Sander van Gennip (1769) - A.P. Frehe (1541) 1 - 0
5 Jan Neutel (1723) - D.J.E. Huitema (1595) ˝ - ˝
6 Cees Huygen (1730) - R. Swinkels (1590) 1 - 0
7 Theo Rekveldt (1544) - B. Akkerboom (1476) 1 - 0
8 Albert Kemeling (2030) - J. Zonneveld (1496) 1 - 0

bord DSC6 (1649) - Haege-Ooievaar 5 (1583) 5 - 3
1 Remko Moerkerken (1784) - W.L. Suijker (1646) 1 - 0
2 Henrik Tamerus (1762) - A. Tuk (1644) ˝ - ˝
3 Roelof Westerink (1746) - F.F. Hooghiemstra (1616) ˝ - ˝
4 Arnout Eykelhoff (1611) - G.M. van der Berg (1605) 1 - 0
5 Olivier Marincic (1649) - E. van der Leij (1599) 0 - 1
6 Maarten Juffermans (-) - E.A.J. van Breugel (1572) 0 - 1
7 Dave Hughes (1653) - J.J.E. Hendriks (1543) 1 - 0
8 Isabelle Hagerop van Eijs (1338 ) - M. Bruna (1435) 1 - 0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-10-2002 14:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie mijn zeer korte partij (15 zetten) wil zien kan hier terecht:

http://www.chessclub.com/cgi-bin/view-game.pl?id=1064158984

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

29-10-2002 18:07 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb zelfs de volledige uitslagen voor je! (arbiter zijn is wel eens handig.

Nog handiger is het als je juiste elo's vermeldt (Remko Moerkerken heeft echt 1813 en geen 1784) en het mooi opmaakt, maar daar heb je dan andere SuperMods voor. Grijns Lach Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-10-2002 10:41 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
...en het mooi opmaakt, maar daar heb je dan andere SuperMods voor.

Verward

Daar zijn supermods dus niet voor. Lees je het beheer forum wel eens, Corniel?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

30-10-2002 10:53 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Nog handiger is het als je juiste elo's vermeldt (Remko Moerkerken heeft echt 1813 en geen 1784) en het mooi opmaakt, maar daar heb je dan andere SuperMods voor. Grijns Lach Grijns


Ik heb het geheel weer in oude stijl hersteld. Ik vind het zo beter leesbaar. Wat betreft de rating van Remko, volgens de net uitgekomen november-rating heeft hij inderdaad 1813, maar de HSB gebruikt bij alle berekeningen de ratinglijst van augustus. Daarop heeft hij 1784. Vandaar die rating. Ik vermoed dat als je Remko's rating aan zou passen, er dan meer ratings aangepast zouden moeten worden. Voor DSC-ers is dat tot daar aan toe, maar je zou dan ook de ratings van de tegenstanders op moeten gaan zoeken!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

30-10-2002 15:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Wat betreft de rating van Remko, volgens de net uitgekomen november-rating heeft hij inderdaad 1813, maar de HSB gebruikt bij alle berekeningen de ratinglijst van augustus.

En in de augustus-lijst zat een fout. Toen bestonden er namelijk 2 Remko Moerkerken's een met een rating van 1813 en ander met 1784. Na aanleiding van die fout heb ik de KNSB gemeld dat dat niet klopte. Als je nu op de rating-lijst kijk je dat er nog steeds 2 Remko's zijn maar nu met een identieke rating van 1813 en het zelfe KNSB-nummer waar dit een rating-lijst eerder nog twee verschillende nummers waren.

Conclusie. De HSB maakt gebruik van de verkeerde data! Dat is ook logisch want Remko heeft voor de november rating geen partijen die mee telden. Denk eerst zelf na voordat je klakkeloos op de HSB vertrouwd en mijn standpunt in twijfel trekt, dank u. Kwaad Draaiend hoofd Kwaad

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-10-2002 16:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


De HSB heeft (logischerwijs) de Remko Moerkerken genomen die bij DSC op de lijst staat. Als je de ratinglijst van DSC voor augustus opzocht op de KNSB-site vond je toen maar 1 Remko Moerkerken, en wel met 1784. Ik heb waarschijnlijk hetzelfde gedaan als de HSB: gekeken naar de rating van Remko Moerkerken op de ratinglijst van DSC (op de KNSB-site). Waar moet je anders kijken? Maar goed, dit gaat haarkloverij worden.

Wat ik overigens wel apart vindt is dat de 6 partijen die hij in de HSB speelde (en die een eigen nummer hadden) dus blijkbaar niet zijn verwerkt in zijn huidige rating. Blijkbaar hebben ze die gewoon weggegooid (heeft Remko mazzel!).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

30-10-2002 17:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
De HSB heeft (logischerwijs) de Remko Moerkerken genomen die bij DSC op de lijst staat.

Nop. De HSB heeft zelf een Remko Moerkerken laten toevoegen ipv de al bestaande te nemen...

Quote

Wat ik overigens wel apart vindt is dat de 6 partijen die hij in de HSB speelde (en die een eigen nummer hadden) dus blijkbaar niet zijn verwerkt in zijn huidige rating. Blijkbaar hebben ze die gewoon weggegooid (heeft Remko mazzel!).

Klopt, dat heeft ie. Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-10-2002 17:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Remkius Remkius is a Male
forumbeheerder




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grijns

15-11-2002 16:09 Remkius is offline Send an Email to Remkius Search for Posts by Remkius Add Remkius to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zo goed als een herhaling van 29 oktober, DSC4 wint 6.5-1.5 en DSC6 wint (denk ik) 6-2. Het begint bijna saai te worden. Grijns

Voor mijn partij zie: http://www.chessclub.com/cgi-bin/view-game.pl?id=1075558451

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

13-01-2003 23:50 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onder voorbehoud een aantal persoonlijke uitslagen:

Broos 1
Korving 1
van Alfen 1/2
van Gennip 1
Neutel 1
Huygen 1/2
Rekveldt 1
Kemeling 1/2

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

14-01-2003 10:29 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Remkius Remkius is a Male
forumbeheerder




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 heeft niet met 6-2 maar zelfs met 7-1 ewonnen : )
Persoonlijke uitslagen:
Remko 1
Henrik 1
Roelof 0,5
Johan 1
Dave 0,5
Arnoud 1
Olivier 1
Maarten 1

14-01-2003 11:19 Remkius is offline Send an Email to Remkius Search for Posts by Remkius Add Remkius to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller