Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2002-2003 » DSC7 doet het goed
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC7 doet het goed Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat de eerste wedstrijd met 6-2 werd gewonnen (werd later terug gezet naar 5-3) heeft de 2e partij geleid tot een monster-score:
8-0!

RHC-Arena is bij het grofvuil gezet. Geen van DSC-ers is ook maar een moment in de problemen geweest. Alleen Bart Vlasblom had lange tijd geen duidelijk voordeel. Steven van der Weele had weer een prima invalbeurt. Deze man moet gehuldigd worden!

DSC7 regeert!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-10-2002 08:57 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Steven Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helemaal mee eens. Steven had vorig seizoen ook al prima invalbeurten in het achtste (3 uit 4). Dit seizoen ook al weer 2 uit 2. Zulke percentages in de externe competitie is aan slechts weinig invallers voorbehouden.

18-10-2002 09:47 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Invalbeurten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn jonge jaren een aantal jaren heb ik bij Philidor Leiden gespeeld. En daar speelde een Joegoslaaf, de heer Pajcin. Pajcin speelde op zich promotieklasse, eerst Philidor 3, later meen ik het vierde.
Maar we hadden in het tweede (tweede klasse KNSB, later 1e klasse) nog wel eens een invaller nodig, en een keer zelfs in het eerste (hoofdklasse!) en dan vroegen ze hem nog wel eens, want al was zijn rating niet zo hoog, hij scoorde altijd wel goed. Totdat Jaap Melse, die de resultaten van de externe van de spelers altijd bijhield, in zijn administratie de invalbeurten eens scheidde van de 'gewone' externe partijen: al invallend had-ie in vijf jaar 12 1/2 uit 13 gescoord! In zijn eigen team kwam hij aan een fatsoenlijke 50%. Iemand die meer in zijn mars had dan hij op de clubavonden toonde, en dat komt dus (als ik het resultaat van Steven zo zie) vaker voor.

Een prima vent. Enerzijds was hij de enige van Philidor die ooit aan een Olympische Spelen had meegedaan (nee, op de 1500 m hardlopen) en anderzijds: hij kon niet altijd spelen op de clubavond (maandag) en dan werd er thuisgespeeld, bij hem, vlak bij waar John van der Wiel ook woonde. Hij schonk zijn gasten slivovic, pruimenbrandewijn, en was zeer ruimhartig in het schenken daarvan. Tevreden

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-10-2002 13:07 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grijns Een 8 - 0 winst is een geweldige prestatie. Kunnen de namen van deze helden genoemd worden?

Dolf

19-10-2002 11:26 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Dolf
Een 8 - 0 winst is een geweldige prestatie. Kunnen de namen van deze helden genoemd worden?

Ja zeker, op bordnummer:
  1. Vitaly Kalikhmanov
  2. Arnout Eykelhoff
  3. Bart Vlasblom
  4. Nico 't Hoen
  5. Corniel Nobel
  6. Simon Dirkse
  7. Steven van der Weele
  8. René Torenstra


Maar Dolf deze gegevens bezit je zelf toch ook? Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-10-2002 08:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Maar Dolf deze gegevens bezit je zelf toch ook?



ja, maar Corniel, niet iedereen weet wie er in welk DSC-team zit of wie er allemaal invalt... (toch?)

28-10-2002 19:02 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Isis
Ja, maar Corniel, niet iedereen weet wie er in welk DSC-team zit of wie er allemaal invalt.

Daar zit wat in. Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-10-2002 10:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

maar niet goed genoeg... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen het jeugdige en zeer sterke WSC 3 is DSC7 onderuit gegaan.

Opzich geen schande, want deze jeugdige talenten speelden stukke sterker dan dat op basis van hun rating verwacht mocht worden.

De nederlaag werd vooral veroozaakt doordat de hoogste 3 borden allen verloren. Op de lagere borden was de score 2˝-2˝.

De persoonlijke scores waren:


  1. Vitaly (0)
  2. Arnout (0)
  3. Bart (0)
  4. Corniel (1)
  5. Nico (˝)
  6. Simon (˝)
  7. Marc (˝)
  8. René (0)


Volgende keer beter. En hopenlijk worden we de beste nummer 2.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-11-2002 10:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Bart Vlasblom Bart Vlasblom is a Male
dsc teamleider


geregistreerd: 18-10-2002
aantal berichten: 5

Aan de Borden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed, na 3 partijen tijd om de balans van het zevende op te maken. En te bepalen hoe we de borden verdelen de komende partijen.
--------gespeeld -----totaal----- gemiddeld
Vitaly ----2-------------1-------------0,5
Arnout---3 -----------1,5 -----------0,5
Bart ----- 3------------1,5------------0,5
Corniel --3---------------3-------------1
Nico-------3------------2,5-------------0,83
Simon-----3------------1,5-------------0,5
Marc------1-------------0,5-------------0,5
René------3--------------1--------------0,33

Zoals gezegd maken we na drie partijen de balans op.
Corniel springt eruit, met drie uit drie, Nico is ook niet slecht en René valt wat tegen, zeker gezien de bordpositie. Alleen Nico en Corniel hebben steeds van bord gewisseld, de rest had een vast bord. Als we dan naar de resultaten kijken zien we dat een vast bordnummer niet produktief is, integendeel. Daar gaan we nu mee schuiven.
Corniel wil graag met wit, en heeft een promotie dik verdiend: gaat naar 1e bord.
Nico is ook met zwart uitstekend: 2e bord.
Vitaly, Arnout en Bart hebben gelijke prestaties neergezet, en zakken alledrie even hard naar resp. 3, 4 en 5.
Simon en René staan eigenlijk wel goed, op 6 en 8.
En Marc mag nog bewijzen dat hij omhoog kan, blijft met wit op 7.

En nu het beste ervan zien te maken. Glimlach

28-11-2002 14:46 Bart Vlasblom is offline Send an Email to Bart Vlasblom Search for Posts by Bart Vlasblom Add Bart Vlasblom to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Bart Vlasblom
Goed, na 3 partijen tijd om de balans van het zevende op te maken. En te bepalen hoe we de borden verdelen de komende partijen.
code:


Alles mooi en prachtig Bart, maar ik moet het nu toch echt voor René opnemen. Eigenlijk heeft hij 67%. De eeste partij is reglmentair verloren verklaard. Meest objectief is 50%. Met 1 uit 2. Vitaly heeft toch ook een reglementaire 1? En die tel je niet mee.

Verder ben ik het wel met je eens. Alleen vraag ik mij af of het verstandig is om een publiekelijk toegankelijk forum de bord opstelling bekend te maken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-11-2002 10:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller