Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Twee spelers aan kop bij Open Prometheus Kampioenschap
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Twee spelers aan kop bij Open Prometheus Kampioenschap Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de derde ronde van het Open Prometheus Kampioenschap gaan twee spelers aan kop met de maximale 3 punten. Jan-Willem de Jong bereikte dit door Mark Irwin te verslaan, terwijl Dennis Ruijgrok op drie punten kwam door Timon van Dijk aan de zegekar te binden.

Beide spelers worden gevolgd door Willem-Jan van den Broek die 2½ uit 3 heeft. Daarachter volgt een peleton spelers met 2 punten.

In de B-groep lijkt het dit jaar erg spannend te gaan worden. Na drie ronden is er al geen enkele speler meer die een honderd procent score achter zijn naam heeft staan. De topper tussen Jaap van der Heijden en Nadeem Taverne (beide 2 uit 2) eindigde in remise, terwijl de derde speler met 2 uit 2, Jan-Pieter de Vries, verloor van Jack Duijvestijn.

Een zestal spelers gaat met 2½ punt aan de leiding, maar voelt de hete adem van de rest in hun nek.

De uitslagen:
Groep A
 wit zwartuitslag
1Jan-Willem de Jong-Mark Irwin1-0
2Timon van Dijk-Dennis Ruijgrok0-1
3Arend van Dop-Koert ter Veen½-½
4Jacob Buitelaar-Hora Vlam½-½
5Willem-Jan van den Broek-Cor de Wit1-0
6Ted Barendse-Clement van de Laar1-0
7Robbert Fokkink-Arno Wiersma½-½
8Frans van Baardewijk-Kees Dekker0-1
9Ton Dulk-Dave Kent1-0
10Lieuwe Boskma-Kees Voorberg0-1
11Rens ter Veen-Henk van Huizen0-1
12Jaron Golversdinge-Schut-Patrick Tjioe½-½
13Gert Dijkstra-Johan 't Hart½-½


Groep B
 wit zwartuitslag
1Jaap van der Heijden-Nadeem Taverne½-½
2Gerbrand Beekman-Gerrit Bussmann1-0
3Jan-Pieter de Vries-Jack Duijvestijn0-1
4Gino Lobato-Job Eisses0-1
5René Torenstra-Ton Paalvast1-0 R
6Peter Riemersma-Kees Vellekoop½-½
7Ruud van Manen-Lito van Reede1-0
8Jan Koop-Bart Germeys0-1
9Jan van Lier-Diederik van Heijgen½-½
10Martin Neuteboom-Jan Kaan1-0
11Jan van de Kolk-Farshang Ansari1-0
12Farhang Farid-Jan Nienhuis1-0
13Marten Kats-Ger Honderd0-1
14Annamaria Dokman-Broer Akkerboom1-0
15Monique Keuzenkamp-Rob Scherpenisse0-1
16Rein Thiery-Pieter Struiksma1-0
17Hans Hendriks-Herman van Wegen1-0
18Ernst Hanewald-Ronald Bokhove½-½

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-02-2006 02:44 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En de stand?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-02-2006 09:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Nadeem Nadeem is a Male
forumlid




geregistreerd: 10-02-2006
aantal berichten: 1

Mijn eerste Bericht Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jaja.. Ik ben nu ook lid geworden van het forum. Eindelijk een keer de tijd genomen om me aan te melden. Alleen het afgeschermde deel kom ik nog niet in. Voor wat betreft mijn partij: Het stond gelijk vanuit de opening (ik bied remise), na afwijzing van dit aanbod stond ik goed na Df5 (waarschijnlijk niet gezien door de tegenstander) en ruil op f3 met creatie van een dubbelpion voor de tegenstander, toen won ik een pion, toen won ik nog een pion, toen dacht ik dat ik ging winnen, maar helaas, de tegenstander wikkelde af naar een ongelijkkleurig lopereindspel waarin hij een vesting kon bouwen waar ik niet doorheen kon komen met mijn 2 pionnen meer.. Balen, want ik heb gewoonweg de (niet zo heel duidelijke) winst gemist, maar remise is ook niet slecht, dus we zitten nog volop in de running.

__________________
In The Land Of The Blind, One-Eye Is King. We All Struggle To Be King, While The Two-Eyed See All And Laugh At Our Misfortune

10-02-2006 12:37 Nadeem is offline Send an Email to Nadeem Homepage of Nadeem Search for Posts by Nadeem Add Nadeem to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vantevoren had ik getekend voor een halfje tegen Robert Fokkink (2145). Mijn tegenstander speelde de opening zoals hij zei "provocerend", wat inhield dat hij twee pionnen gaf voor veel activiteit. Het was objectief echter niet genoeg compensatie.

Ik kwam op een gegeven moment zelfs 4 (!) pionnen voor, maar de stelling was zeer ingewikkeld en ik had lange tijd minder tijd over dan mijn tegenstander. Gevolg was dat ik met nog twee minuten op de klok (net als mijn tegenstander op dat moment) vluchtte in eeuwig schaak wat geen eeuwig schaak bleek te zijn. Maar dat zagen we beide niet.

Als je de partij vervolgens in Fritz gooit zie je ineens dat je in het vroege middenspel gewoon een stuk op had kunnen halen met een dubbele aanval... Huil 2

Hier speelde ik La6, hetgeen geen slechte zet is. Maar Dd2 wint gewoon een stuk!!! Ik had niet gezien dat de dame ook het paard op g5 onder vuur nam...

Telt U even mee? Het zijn er echt 4 meer! Maar het was zo ingewikkeld dat ik er uiteindelijk niet uitkwam dus...

Wat betreft de stand, die zal vanzelf verschijnen op de site van Prometheus .

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-02-2006 14:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Wat betreft de stand, die zal vanzelf verschijnen op de site van Prometheus .


Van het kijken naar die website krijg ik puistjes...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-02-2006 16:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De standen staan er al! Ik vraag me trouwens af wat er mis is met die site? Wij hebben hier een extreem mooie site als je het mij vraagt, de prometheus site is simpel en functioneel, maar er is verder ook niks mis mee zou ik zeggen. Het belangrijkste is dat de site actueel is.

10-02-2006 20:01 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller