Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (12): Rens Sliedrecht en Kees van der Meer verliezen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (12): Rens Sliedrecht en Kees van der Meer verliezen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De nummers twee en drie, Rens Sliedrecht en Kees van der Meer, verloren deze ronde. Rens ging ten onder tegen Walter Anema, en Kees werd verschalkt door Dolf Beltz. De nummer één van de ranglijst, René Torenstra, verloor eveneens. Maar aangezien René dit deed in de externe competitie heeft dat in de interne voor hem geen gevolgen.

Opvallende uitslagen waren de remise van Martin Glimmerveen tegen Chiel van Oosterom, en de overwinning van Paul van Riet tegen Gerrit Bussmann. Ook Rick Plomps remise tegen Diederik van Heijgen was netjes.

Alle uitslagen vindt u hieronder:
 wit zwartuitslag
1Dolf Beltz-Kees van der Meer1-0
2Pieter Buzing-Gert Legemaat½-½
3Rob Smits-Joost Michielsen0-1
4Ted Barendse-Pieter Goossens1-0
5Chiel van Oosterom-Martin Glimmerveen½-½
6Joram op den Kelder-Arend van Dop1-0
7Rens Sliedrecht-Walter Anema0-1
8Hora Vlam-Cees Huygen1-0
9Rufael Mekuria-Roland ten Have1-0
10Mark Versteegh-Pieter Quist1-0
11Simon Broos-Johan van de Pol½-½
12Rick Plomp-Diederik van Heijgen½-½
13René Poots-Jack Duijvestijn0-1
14Gerrit Bussmann-Paul van Riet0-1
15Herman Zonderland-Ben Sedee0-1
16Steef van der Weele-Dolf Mulder1-0
17Aad de Jong-Mathijs Gijsbers0-1
18Frans Smit-Leo Zuijdgeest0-1
19Theo Rekveldt-Rob Scherpenisse1-0
20Corniel Nobel-Ernst Hanewald1-0


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-01-2006 04:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Men kan niet schaken op slechts drie Snickers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over mijn partij kan ik heel kort zijn - sterker nog dat doe ik voor de verandering eens - het zowel kwalitatief als kwantitatief uitermate terleurstellend.

Dat ik toch nog won kwam doordat Ernst zich aan het einde liet foppen:


59.Tb6+ Kg5?? 50.h4+

En opgegeven. De andere drie koningszetten brengen wit helemaal niets.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-01-2006 09:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Mad Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Chiel was om niet al te lang aan te denken. De opening deed ik niet echt fout, maar ik bedacht natuurlijk niet de optimale theorie. Maar toen gebruikte ik daarna een uur voor ongeveer 3 zetten, omdat ik echt geen goede zetten kon gebruiken.

Op een gegeven moment had Chiel dus nog ongeveer een uur tegen een minuut of 12 denk ik. Uiteindelijk lijkt hij de stelling rustig en subtiel uit te gaan drukken. Maar met ongeveer 30 tegen 3 minuten doet hij het iets té subtiel en verblundert een stuk.

Chiel van Oosterom - Martin Glimmerveen

1. Dxf7 b4 2. Pd5? Lxg5+!

Ik sla natuurlijk aan het a-tempo spelen, en ruil e.e.a. af, waarna een eindspel resteert met ieder 2 torens en ik een loper, met Chiel een extra pionnetje. Ik bedenk dat dat al lastig te winnen is, zeker met mijn tijdgebrek. Ik besluit dus remise aan te bieden, en dat vind Chiel natuurlijk ook prima.



Ik ben overigens wel benieuwd naar de TPR in de stand? Is die ook ergens te vinden? De gewone stand zegt namelijk niets, zolang er mensen met bijvoorbeeld 4,3, of zelfs slechts 1 gespeelde wedstrijd boven me staan...

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 17-01-2006 at 22:52.

17-01-2006 22:11 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Ik ben overigens wel benieuwd naar de TPR in de stand? Is die ook ergens te vinden? De gewone stand zegt namelijk niets, zolang er mensen met bijvoorbeeld 4,3, of zelfs slechts 1 gespeelde wedstrijd boven me staan...


Ik heb ook weer een lijst op tpr/rating toegevoegd. Die is te vinden onder de keizer-stand op de pagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-01-2006 17:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller