Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (11): Koploper René Torenstra wint opnieuw
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (11): Koploper René Torenstra wint opnieuw Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René Torenstra heeft zijn koppositie met succes verdedigd. Hij won met de zwarte stukken van Vitaly Kalikmanov. René deed daarmee goede zaken. De nummer twee, Rens Sliedrecht, speelde extern, en Gerard Bilars, die derde stond, verloor van Jan-Pieter de Vries.

Er waren ook een aantal verrassingen deze ronde. Zo won Marianne Zelitchenko in een zeer scherpe partij van Henrik Tamerus, en versloeg Roland ten Have met de witte stukken Willem-Jan van den Broek.

Alle uitslagen vindt u hieronder:
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Dolf Beltz1-0
2Kees van der Meer-Pieter Goossens1-0
3Joost Michielsen-Pieter Buzing1-0
4Joram op den Kelder-Chiel van Oosterom0-1
5Arend van Dop-Bob Voogt½-½
6Ted Barendse-Lucien van de Lisdonk1-0
7Frans Palm-Jaap Flohil0-1
8Arno Wiersma-Koert ter Veen½-½
9Jan-Willem Weenink-Walter Anema½-½
10Roland ten Have-Willem-Jan van den Broek1-0
11Marianne Zelitchenko-Henrik Tamerus1-0
12Annamaria Dokman-Rogier Luynenburg0-1
13Cees Huygen-René Gelpke½-½
14Jan-Pieter de Vries-Gerard Bilars1-0
15Vitaly Kalikmanov-René Torenstra0-1
16Paul van Riet-Corniel Nobel0-1
17Gerrit Bussmann-Ben Sedee1-0
18Jack Duijvestijn-Dolf Mulder1-0
19Ernst Hanewald-Kees Venema0-1
20Rob Scherpenisse-Rick Beekenkamp0-1
21Mathijs Gijsbers-Steef van der Weele0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 12-01-2006 at 16:41.

10-01-2006 01:49 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een redelijk goedkoop punt.
Deze stelling heb ik regelmatig op het bord gehad, al heb ik ook wel ...Le7 gespeeld:
Vitaly Kalikmanov-René Torenstra


Wits beste voortzetting is hier denk ik 12.Pg5 en theorie, al is het een zeer slappe variant voor Wit.
Vitaly speelde echter 12.Lxh7+? en na de eerste schok (heb ik iets gemist? Iets fout gedaan?) was al snel duidelijk dat Wit niets heeft. al gaf Wit pas na zet 31 op.

Daarna heb ik met Arno en Henrik uitgebreid naar de partij Marianne - Henrik gekeken - een heerlijke chaos. Henrik, analyze? Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-01-2006 17:09 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De stand van de interne competitie is weer te vinden op de webpagina van de interne competitie. Ik heb ranglijst gesorteerd op rating/tpr eronder geplaatst voor degenen die willen pogen zich voor te bereiden op een volgende tegenstander Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-01-2006 16:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heeft niemand iets over zijn partij te zeggen? Frons

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-01-2006 08:33 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Heeft niemand iets over zijn partij te zeggen? Frons


Nou vooruit. Tegen Joost Michielsen met zwart kwam ik goed uit de opening. Helaas kon ik de juiste weg niet vinden en langzaam werd wit steeds actiever. In de afwikkeling naar het (paarden)eindspel raakte ik een pionnetje kwijt. Dit bleek beslissend hoewel ik op het eind nog een goede remise kans kreeg; helaas had ik te weinig tijd om er gebruik van te maken.

(Komt nog bij dat Joost slechts 40e stond, dus door deze nederlaag kelder ik van de 10e naar de 28e plaats - voor wat het waard is natuurlijk...)
Edit: Oh wacht, bij keizer maakt het aantal punten van de oppo niet zoveel uit bij verlies natuurlijk. Laat maar... (voor joost was het natuurlijk wel gunstig)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Pieter Buzing on 13-01-2006 at 10:07.

13-01-2006 09:41 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Op zoek naar naar het goede gevoel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schaaktechnisch wil het nog niet zo vlotten dit seizoen. Het is allemaal net niet op een of andere manier. Zo ook afgelopen maandag.



18...Lh5! 19.f3 Lc5+ 20.Kh1 Pe3 21.Lxe3 Lxe3 En van mijn stelling met licht voordeel heb ik een stelling met duidelijk voordeel weten te maken.

Na wat pielzetjes, waarbij het allemaal niet echt opschoot kwamen we uit op de volgende stelling:



Hier dacht ik het briljante 33...h5?! te zien, wat bij objectieve beschouwing een '?!' verdient een geen '!!'. Na 34.De1! ben ik een groot deel van mijn voordeel kwijt. Ik had mijn weg derhalve beter met 33...c5 kunnen vervolgen.

Gelukkig voor mij speelt mijn tegenstander 34.h3? de zet die ervoor zorgt dat mijn idee '...h5' oppeens werkt:
34...hxg4 35.hxg5



En hier schiet ik een enorme bok: 35...Dg3?
Na 35...g5 (of 35...g6) dreig ik 36...Kg7 gevolgt door 37...Th8 en mat. Wit kan dat alleen voorkomen door 36.Te1 te spelen om de kwaliteit te spelen. Na de tekstzet echter heeft wit met 36.Df3 een prima verdediging.

Dat ik het resterend eindspel won was mooi voor het resultaat en ik had wel een plusje, maar remise was zeker mogelijk geweest.

In de interne heb ik nu 1 uit 5 tegen spelers van gemiddeld 1600. Daar mag en kan ik niet tevreden over zijn. Bij vlagen overspeel ik mijn tegenstanders. Maar nog vaker overspeel ik mijzelf. Depri Huil Depri

Ik sta op tpr nagoeg onderaan en alleen een wonder zal mij dit jaar net zo hoog doen eindigen als dat ik vorig jaar deed. Tot die tijd moet ik mijn spanningsboog maar weer eens zien te vegroten tot een hele partij...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-01-2006 09:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller