Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (9): Gerard Bilars en René Torenstra winnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (9): Gerard Bilars en René Torenstra winnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koplopers Gerard Bilars en René Torenstra wonnen beiden hun partij. Gerard versloeg Simon Broos, door een gelijk lopereindspel met een pion meer te winnen. René Torenstra won in zijn partij tegen Sidney Cadot al snel een pion en kwam daarna niet meer in de problemen.

Er waren een deze ronde een aantal verrassende uitslagen. Meest in het oog springt wellicht de overwinning van Paul van Riet op Diederik van Heijgen, maar ook Peter Pilgrims winst tegen Walter Anema is knap.

Alle uitslagen vindt u hieronder:
uitslagen
 wit zwartuitslag
1Chiel van Oosterom-Joost Michielsen0-1
2Ted Barendse-Dolf Beltz0-1
3Arend van Dop-Kim Meulenbroek½-½
4Jan-Peter van Zandwijk-Patrick de Bas½-½
5Martin Glimmerveen-Bob Voogt½-½
6Pieter Buzing-Mark Versteegh1-0
7Walter Anema-Peter Pilgrim0-1
8Willem-Jan van den Broek-Filip Borst1-0
9Marianne Zelitchenko-Pieter Quist½-½
10Rogier Luynenburg-Rob Smits0-1
11Hora Vlam-Henrik Tamerus1-0
12Gerard Bilars-Simon Broos1-0
13Jan-Pieter de Vries-Vitaly Kalikmanov1-0
14Sidney Cadot-René Torenstra0-1
15Willem de Smit-Corniel Nobel1-0
16Jack Duijvestijn-Annamaria Dokman½-½
17René Poots-Bart Vlasblom½-½
18Edgar Huisman-Rick Plomp1-0
19Paul van Riet-Diederik van Heijgen1-0
20Leo Zuijdgeest-Steef van der Weele1-0
21Frans Smit-Mathijs Gijsbers1-0
22Rob Scherpenisse-Lito van Reede0-1


De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 07-12-2005 at 20:27.

06-12-2005 01:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: Interne competitie (9): Gerard Bilars en René Torenstra winnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
René Torenstra won in zijn partij tegen Sidney Cadot al snel een pion en kwam daarna niet meer in de problemen.


*slik* Grijns Draaiend hoofd Niet in de problemen?! Lach
Ik stond TOTAAL verloren, haha. Ik kreeg op zet 5(!) een pion kado, dacht meteen "Mooi, 0-1" en rokeerde omdat ik dacht dat ik de pion altijd nog kon winnen. Niet dus! Via tactisch gefriemel, bluf en mazzel toch nog gewonnen. Snel vergeten.

Die partij die ik je liet zien was niet van vandaag Grijns

Overigens voel ik mij vereerd, zo genoemd in de kopregel Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-12-2005 02:04 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm er zijn veel mensen niet gekomen. Er stonden maarliefst 27 partijen ingepland...

Anyway, mijn partij was drama, zoals bijna al mijn partijen dit seizoen. Je zou er bijna mee stoppen.

Bah... Depri Boos Depri

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-12-2005 13:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Kom op! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kom op Corniel,je kunt het,echt wel! Grijns Verliezen is leerzaam.... Grijns Ik verloor in een lopereindspel waar ik als overwinnaar uit de opening was gekomen,schatte ik het eindspel strategisch onjuist in. Mijn tegenstander had dat goed gezien.Helaas had ik de torens afgeruild die ik zo hard nodig had in dat eindspel. Wat heb je er van geleerd mw Stemband??? Draaiend hoofd Huil 2 Niets...niets en nog eens niets..omdat hij/zij wint ,die de minste of het laatste foutje maakt Ja! ...Volgende partij Red Face

06-12-2005 13:43 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met wit tegen Bobby Voogt voor mijn (en zijn) gevoel ietsje minder uit de opening gekomen. Maar echt slechte zetten deed hij niet, en na een paar zetten was het toch weer gelijkwaardig. Daarna dacht ik een lekkere stelling met goede kansen op te bouwen, zeker ook omdat ik twee keer zoveel tijd had als Bobby. Maar uiteindelijk toch niet een echte kans gehad. Alhoewel Fritz één tactisch grapje voor me zag:

Martin Glimmerveen - Bobby Voogt:

Stelling na 17. Le3-f4, Ta8-e8


Hier speelde ik 18. Dg3 vrijwel a-tempo omdat ik dat vooruit had bedacht, waar ik dacht actief spel over te houden met kansen. Die kwamen er niet, maar Fritz bedacht hier 18. Pxc6, Lxc6 19. De6+ en het stuk komt terug, dus pionwinst. Het is de vraag of dat genoeg zou zijn, maar het is in ieder geval iets...
In de partij werd het al snel een ongelijk lopereindspel: ½-½

06-12-2005 14:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een nieuwe stand online gezet. Ook de tpr's zijn hierin opgenomen.

Ook de ranglijst op tpr/rating is geupdate.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-12-2005 20:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

geupdate ...? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

geupdate...
Wordt bedoeld geactualiseerd, het is weer actueel? Of wordt met geupdate bedoeld geurdata? Geurdata krijg je door op een maandagavond een snuffelpaal in ons denksportcentrum te plaatsen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-12-2005 16:33 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller