Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2005-2006 » Interne competitie (8): Frans Palm stunt tegen Koert ter Veen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (8): Frans Palm stunt tegen Koert ter Veen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Frans Palm, die de interne met 5 uit 5 was begonnen, liet tegen Koert ter Veen zien dat dat geen ongelukje was. Koert kwam niet best uit de opening, en kreeg van Frans ook geen kans om te herstellen.

Joost Michielsen boekte zijn eerste overwinning. Dat ging ten koste van Ted Barendse. Ook Gert Legemaat en Kees van der Meer boekten overwinningen.

Alle uitslagen vindt u hieronder:
uitslagen
wit zwartuitslag
Joost Michielsen-Ted Barendse1-0
Gert Legemaat-Arend Bosma1-0
Kees van der Meer-Joram op den Kelder1-0
Pieter Goossens-Frank van Zutphen1-0
Arno Wiersma-Dolf Beltz0-1
Lucien van de Lisdonk-Pieter Buzing0-1
Frans Palm-Koert ter Veen1-0
Filip Borst-Mark Versteegh1-0
Henrik Tamerus-Walter Anema0-1
Willem-Jan van den Broek-Rufael Mekuria½-½
Rogier Luynenburg-René van Alfen1-0
Diederik van Heijgen-Simon Broos½-½
Olivier Marincic-Albert Kemeling½-½
Willem de Smit-Marianne Zelitchenko1-0
Ben Sedee-Jack Duijvestijn0-1
Rick Beekenkamp-Mathijs Gijsbers1-0
Ernst Hanewald-Steven van der Weele0-1
Dolf Mulder-Rob Scherpenisse1-0


Stand interne competitie
www.delftseschaaksite.nl/dsc/intern/?type=article&id=1599

29-11-2005 02:45 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

reacties Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

36 schakers hebben na 3 dagen nog geen reactie??? Grijns
Was het zo erg?? Verward .....nee toch Nee!

01-12-2005 20:58 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Weinig varianten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Veel heb ik over mijn partij niet te melden.
Ja, ik heb gewonnen, maar als je dan opeens iets post, dan ben je gelijk verdacht. Schrijf liever de frustraties van me af.
Nou ja, natuurlijk ging het nu ook niet helemaal van zelf. Henrik liet mij het centrum pakken, en ik was voorzichtig. Ik heb een paar keer niet de actiefste zet gekozen, maar juist mijn stelling versterkt.
Netjes ruilde ik expres mijn fianchetto loper van g7 af tegen een actieve loper op g5, want wat overbleef was allemaal goed spul. Maar vooral over Ta8-b8 was ik tevreden, aangezien ik eerst een pion op b7 wou offeren met Lc8-e6. Maar waarom eigenlijk voor wat vage compensatie gaan, als je al wat beter staat?
Wat ik daarna verkeerd deed weet ik niet zo, maar eigenlijk hadden de witten met nog 15 minuten geen enkele kans meer mogen krijgen.
Ik wilde met mijn pionnen naar voren rennen, maar na een stukoffer tegen de dapperste boeren was mijn erf verlaten. Gelukkig had wit niet genoeg tijd meer voor een moddergevecht, anders had ik misschien nog verrotte aardappel tegen mijn hoofd gehad.

02-12-2005 22:52 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller