Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Koplopers interne Prometheus blijven winnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Koplopers interne Prometheus blijven winnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De twee koplopers in de interne competitie van Prometheus, René Torenstra en Arno Wiersma, hebben in de vijfde ronde allebei gewonnen. René won met wit van André van der Weijde, Arno versloeg met zwart Ger Honderd.

René speelde weer eens een gambietje, maar kwam daarmee niet florissant uit de opening. Toen zijn tegenstander echter enkele stukken afruilde herwon René het initiatief, en dat gaf hij niet meer uit handen.

Arno kreeg tegen Ger Honderd al snel groot voordeel. In een siciliaanse partij speelde Ger een bekend stukoffer (tegen twee pionnen). Hij offerde echter een paard in plaats van een loper (zoals normaal gespeeld wordt) en was ook twee zetten te vroeg met het offer. Resultaat was dat Arno eenvoudig de witte aanval kon neutraliseren, en meer houtjes overhield dan Ger.

De uitslagen:
wit zwartuitslag
René Torenstra-André van der Weijde1-0
Ger Honderd-Arno Wiersma0-1
Lieuwe Boskma-Gerrit Bussmann1-0
Jack Duijvestijn-Hans Hendriks1-0
Jan van der Kolk-Leo Zuijdgeest0-1
Bas-Marten Kats0-1

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-11-2005 01:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Ik had onverdiend een pionnetje gesnoept. Zwart kan hier spartelen met 19...Pc6, maar in tijdnood (ik had zowaar mijn tijd goed verdeeld!) speelde André 19...Td8? waarna het uit is. 20.c4 b5? 21.e6! en twee pionnen is echt genoeg.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-11-2005 02:17 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller