Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2005-2006 » DSC7 verliest van DCSV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC7 verliest van DCSV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tweede ronde van de HSB competitie heeft DSC7 met 5-3 verloren van DCSV.

De avond begon goed. Marianne Zelichenko had in korte tijd een handvol pionnen veroverd op haar tegenstander en won vervolgens.

Albert Kemeling deed eest een pion en later en stuk in de aanbieding. Zijn tegenstander nam het aan, greep twee zette later mis en kon mat in 2 niet vermijden.

Jan-Pieter de Vries verloor. (ik heb niets van de partij gezien).

Cees verzilverde een goede stelling, zodat de tussenstand 3-1 werd. De overige borden boden echer weinig hoop.

Vitaly Kalikmanov stond een kwaliteit achter en verloor vervolgens.

René Gelpke stond gelijk, maar in tijdnood ging hij ten onder.

Gerard Bilars stond de hele avond al minder en werd langzaam van het bord geschoven.

René Torenstra stond al een stuk achter en probeerde nog van alles maar zijn tegenstander speelde de partij netjes uit. Een 3-5 verlies derhalve.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 25-10-2005 at 10:47.

25-10-2005 08:03 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de partij egen Fedde Stengenga stond ik wat minder maar zag ik kansen in een koningsaanval.



Mijn tegenstander speelde ..bxa4. Ik vervolgde met Df7 Kh8 en Lg5



en na ..Pd5 was het afgelopen (De8 Lf8 Dxf8#)

25-10-2005 08:13 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4462

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na 1...Lb7 2.Lxe7 is het nog een lange pot denk ik... Maar wit staat wel uitermate lekker. Ik meen me te herinneren dat er door een van de teamleden een voorspelling is gedaan dat er wel gewonnen zou worden van DCSV... Waar blijft zijn splijtende analyse?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2005 12:27 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bijzonder Grijns

Het was een bijzondere avond. De gebroeders Ter Veen speelden in dezelfde zaal en wonnen alledrie. Draaiend hoofd Draaiend hoofd Draaiend hoofd

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Koert on 25-10-2005 at 12:40.

25-10-2005 12:40 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4462

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alledrie??? Heb jij twee broers?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-10-2005 13:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou ja, splijtend...
Ik had zelf deze stelling:


Dat paard op g5? Tja, dat stond daar al even met het voornemen om zichzelf op e6 te spietsen. Helaas is dat nu geen optie meer. Maar ja, teruggaan is ook zo wat, dus ik speelde toch maar 11.Pxf7?
Toch een vraagteken Glimlach Zwarts toren is nooit meer in het spel gekomen, dus dat viel mee, maar toch te dubieus.
Voor mijn eigen resultaat was het jammer dat ik door moest spelen en voor de winst moest gaan (we stonden 4-3 achter) in plaats van een minder eindspel te kiezen waar remise uitgekomen was (mijn tegenstander had drie minuten gehad om een kwal meer te verzilveren, en dat ging niet.)

Extra jammer, want deze nederlaag is het einde van een reeks van 14 partijen ongeslagen - evenveel als sinds het vorige verlies, dus geen record Frons

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-10-2005 14:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller