Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Koplopers interne competitie Prometheus winnen beide
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Koplopers interne competitie Prometheus winnen beide Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De twee koplopers in de interne competitie van Prometheus, René Torenstra en Arno Wiersma, hebben in de vierde ronde allebei gewonnen. René won met wit van Lieuwe Boskma, Arno versloeg met zwart Henk van Huizen.

René speelde een leuk gambiet en kreeg bijzonder veel compensatie voor de pion. Lieuwe deed zijn best zijn zwaktes op f7 te verdedigen, maar overzag daarbij dat wit de koningsaanval vliegensvlug naar h7 kon verplaatsen. Dat gebeurde ook, en Lieuwe kon het niet meer verdedigen.

Arno kwam met zwart tegen Henk van Huizen in een siciliaan terecht. Henk kreeg een mooi paard op d5, maar zwart (met hulp van wit) zijn zwakte op d6 op kunnen lossen. Toen Henk met een combinatie een pion dacht mee te kunnen nemen kwam hij bedrogen uit. Arno had de maneuvre gezien, en tevens dat met een torenzet een stuk kon worden gepend dat daardoor verloren ging.

De andere uitslagen:
wit zwartuitslag
René Torenstra-Lieuwe Boskma1-0
Henk van Huizen-Arno Wiersma0-1
Gerrit Bussmann-Ger Honderd½-½
André van der Weijde-Jack Duijvestijn1-0
Leo Zuijdgeest-Hans Hendriks0-1
Jan van der Kolk had een bye.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-10-2005 23:25 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

*grinnik* TPR 2024... Maar ja, het is nog vroeg. Als ik dit nog 4 rondjes volhoud geef ik een feestje Knipoog
Arno is nu ook Promethaan, dus ik moet blijven winnen (gelukkig hebben we al tegen elkaar gespeeld).
Deze partij was leuk: Dxh7+ geeft een lekker gevoel! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-10-2005 00:18 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller