Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » IGM Harmen Jonkman wint 9e OGD-Rapidschaaktoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

IGM Harmen Jonkman wint 9e OGD-Rapidschaaktoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het afgelopen zaterdag georganiseerde OGD Schaaktoernooi in Delft is met minieme voorsprong gewonnen door grootmeester Harmen Jonkman uit Beverwijk. Hij behaalde na 7 ronden een score van 6 punten en moest Fide-meester Johan Quist naast zich dulden. Aangezien Jonkman sterkere tegenstanders heeft gehad werd hij met nipte voorsprong winnaar van dit hoog aangeschreven toernooi.

Een uitgebreider verslag is te vinden op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-09-2005 14:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was weer erg geslaagd; een aantal erg leuke potjes gespeeld, en net als de vorige keer was het ook weer heel gezelligGlimlach

Opmerkelijk vond ik het dat ik tijdens dit toernooi een stikmat tegen me heb gekregen, en er ook eentje heb gebruikt om van een tegenstander te winnen. Zo vaak komt een stikmat niet voor, maar dan 2 x tijdens 1 toernooi....
Misschien was het gezien het tijdstip en wat andere dingen toch niet zo opmerklijkGlimlach

12-09-2005 12:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was inderdaad gezellig.
Ik was even bang (omdat het rond 4.00 uur ontzettend begon te regenen) dat de barbecue in het water zou vallen. Maar even later was het droog.

Dat bleef he niet op mijn bord: eerst gaf ik tegen Harmen Jonkman een dame weg, in waarschijnljk iets beter stelling. En daarna liet ik me foppen in een gewonnen dame/paard tegen dame/lopereindspel.

Maar al met al zeer geslaagd, en de moeite van het herhalen waard. Gelukkig heeft de sponsor dat ook toegezegd. Hulde aan de organisatie! En een (tweede, de eerste was het voorgifttoernooi) mooie en passende afsluiting van het bestaan van Schaakcollectief Jan Timman!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

12-09-2005 14:23 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller