Delfts Schaakforum » Internationaal » Algemeen [internationaal] » Toch WK-ticket voor Needleman
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Toch WK-ticket voor Needleman Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van 5 tot 16 augustus werd er in Buenos Aires een continentaal kampioenschap van Amerika gespeeld. De beste 7 zouden een startbewijs voor het FIDE-WK van 2006 krijgen.

Winnaar werd Lazaro Bruzon. Er was een gedeelde 2e t/m 8e plaats. Zes grootmeesters en de verassing van het toernooi, de 15-jarige Gaston Needleman met een rating van 2242. Er moest dus een tie-break gespeeld worden. De grootmeesters speelden onderling vooral remise, maar tegen Needleman werden bijna alle partijen beslist, de meeste in het nadeel van Needleman. Er zijn mensen die dat niet eerlijk vonden. Ik denk dat dit gewoon de consequentie is bij zo'n tiebreak en dat het er weinig mee van doen heeft dat Needleman een zwakkere speler is dan de rest.
Kennelijk vond Ilyumzhinov het ook een beetje triest voor hem en hij gaf Needleman toch een WK-ticket.
Meer informatie op www.chessbase.com

24-08-2005 12:26 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen ik het bericht voor het eerst las dacht ik "wat krijgen we nou", maar ik ga ervan uit dat het verhaal dat Kasmky vertelt waar is en dat klinkt heel logisch.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-08-2005 16:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller