Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2005-2006 » Gert Legemaat scoort 67% tijdens simultaan
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Gert Legemaat scoort 67% tijdens simultaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Clubkampioen Gert Legemaat verzorgde als clubkampioen de week voor de ledenvergadering de traditionele simultaan. Hij mocht het opnemen tegen een behoorlijk groot veld: liefst 26 tegenstanders namen plaats achter de borden. Desondanks scoorde hij met 67,3 procent zeer goed.

Zie ook de activiteitenpagina: www.delftseschaaksite.nl/dsc/activiteiten/clubsimultaan.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-08-2005 04:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tweederde. 8)

Wel gedaan Gert. Tweederde tegen een van de sterkste amateurclubs van Nederland. Draaiend hoofd

Volgend jaar doe ik wel mee, nu ik heb gezien dat je niet alles wint. Grijns

23-08-2005 08:08 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

 spelerjaarspr
1Gert Legemaat20052369
2Ted Barendse20042317
3Michiel van Wissen20002303
4Gert Legemaat20022191
5Gert Legemaat20032136
6Marten Wortel19992046
7Dolf Beltz20012015


Gert heeft gisteren dus een zeer goede presatie neergezet. Herman Grooten behaalde destijds een swr van 2293. Maar goed ik heb de elo compensatie op 16,8 per extra deelnemer gezet. Dat is binnen deze zeven goed te doen (tussen de 22 en 26 deelnemers), maar voor 40 wordt het een ander vehaal.

Maar ik denk dat Gert zeer tevreden mag zijn met dit resultaat.

Lees meer over :swr

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-08-2005 11:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Bekentenissen van een simultaangever Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een score van 67 % en geen arbitrage. Mag ik intens tevreden zijn met dit resultaat? Prodent
(Vergeet mijn prognose van vloer aanvegen en 80% halen: dat was slechts een zotte utopie uit angst geboren)
Dit was mijn beste simultaan ooit. Ja! Hij liep echt op rolletjes. Het verschil met vorige keren was dat ik me toen nauwelijks, maar nu extreem goed voorbereid had. Kan dat ook al, je voorbereiden op een simultaan geven Verward Jazeker en wel op vele fronten: vul zelf maar in...(ga ik hier niet verklappen).

Wat heerlijk om op tijd klaar te zijn en het fenomeen ARBITRAGE te snel af geweest te zijn. Het genot van supersnelle rondjes op het eind weer eens te mogen ervaren. Tong

Daarnaast voelde het voor mij aan als een gezellige avond. Ik hoop dat de deelnemers dat ook zo ervaren hebben. Er zaten veel interessante partijen tussen.
Soms had ik pech, maar vaker geluk 8) .

Annemaria Dokman presteerde uitzonderlijk goed. Net als in mijn vorige simultaan wist zij mij een nederlaag te bezorgen Huil , terwijl ik toch mijn uiterste best deed haar te verslaan. Ik dacht tegen haar een pion te winnen, maar verloor een stuk. Ook haar buurman, Leo Zuijdgeest speelde ijzersterk. Vorige keer had ik een gewonnen stelling tegen hem maar wist dat niet te verzilveren en verloor zelfs nog. Dit keer kon ik geen potten breken en maakte hij degelijk remise!

Tegen Koert wil ik nog dit zeggen: Koert je hebt helaas je kans gemist om tegen mij te spelen in een simultaan.
Volgend jaar is namelijk een ander kampioen Lach Maar zeer bedankt voor je meeleven.

Tot slot een combinatie uit de simultaan waar ik trots op ben. Helaas weet ik niet meer wie mijn tegenstander was. Wil die zich s.v.p bij mij melden, dan zal ik zijn naam toevoegen aan de fen.



Legemaat - Vlasblom (?)


De winnende combinatie was: probeer eerst zelf en bekijk dan de oplossing hieronder door die te markeren.

1.Th5! (dreigt Txh7 mat) gxh5 2.Dg5+ Kh8 3.Te8! en ondekbaar mat in een paar zetten Draaiend hoofd

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 07-01-2006 at 22:56.

24-08-2005 00:05 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Bekentenissen van een simultaangever Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Tegen Koert wil ik nog dit zeggen: Koert je hebt helaas je kans gemist om tegen mij te spelen in een simultaan.
Volgend jaar is namelijk een ander kampioen Lach Maar zeer bedankt voor je meeleven.


Niet te snel Gert! Volgend jaar is Koert natuurlijk clubkampioen en dan kun je het niet maken niet achter een bord plaats te nemen als hij de simultaan geeft!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-08-2005 00:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

RE: Bekentenissen van een simultaangever Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Niet te snel Gert! Volgend jaar is Koert natuurlijk clubkampioen en dan kun je het niet maken niet achter een bord plaats te nemen als hij de simultaan geeft!

Moet ik hieruit concluderen dat volgend jaar de winnaar van ’t Melkpak de simultaan gaat geven? Kijken of ie dan 50% haalt....

Gert Legemaat - Corniel Nobel



Na 5...b6?! 6.e5


En opgegeven. Het was mijn snelste nederlaag ooit. Toch is er niets aan de hand! U mag zelf uitzoeken of u liever wit of zwart heeft. Schaken is zo simpel als Fritz meekijkt... Frons

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-08-2005 00:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert de nieuwe clubkampioen Grijns

Ik ben vanmorgen gebeld door een bookmaker, die veel geld aan mij wil verdienen. Ja!

Er moeten echter minstens 20 clubleden zijn met een elorating boven de 1900 die mij sponsoren:

of 1000 euro de man Huil 2

of een schriftelijke verklaring dat ze in het seizoen 2005/2006 van mij zullen verliezen. Gemeen

Mail mij hierover. Koel

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Koert on 24-08-2005 at 09:39.

24-08-2005 09:38 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Question Geboorte van een nieuwe variant? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
[
Gert Legemaat - Corniel Nobel



Na 5...b6?! 6.e5


En opgegeven. Het was mijn snelste nederlaag ooit. Toch is er niets aan de hand! U mag zelf uitzoeken of u liever wit of zwart heeft. Schaken is zo simpel als Fritz meekijkt... Frons


Troost je Corniel, ik dacht ook dat je een blunder gemaakt had en terecht opgaf. Toen ik jouw opmerking las "er is niets aan de hand" Verward geloofde ik dat niet onmiddelijk. OK, je hebt (na Pxe5 Lxa8 ) de tussenzet Lg4 met zwart maar dat kon de zaak toch niet redden? Maar bij nader inzien (eigen analyses en een beetje met Fritz) moet ik je tot mijn verbijstering Geschokt gelijk geven: er lijkt weinig aan de hand te zijn!! In een aantal varianten krijgt zwart loperpaar en pion voor de kwaliteit en geeft Fritz gelijk spel of een minimaal plusje voor wit. Even dacht ik dat 1..Pxe5 2.f4 Lg4 3.fxe5 Lxd1 4.exf6 de weerlegging was: wit dreigt Lc6+ en Kxd1. Maar 4..Lg4! redt (Lc6+ Ld7) en het is zwart die gewonnen staat.
Is dit werkelijk speelbaar of is er iemand die een duidelijk voordeel voor wit ziet?
En als het inderdaad goed speelbaar is, kan dit dan de geboorte van een nieuwe variant betekenen? Via het gesloten Siciliaans kan je makkelijk in deze variant terecht komen: 1.e4 c5 2.Pc3 Pc6 3.g3 d6 4.Lg2 Pf6 5.d3 en dan nu de NOBEL-VARIANT VAN HET GESLOTEN SICILIAANS Tong : 5..b6 !? Lijkt op slag verliezend maar na 6.e5 Pxe5! enz. is de kans groot dat wit compleet de kluts kwijtraakt en zelf door pogingen een (niet bestaande) directe winst te vinden zelf verliest.

Of bestond deze variant al? Depri

__________________
Homo Caïssapiens

25-08-2005 21:08 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was zelf ook verbijsterd, dat mag je best weten. Ik voer die partij in. Fritz schiet naar mijn (in mijn ogen belachelijke) 5...b6 zwaar in de min om daar na e5 opeens van terug te komen.

Ik heb net even gezocht: ik kon geen partijen vinden met deze zet. Feit is natuurlijk wel dat ik het natuurlijk ok niet zag en zelfs al had ik doorgespeeld (wat ik even overwoog) dan weet ik niet of ik het met de hoofdpijn die ik toen had zelfs maar tot 8...Lg4 had geschopt. (hoewel dat eigenlijk allemaal triviaal lijkt als ik er nu naar kijk).

Ik weet wel dat ik het zeker in overweging neem om deze variant als ik de kans krijg in het vervolg te spelen. Laten we het leerwinst noemen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-08-2005 21:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had het ook bekeken en vond het fijner spelen voor zwart. Gewoon in je reportoire opnemen lijkt me, de witspeler zal het iig niet kennen!

26-08-2005 11:39 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! De hoofdpijnvariant Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We kunnen het ook de HOOFDPIJNVARIANT noemen vanwege 2 redenen:
1. Bedacht door iemand met hoofdpijn (Corniel)
2. Witspelers krijgen geheid hoofdpijn wanneer ze na 6.e5 Pxe5 de (niet bestaande) weerlegging proberen te vinden Grijns

__________________
Homo Caïssapiens

26-08-2005 12:02 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller