Delfts Schaakforum » Overig » De Stelling » Mijn mooiste combinatie ooit
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Mijn mooiste combinatie ooit Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toon hier de mooiste combinatie die je ooit achter het bord hebt uitgevoerd (of had kunnen uitvoeren als je tegenstander niet had opgegeven, of de beste zetten was blijven spelen). Ik trap zelf af:

Corniel Nobel-Murat Duman
Open NK (C-groep) - 2002


De stelling na 19...Pc4


Wie volgt?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 12-08-2005 at 12:03.

12-08-2005 07:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk! Ik heb geen mooiste combinatie Frons Ik stel overigens voor dat we inderdaad zoveel mogelijk varianten en zetten achterwege laten, zodat we nog wat uit te vogelen hebben.

Ik heb wel nog een leukste matbeeld (voor een andere draad Knipoog), maar daar sta jij mat, Corniel Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-08-2005 09:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Chiel van Oosterom-M.W. Huijser
Noteboom B-groep 2002

Deze combinatie is waarschijnlijk niet mijn mooiste combinatie ooit, maar het is wel de combinatie, die ik op het moment zelf het leukst vond om uit te voeren. Eigenlijk staat wit sowieso al heel goed en is de combinatie verder ook niet echt heel bijzonder maar ik vond hem heel lekker en uiteindelijk leverde dat me de gedeelde toernooiwinst van de B-groep op met 5 overwinningen en een bye.

18. Lxf6 Pxf6 op 18...Txf6 en 18...Lxf6 komt 19. Lxd5 gevolgd door 20.Pf7+ 19. Pf7+! lekker 19...Txf7 20. Txc6 Db7 21. Lxf7 Pe4 21...Dxf7 22. Txf6 22. Ld5 Dd7 23. Tc5 Te8 24. Lc6 1-0

Net als mijn mat is dit dus een partijfragment van vroeger, voor een 17-jarige dan. Vroeger was alles mooier...

23-08-2005 21:49 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller