Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » Joost Michielsen op WK jeugd in Frankrijk van 18 juli t/m 28 juli
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Joost Michielsen op WK jeugd in Frankrijk van 18 juli t/m 28 juli Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost Michielsen neemt deel aan het WK Jeugd in het Franse Belfort. Het toernooi begint op maandag 18 juli, en zal duren tot en met donderdag 28 juli.

Joosts verrichtingen (en die van de andere Nederlanders) zijn te volgen op de toernooisite: www.belfort-echecs.com.

18-07-2005 16:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost heeft de eerste partij gewonnen van BRAILLY-VIGNAL Bastien (1599). Dat was een inkomertje; de indeling voor ronde 2 is tegen Gabor Papp (2474)

De toernooisite ligt plat, maar het is wel te volgen via
http://www.echecs.asso.fr/

20-07-2005 08:19 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zijn tweede partij heeft Joost verloren. Nu moet ie met zwart tegen Vlad Serban (2109), we gaan het zien...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-07-2005 22:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Door middel van een sms van Joost weet ik sinds vanochtend dat Joost een eindspel met 2 pionnen remise heeft laten lopen, en daar logischerwijze niet erg blij mee was...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

23-07-2005 00:11 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost staat nu 51e met 3 uit 5. Hopenlijk kan hij de rest van het toernooi naar boven blijven kijken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-07-2005 10:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dimitiri Reinderman is begeleider van de wk ploeg en doet op zijn eigen site verslag van de belevenissen: www.schaaklog.nl/modules/news/article.php?storyid=115

Ook zijn er foto's te zien waaronder deze:


 

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-07-2005 09:04 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met het ingaan van de 9e ronde staat Joost gedeeld 19e met 5 uit 8. Het toernooi gaat over 11 ronden dus hij kan nog iets verder naar boven kijken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

26-07-2005 10:44 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost heeft in de negende ronde wederom gewonnen en staat nu met 6 uit 9 in de subtop van het klassement. Een tweetal koplopers staat op 7 punten, en een achttal spelers heeft 6½ uit 9.

Joost moet in ronde 10 tegen Deep Sengupta [2414]. Hopelijk zet Joost de mooie lijn van de laatste ronden door, en kan hij wellicht nog meestrijden om eremetaal.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-07-2005 01:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost heeft tegen Deep Sengupta (niet te verwarren met Deep Fritz, Deep Junior e.a. multiprocessor schaak-engines) remise gespeeld en staat nu gedeeld 10e met 6½ uit 10.

De laatste ronde mag hij met wit aantreden tegen Maxim Rodshtein (2459). Als Joost wint, heeft hij een zeer fraaie eindklassering. Hoe het met IM normen zit dit toernooi weet ik niet, maar daar zit ie ongetwijfeld ook niet ver vanaf.

De kampioen wordt zelfs gegarandeerd IGM als ik het wel heb. (Zo werd Dennis de Vreugd IGM).

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-07-2005 10:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Hoe het met IM normen zit dit toernooi weet ik niet, maar daar zit ie ongetwijfeld ook niet ver vanaf.


Ik tel 4 titelhouders onder de tegenstanders van Joost: GM Wojtaszek, IM Papp, IM Sengupta en FM Netzer. Dat is er i.i.g. 1 (en waarschijnlijk 2) te weinig. Bovendien is Joost zijn TPR niet hoger dan 2400.

28-07-2005 15:05 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor verdere reacties zie de draad met het nieuwsbericht over Joost op het WK.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-07-2005 17:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller