Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » DSC Schaakrecords
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

DSC Schaakrecords Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onlangs al extra onder de aandacht gebracht via een nieuwsbericht en via een banner op de site, maar nu toch no even extra extra:

Ik kreeg een e-mail met de volgende vraag:

Quote

afkomstig van een DSC-lid
Misschien is het van mij schaakblindheid maar ik zie niet direct de winst voor zwart in jou partij van 11 zetten. Waar zit hem de clou?


Om te beginnen voor de geintresseerden: www.delftseschaaksite.nl/dsc/records/?type=article&id=1175 Voor het linkje de zetten en hieronder de positie waarin werd opgegeven:



Er was net 9.Pa4 Lf2+ gespeeld, waarna ik opgaf. Een critische blik leert echter dat na 10.Ke2 Lg4+ 11.Pf3 alleen 11...Dd4! een (eenvoudig) gewonnen stelling oplevert voor zwart en dat alle andere zetten wit het betere van het spel geven.

Dat had ik toen niet gezien (ik schaakte nog geen jaar), dus met de wijsheid van nu kan ik zeggen dat ik te vroeg heb opgegeven, maar ja, gedane zaken nemen geen keer.

Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat er geen DSC-ers zijn die niet over dit of over andere records heen kunnen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-07-2005 09:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller