Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Wachten tot je een paard wint
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Wink Wachten tot je een paard wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Soms zijn er van die momenten dat je zit noodgedwongen moet wachten. Bruggen staan open, het verkeerslicht verwordt tot een stoplicht, het vervoersmiddel wat je zou verplaatsen van A naar B heeft vertraging, kortom er moet tijd gedood worden.

Zo'n moment had ik gisteren. En ik niet alleen, maar nog een behoorlijk aantal andere personen die op het Delftechpark werken met mij. De details zijn niet zo spannend, maar het kwam er op neer dat oom agent 1 & oom agent 2, was opgedragen iedereen tegen te houden die terrein verliet, wegens een mogelijke overval/gijzeling.

Enfin, om een kort verhaal lang te maken. Na enige tijd wachten, schoof Luc in de rij wachtende fietsers aan (er waren ook wachtende oto's die om duistere reden allen veel minder lang hoefde te wachten, maar dit terzijde).

Na enige wijs beraad en het inzicht dat dit nog wat langer ging duren, kwamen wij gezamenlijk op het lumineuze idee om van de nood een deugd te maken en zo begonnen wij een potje schaak. Daar noch de wit, noch de zwartspeler een bord had moest het uit het (ietwat vermoeide) hoofd:

Corniel Nobel-Luc Verhees
Delftechpark 29 juni 2005

1.e4 c5 2.f3 c6 3.d4 cxd4 4.xd4 d5!? 5.exd5 xd5 6.xc6 bxc6 7.c3 xd1+ 8.xd1 e5 9.e2 e6 10.0-0 e7 11.f4 f6? 12.fxe5 d7 13.f4 0-0 14.e3?!
14.f3
14...b8 15.b3




Vooral zet 4 van zwart vond ik - gezien de omstandigheden - een zeer interessante zet. Ik was de draad een beetje kwijt. Nu goed, Zwart gaf zomaar een pionnetje, en wit kon niet bedenken dat het pionnetje wellicht beter van b2 dan vanaf f4 gedekt kon worden. Je mist best veel, als je zo ongeconcentreerd zetjes staat te verzinnen.

De vraag is alleen hoe nu verder? En dan bedoel ik niet dat zwart wellicht een pennend zetje moet proberen, of dat wit het op de f- of e-lijn zou moeten zoeken, nee hoe zorgen Luc en ik er voor dat we binnenkort weer samen ergens moeten wachten zodat we onze partij voort kunnen zetten?

De brug maar open laten zetten op onze route naar huis? Anders wordt het wellicht wachten tot er daadwerkelijk een overval beraamd wordt.

Wordt openlijk ooit vervolgd...

edit: Zetvolgorde aangepast

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 05-04-2007 at 11:30.

30-06-2005 11:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Luuq
forumlid


geregistreerd: 02-11-2004
aantal berichten: 11

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel, vanochtend stond de brug open !!! Waar was je nou ??

Maar by the way, volgens mij is het echter zo dat Tb8 en b3 als allerlaatste zetten gespeeld werden. Toen ik rechtsaf sloeg en de diepte indook richting stion Delft zuid had jij net b3 gespeeld als antwoord op mijn Tb8, ik weet het voor 99,99 % zeker. De rest van de zettenreeks klopt volgens mij precies.

__________________
este nix pax, christe nix

01-07-2005 09:13 Luuq is offline Search for Posts by Luuq Add Luuq to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vermoed dat ik mijn bed nog niet uit was gezien het tijdstip waarop je postte...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-07-2005 10:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

De paden op, de lanen in Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een druilerige woensdag morgen, ik fietste op een slakkentempo richting mijn werk. Haast onopgemerkt passeerde ik een wandelaar.

Een wandelaar? Nee, de Luc Verhees. Met ferme pas aan de wandel op zijn nieuwe wandelschoenen richting zijn werk. Deze situatie was nog niet voorzien, maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk. Wat onwennig: “Goh, hoe stond het ook al weer?” begonnen wij ons vervolg:

15...b5?? 16.c4??
Corniel: Wat is er mis met 16.xb5? O nee, dat kan niet er staat een paard op d3.
Luc: Nee, dat stond op e3.
Corniel: O ja, niets mee mis mee dus.
16...a5 17.h1 b8



En inmiddels waren wij op de plaats van bestemming. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-07-2005 09:24 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu Luc onlangs is verhuisd is de kans dat we elkaar nog eens tegenkomen onderweg vermoedelijk gelijk aan 0,00. Derhalve bied ik remise aan. Nu maar hopen dat ie het leest.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-10-2006 16:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wou je zeggen dat één van jullie nooit de trein neemt?

Als ik de Rails zo lees af en toe, weet je nooit wat je tegen kan komen... Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-10-2006 16:49 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Wou je zeggen dat één van jullie nooit de trein neemt?


Aangezien Luc in Arnhem is gaan wonen en werken en ik zelden de trein naar mijn werk neem is de kans niet zo groot. De kans op een willekeurige uitzonderlijke gebeurtenis is wellicht vrij groot, maar die op een specifieke uitzonderlijke gebeurtenis is evenredig klein. Maar ja, dat heeft met statistiek te maken...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-10-2006 16:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Als ik de Rails zo lees af en toe, weet je nooit wat je tegen kan komen... Lach


Volgens mij wacht Marco op een "blonde 18-jarige meid" die op zoek is naar een "aantrekkelijke student met Mediterrane trekken", die ze op Leiden zag uitstappen. Lach

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

19-10-2006 01:09 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heeft ze dus wèl een advertentie in de Rails gezet toen?

Als ik me niet vergis was ze trouwens 19. Koel Prodent

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-10-2006 02:35 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Heeft ze dus wèl een advertentie in de Rails gezet toen?

Als ik me niet vergis was ze trouwens 19. Koel Prodent


Val je op oude vrouwen, dan?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2006 04:38 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Volgens mij wacht Marco op een "blonde 18-jarige meid" die op zoek is naar een "aantrekkelijke student met Mediterrane trekken", die ze op Leiden zag uitstappen.


In combinatie met de titel, vraag ik me wel af wat voor meid dat dan is...

Lach Tong Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-10-2006 09:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@ Rene

Niet specifiek. Oud of jong maakt niet echt uit. Knipoog
(Binnen redelijke properties, voor we daar grappen over krijgen) Tong

@ Corniel

Ik kan niet anders zeggen dan:

LOL!! Lach Draaiend hoofd Lach Rofl

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-10-2006 18:15 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aangezien Luc het aanbod nog steeds niet heeft afgeslagen, neem ik aan dat hij het stilzwijgend heeft aangenomen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-04-2007 11:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller