Delfts Schaakforum » Overig » Internet » Corniel Nobel wint ICCF WS/O/003
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Corniel Nobel wint ICCF WS/O/003 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een score van 5½ uit 6 heeft DSC-er Corniel Nobel de derde Open groep van ICCF’s WebChess gewonnen.

Alleen tegen debutant Salão stond Corniel met zwart remise toe: in een zeer goede stelling had zwart niet lang genoeg naar precies die ene variant gekeken die alsnog remise maakte. De vrede werd daarna snel getekend.

Tegen Bassanini speelde Corniel een dubieus kwaliteitsoffer. De Italiaan wist echter nimmer zelf het spel te maken en ging uiteindelijk ten onder aan het sterke zwarte loperpaar en veropgerukte vrijpion.

Voor de stand zie: www.iccf-webchess.com

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-04-2005 09:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Gefeliciteerd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Had ook niets minder van je verwacht, Corniel! Heb je al uitgerekend wat je rating nu wordt?

Is er dan een vervolgronde of stopt het toernooi nu?

Edit: Verward die menubalk is nog steeds weg na replyen...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Arnout on 19-04-2005 at 09:59.

19-04-2005 09:58 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat mijn nieuwe rating wordt is niet helemaal duidelijk: Van de 7 spelers in onze groep hebben er 5 geen rating. Die staat nu op 1800, als ze dat zou zou blijven - wat ik betwijfel - dan win ik zo'n 25 punten. Want 5½ uit 6 is leuk, maar tegen nog geen 1800 is dat een tpr van zo’n 2160. Maar ik verwacht dat het totaal van mijn weerstand wel met 400 punten kan worden opgehoogd. Dat zou dan een winst van 40 punten bedragen.

Maar we gaan het wel merken. Het gaat me toch vooral om de leuke partijen. Zie ook mijn partij tegen Bassanini. Dat was een groot risico en objectief zeker niet verstandig...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-04-2005 11:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Hoen Marco Hoen is a Male


geregistreerd: 24-02-2005
aantal berichten: 12

Thumb Up! feli!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel,

Op donderdag 7 april "mocht" ik twee potjes schaken tegen je. Snelschaak 10 min. p.p.p.p. Als voorloper van Het Zonnetje in Huis op 18 juni 2005, niet wetende dat ik tegen een toekomstige Champ speelde.

Als ik dat eerder had geweten, dan was mijn motivatie stukken beter geweest. Over stukken gesproken, ik stond met wit er al snel 1 voor.

In mijn haast, u snapt wel: snelschaak!!!, raakte ik deze in de eindfase al vrij snel kwijt. Tevens raakte ik spoedig wat pionnetjes kwijt. En met de laatste secondes op de klok verloor ik een gewonnen partij.

Wist ik maar dat ik tegen een CHAMP speelde. Jammer.
O, ja, ik speelde ook nog eens met zwart tegen Corniel.
En .... toen bleek ... Corniel kan schaken ... ik verloor ... het zag zwart voor mijn ogen.

Corniel, nogmaals, gefeliciteerd.

Marco 't Hoen

p.s. jij bent aan zet!

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Marco Hoen on 19-04-2005 at 13:42.

19-04-2005 13:39 Marco Hoen is offline Send an Email to Marco Hoen Search for Posts by Marco Hoen Add Marco Hoen to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd.

Correspondentieschaken kan ik een ieder aanbevelen. Je mag vier of zes dagen over een zet doen, dat is iets anders dan vluggeren, je kunt (nieuwe) openingen uitproberen en je hebt constant een afgebroken partij.

19-04-2005 14:41 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lijkt mij niet makkelijk voor een zet tegaan. Tenslotte zou je altijd nog langer en dieper kunnen graven voor je de zet af geeft! 8) Veel computerwerk?? In ieder geval was jij de beste Ja!

23-04-2005 17:38 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller