Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [17]: Gert Legemaat klimt naar eerste plaats
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [17]: Gert Legemaat klimt naar eerste plaats Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft zijn achterstand op Chiel van Oosterom verkleind tot een voorsprong! Gert won een spannende partij van Arno Wiersma, Chiel moest zich deze ronde ziek afmelden. Na alle berekeningen blijkt Gert nu een haarbreedte voorsprong te hebben genomen op Chiel.

De uitslagen:
wit zwartuitslag
Gert Legemaat-Arno Wiersma1-0
Bobby Voogt-Hora Vlam1-0
Willem-Jan van den Broek-Kees van der Meer0-1
Richard Oranje-Matthijs Ransijn1-0
Ted Barendse-Pieter Buzing1-0
Michael Stradinger-Peter Pilgrim1-0
Kees Voorberg-Kees Korving1-0
Simon Dirkse-Gerrit Bussmann0-1
Annamaria Dokman-Steef van der Weele1-0
Leo Zuijdgeest-Rick Plomp0-1
Paul van Riet-Cees Huygen?-?
Frans Palm-Herman Zonderland1-0
Frans Smit-Peter van der Voort1-0
Ernst Hanewald-Wout Cool0-1


De volledige stand is te zien via het onderstaande excel-bestand:
Stand interne competitie[17].

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 26-03-2005 at 17:59.

22-03-2005 14:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

kwadrantenpech Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo Zuidgeest is een goede schaker die altijd vraagt om scherp te blijven als je tegen hem speelt. Zo ook onze partij in de 17e ronde. Na de opening zag hij een vork over het hoofd en verloor een kwal. Toen de partij dreigde vast te lopen offerde hij een paard tegen twee pionnen en zette mij vervolgens schaak met zijn loper en viel gelijktijdig mijn toten aan. Ik was zo onthuts dat ik vergat de bewuste toren in de schaaklijn voor mijn koning te plaatsen...stukverlies Verward en de stand was weer gelijk. In vliegende tijdnood van Leo..nog 3 min. op de klok zag hij de winnende voortzetting niet omdat hij het kwadrant niet kende. Ik moest zijn vrijpion ophalen en kwam daardoor buiten het kwadrant van zijn ander pion die hij nu niet opspeelde maar met zijn koning naar de promoverende pion liep. O...zit dat zo Frons zij hij na afloop...en ja Gerard had dit echt tijdens de les laten zien...opletten dus anders heb je kwadrantenpech! Ja!

22-03-2005 16:28 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Big Grin al is chiel nog zo snel... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page


Legemaat - Wiersma na 34..,g4
Zwarts pionnen hingen als een donkere wolk boven de witte koning. Dreigingen als f3 en g3 zagen er eng uit Geschokt .
Er stak inderdaad een storm op, maar wel aan de andere kant van het bord 8) . Een witte tornado Prodent blies de zwarte stelling als volgt aan gort:
35.Lb4 Db6 36.c5! dxc5 37.Pc4 Db8 38.Lxc5 Td8 39.d6 e4 40.Db3! Pd5 41.Lxe4 Le6 42.Ta7+ Kg8 43.Pa5 Txd6 44.Lxd6 Dxa7 45.Lxd5 Dxa5 46.Lxe6 Kh8 47.Lxg4 De1+ 48.Kg2 Ld4 (eindelijk een tegendreiging maar het mag niet meer baten) 49.Dh3+,Kg7 50.Dh4,De4+ 51.Lf3 1-0 (Dg6+ volgt Dg4)
Ziezo, na een tussensprint van 10 uit 12 sta ik eindelijk weer gelijk met Chiel. Gelijk de eindsprint maar even inzetten.... Knipoog

__________________
Homo Caïssapiens

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Legemaat on 24-03-2005 at 22:37.

24-03-2005 22:36 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslagen en de stand staan allemaal weer online. Nu maar hopen dat ik niet weer vergeet die blaadjes mee te nemen...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-03-2005 17:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller