Delfts Schaakforum » Internationaal » Algemeen [internationaal] » Kasparov stopt met schaken
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Kasparov stopt met schaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gari Kasparov heeft bekend gemaakt te stoppen met professioneel schaken. Hij zal enkel nog wat rapidtoernooitjes spelen, omdat hij dat leuk vindt.

Kasparov maakte dit bekend na afloop van het toernooi in Linares, dat hij net had gewonnen. Zijn laatste partij verloor hij nog van Topalov die hem daarmee in punten bijhaalde, maar Topalov werd tweede omdat hij minder winstpartijen met zwart achter zijn naam had staan.

Op de site van The Week In Chess staat een verslag van de persconferentie van Kasparov.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-03-2005 01:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

*snif*


 

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-03-2005 01:11 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als dat waar is is dat verschrikkelijk jammer. Van de partijen van Kasparov heb ik altijd genoten, met name door de vaak compromisloze stijl die hij hanteerde.
Daarnaast was hij natuurlijk en onruststoker pur sang, die de huidige tweedeling in de schaakwereld op zijn geweten heeft (hij startte de PCA in 1995).

Maar ik zie hem nog wel een keer terugkomen. Het bloed kruipt....

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-03-2005 09:08 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelfs op nu.nl werd nu melding gemaakt van het schaken.

Ik hoop ook dat we hem tijdens Corus06 gewoon zullen treffen, maar ik vrees het ergste...

Huil 2 Huil Huil 2

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-03-2005 10:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, toen ik dat vannacht las, was ik nogal verbaasd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs dacht dat-ie wellicht expres van Topalov verloren had; want hij had die pion nooit weg hoeven geven, en had ook toreneindspel ipv pionneneindspel kunnen doen...

Maar inderdaad ik zie hem ook nog wel terug komen.

11-03-2005 12:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was behoorlijk geschokt.
Gisteren nog niet zo over nagedacht, maar vandaag wel Glimlach

Hij is natuurlijk de held van mijn generatie - van meerdere. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij Kasparov-Timman niet had geweten. Je kunt ze niet allebei laten winnen Knipoog

Ook bij Linares werd die voorkeur voor mij weer duidelijk: de eerste partij die ik volg is Kasparov. Topa (en Moro, als ie meedoet) zijn verre tweede keuzes voor het volgen van een partij; dat is Kasparov, en de andere partijen krijgen af en toe een blik om te kijken of er wat leuks gebeurt.

Kasparov is niet een echt beminnelijk figuur, maar de laatste redlijke kampioen die we hadden was Spassky, denk ik Knipoog Wel kleurrijk, en ik denk dat sommige toernooien wel balen omdat de sponsoring moeilijker wordt Glimlach

Wat nu? Leko leek op de goede weg (=aantrekkelijk spelen, voor mij het belangrijkst), maar Count Drawcula is terug met 12 remises Frons
Topa, Moro, Sutovsky... maar geen kampioenen. Misschien moeten we voor een echte kampioen inderdaad wachten tot de vroege tieners rijpen.


 

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-03-2005 13:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zou Topalov wel een waardig opvolger vinden, speelt altijd voor de winst. En misschien wel de nummer 2 op de ratinglijst nu....

11-03-2005 13:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Typisch.... Even gekeken op de site van de FIDE:

Quote

Topalov beats Kasparov in the last round. But the latter wins the 22nd "Ciudad de Linares" on tiebreak


Niets over het "pensioen" van Kasparov...

Ik las dat Kasparov boeken wilde gaan schrijven en de politiek in wilde. Misschien wil hij wel president worden van een kleine Russische deelrepubliek met de naam Kalmukkië? Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-03-2005 14:30 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

jammer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer nu loop ik de kans mis ooit tegen hem te spelen!! Prodent

11-03-2005 23:53 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan me vaag herinneren dat hij na het mislopen van afgelopen Corus (door geplande WK match) zei dattie er komend jaar weer gewoon bij zou zijn.....

12-03-2005 03:14 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zonde. Vraag een paar leken naar schakers, wie hoor je:

Timman. Misschien Bohm. Eventueel Fischer.

Maar sowieso altijd Kasparov. Heeft gewoon gigantisch veel gedaan voor de sport, voor de aantrekkelijkheid van de sport ook. Jammer dat alle kranten het nu over dat herenigingsWK hebben. En dat'ie niet moet zeuren maar gewoon die matches spelen.

Dat is zijn beslissing. Maar als iemand stopt ben je het aan je stand verplicht z'n hoogtepunten te publiceren.

En dat zijn er heel wat!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-03-2005 21:50 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Legemaat Legemaat is a Male
clubkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 216

Thumb Up! briljante (voorlopig) laatste zet. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb er wel een goed gevoel over dat hij stopt. Glimlach
Niet te vroeg (Morphy, Piket) en niet te laat (Karpov, Timman).
Hij heeft zoveel prachtpartijen op zijn naam staan, ik denk 10x zoveel als de gemiddelde andere topper.

Tijd voor hem om op zijn lauweren te rusten.
Hij heeft nu de eer aan zichzelf gehouden en een come-back maken kan altijd nog (over 10 jaar lijkt me gepast).

Misschien grootste voordeel is wel dat de vragen "wie is de sterkste?" en "wie wordt de volgende wereldkampioen?" ineens geheel open liggen. Dat brengt een hoop spanning terug aan de top.

Stoppen op je hoogtepunt is sowieso wel cool 8)

Ja, al met al: Héél goed gedaan Gary!!

__________________
Homo Caïssapiens

17-03-2005 16:12 Legemaat is offline Search for Posts by Legemaat Add Legemaat to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: briljante (voorlopig) laatste zet. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat
Stoppen op je hoogtepunt is sowieso wel cool


Zekers, behalve als je ergens nog veel plezier aan beleefd. Neem Korchnoi, die is ook wel over zijn top heen, maar speelt nog steeds zeer goed. Die man lijkt nog te genieten van het spelletje.

Ik begrijp Kasparovs keuze, maar vind het zelf heel jammer. Dat wel...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-03-2005 17:09 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

RE: briljante (voorlopig) laatste zet. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Legemaat

Stoppen op je hoogtepunt is sowieso wel cool 8)



Ja, dat heb ik ook gedaan. Grijns

17-03-2005 21:23 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In NOVA werd duidelijk dat Kasparov serieus werk maakt van zijn politieke ambities. Aan de ene kant mooi, aan de andere kant erg jammer, want daarmee lijkt de kans dat hij eens terug zal keren eigenlijk verkeken....

29-06-2005 00:48 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller