Delfts Schaakforum » Overig » Internet » Eerste ICCF WebChess Open Toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Eerste ICCF WebChess Open Toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu een maand geleden is het eerste ICCF WebChess Open van start gegaan. Drie DSC-ers bevinden zich onder de deelnemers. Voor René van Alfen en Koert ter Veen is het de eerste aanraking met het correspondentieschaak via de webserver van het ICCF (www.iccf-webchess.com), voor Corniel Nobel is dat het niet. Hij is reeds vergevorderd in de WS/O/003-groep. De eerste resultaten komen binnen, wanneer er DSC resultaten zijn, kan u deze hier verwachten.

DSC Deelnemers

  1. René van Alfen (groep 16)
  2. Corniel Nobel (groep 24)
  3. Koert ter Veen (groep 28)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-03-2005 14:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste uitslagen zijn bekend: Koert heeft gewonnen van Roberto Dantas (deze speler verloor onlangs van mij) en in mijn groep heeft de sterke schaker Bogdan Nikel (ICCF: 2348) er schijnbaar de brui aan gegeven.

In de groep van René zijn nog geen uitslagen te melden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-03-2005 13:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weer een uitslag: Nobel-Bezante is door wit gewonnen.

Hiermee sta ik eerste! Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-04-2005 12:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

keurig 4.5/5, nu de laatste nog!

12-04-2005 20:13 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Da’s een ander toernooi. Ik kan nu al mededelen dat ik de laatste partij gewonnen sta....

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-04-2005 01:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oh aha, ik was even blind Glimlach

13-04-2005 11:39 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert heeft gelijkgespeed tegen de duitse IM Weber: zie partij.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-05-2005 00:07 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bravo!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

22-05-2005 21:16 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Update Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René van Alfen heeft zijn eerste partij beëindigd: hij won van de zwakste in zijn pool. (die daardoor alles verloor)

Met Koert gaat het ook goed. Met 3½ uit 4 Staat hij 2e met ook nog een verliespunt minder dan de nummer 1. De twee resterende partijen (begreep ik aan de DSC-bar) staan op remise. De groep winnen wordt lastig, maar tweede blijven is zeker een reëele optie (met de kans op doorgaan naar de volgende ronde).

Tot slot iets over mijzelf. Ik sta na een zojuist overeen gekomen remise met zwart op 2½ uit 3. In tegenstelling tot Koert echter beloven mijn resterende punten meer dan remise. Tegen Hoyd sta ik totaal gewonnen (+6 in Fritz termen) tegen Nielsen lijk ik ook gewonnen te staan maar de remisemarge van het eindspel is groot dus dat wordt nog heel secuur zoeken. Alleen tegen de sterkste (nog spelende) uit de groep de zeer symathieke Schot Anderson zie ik niet hoe ik het ga winnen. In een een verre van dead-draw stelling lijkt remise echter wel de logische uitslag.

Met als ik idd 2½ uit 3 haal in mijn resterende partijen is (gedeelde) groepswinst een feit en mag ik door naar de volgende ronde. 8) Ja! 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-06-2005 08:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

RE: Update Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
René van Alfen heeft zijn eerste partij beëindigd: hij won van de zwakste in zijn pool. (die daardoor alles verloor)


Mijn tegenstander heeft in al zijn partijen de tijd overschreden, zodat er na slechts 11 zetjes theorie 1-0 op het scorebord staat.

Inmiddels heb ik een halfje aan mijn score toegevoegd. In een Caro Kann haalde ik met wit tegen de in Griekenland wonende Nederlander Frits Bleker geen openingsvoordeel. In een gelijke stelling na 22 zetten remise gegeven.

__________________
I play against pieces

25-06-2005 09:19 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koert maakt goede kansen om alsnog gedeelt winnaar te worden in zijn groep. Zijn concurenten hebben ook een aantal remises overeen gekomen.

René van Alfen heeft geen goede vooruitzichten: Met nog een partij te gaan kan hij bij winst op 50% komen.

Zelf heb ik mijn groep (al weer een tijdje) afgesloten met 5 uit 6. Er is nog een speler die daar (met 2 uit 2) overheen kan. De verwachting is echter dat ik me plaats voor de volgende ronde.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-11-2005 13:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
René van Alfen heeft geen goede vooruitzichten: Met nog een partij te gaan kan hij bij winst op 50% komen.


Die winst is nog ver weg: in een eindspel met voor beiden een toren en paard sta ik een pionnetje voor (5 vs. 4 pionnen), maar remise is de meest waarschijnlijke uitslag.

Het toernooi is niet helemaal gelopen zoals ik gehoopt had (1 tegenstander hield het na een zet of 10 voor gezien en zelf vergat ik ook de tijd in 1 partij), maar desondanks is het spelen via de webserver me goed bevallen. Heb me inmiddels aangemeld voor een Open Class toernooi via de webserver van ICCF.

__________________
I play against pieces

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by René van Alfen on 12-11-2005 at 15:23.

12-11-2005 15:22 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller