Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2004-2005 » DSC-bekerteam een ronde verder
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

DSC-bekerteam een ronde verder Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren hebben we met 3-1 gewonnen tegen Eindhoven, dat zaterdag nog van Paul Keres had gewonnen (en wel met 9 man!).
De wedstrijd in chronologische volgorde: Joost bracht op bord 2 tijdens de opening een optisch goed kwaliteitsoffer. Tegenstander Hallebeek reageerde goed, en zodoende werd deze partij remise.
Aan bord 1 speelde Marten een goede partij tegen Van de Plassche. Deze bracht eveneens een kwaloffer, maar in dit geval wist Marten er wel raad mee, na het zwarte initiatief afgeslagen te hebben.
Aan bord 4 speelde Leo tegen Friesen en hij keek lange tijd tegen een (dubbel)pion achterstand aan, maar nergens leek de remisegrens doorbroken te zijn. Leo won zijn pion terug en de partij werd remise door zetherhaling.
Aan bord 3 speelde ik tegen Sutmuller. Ik dacht dat ik na de opening wat beter stond, maar liet nodeloos tegenspel toe. Na de rommelige tijdnoodfase resulteerde een sterk paard tegen slechte loper (+ een paar torens voor beide spelers) eindspel, wat ik vrij makkelijk won.

Eindstand Eindhoven-DSC1-3 en weer een ronde verder!

Eindhoven 2201 -DSC Delft 2270 1 - 3
1. Bas van der Plassche 2361 - Marten Wortel 2301 0-1
2. Fred Hallebeek 2232 - Joost Michielsen 2281 ½-½
3. Jos Sutmuller 2200 - Michiel van Wissen 2309 0-1
4. Boris Friesen 2012 -Leo Hofland 2187 ½-½

verslag: teamcaptain Michiel van Wissen

01-03-2005 09:11 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gezien de sterkte van het Eindhoventeam is dat een goed resultaat! Gefeliciteerd heren.
De (lange) thuisreis was een prettige neem ik aan?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

01-03-2005 09:14 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om een duistere reden kan ik niet editen.
'iniatief' moet 'initiatief' zijn.

01-03-2005 11:07 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Done!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

01-03-2005 11:37 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed gedaan mannen! Gefeliciteerd. Wie zijn de mogelijke volgende tegenstanders??

Enne... hoe laat waren jullie thuis? Tong

01-03-2005 11:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was om 1.15 uur thuis, de rest wat later omdat Leo mij eerst thuis bracht.

De volgende tegenstander komt uit het volgende rijtje:

HMC Calder
HWP Sas van Gent - WSC
Stukkenjagers - HSC Helmond

Uit of thuis wordt nog geloot.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Michiel on 01-03-2005 at 11:55.

01-03-2005 11:55 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Oef, dat zijn stuk voor stuk zware dobbers. Ervan uitgaande dat WSC en HSC verliezen.

01-03-2005 12:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tegenstand in de KNSB-bekercompetitie moet ook sterk zijn, daar doe je het voor. Laten zien wat je kan (zoals dus gisterenavond!)

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

01-03-2005 12:38 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De wedstrijd tussen HSC en Stukkenjagers wordt morgen (woensdag 2 maart) gespeelt. De datum van HWP Sas van Gent - WSC heb ik niet kunnen vinden. Op de site van WSC staat ie volgens mij niet, en Sas van Gent heeft geen site...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-03-2005 15:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd, heren! Glimlach

Richard, heb jij wat cup fighters supporters artikelen? Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-03-2005 17:47 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Gefeliciteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 3 - 1 winnen van Eindhoven. Geweldig!!
Gefeliciteerd allemaal.

Als ik het verslag van Michiel goed lees is de uitslag niet eens gelukkig tot stand gekomen.
Op naar de volgende tegenstander.
Misschien wel een thuiswedstrijd en misschien kan het op zaterdag 2 April als DSC2 zijn uitgestelde wedstrijd tegen DBC gaat inhalen.

01-03-2005 20:02 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begreep dat WSC-Sas van Gent op een zaterdag gespeeld word. Ben de exacte datum helaas vergeten.

02-03-2005 03:05 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Henrik

Ik heb vanuit vorig jaar ergens nog een LSG Cupfighters T-shirt liggen Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-03-2005 15:00 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Stukkenjagers is uitgeschakeld door HSC Helmond.

Van het forum van HSC :

Quote

HSC bekert verder!!!! Tegen Stukkenjagers, dat op promoveren naar de Meesterklasse staat, werd vanavond op sensationele wijze gewonnen!

Herman Grooten (2375) - Ruben, 0 - 1
Maurice Peek (2344) - Frans 1/2-1/2
Petra Schuurman (2296) - Bart Dekker 0 - 1
Cor van Dongen (2303) - de Slager 1/2-1/2


En op de site van Stukkenjagers:

Quote

Bekeréchec Stukkenjagers 1 (3-3-2005)
Het KNSB-bekerviertal is er op 2 maart niet in geslaagd de tweede ronde te overleven. HSC uit Helmond, koploper in de derde klasse, stuntte tegen ons vlaggenschip dat per bord toch zo'n 200 elo-punten meer inbracht. Aan alle vier de borden werd felle strijd geleverd; tien minuten voor de maximale speeltijd stond het nog 0-0. Maar toch tekende de nederlaag zich reeds af. Herman Grooten was met zwart aan bord 1 in een inferieur toreneindspel gemanoeuvreerd door Ruben Venis en kon de nederlaag niet afwenden. Maurice Peek kon met wit geen noemenswaardig voordeel behalen tegen de taaie Frans Janssen, remise. De andere witspeler, Cor van Dongen aan 4, leek verder te komen in een dame-eindspel met verre vrijpion, maar tegenstander Hugo Faber verdedigde secuur en hield eeuwig schaak. Aan Petra Schuurman toen de taak om een verloren stelling om te buigen tot winst. Bart Dekker hield echter de touwtjes stevig in handen en drukte het beslissende punt. Een knappe prestatie van de Helmonders.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-03-2005 02:26 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgende ronde: thuis

tegen Sas van Gent of het Westland.

08-03-2005 19:53 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We spelen nu thuis tegen de Westlanders van WSC, die afgelopen zaterdag met 2.5-1.5 van meesterklasser HWP Sas van Gent wonnen. Wanneer we spelen, is nog niet bekend. In principe voor 27 maart a.s., maar omdat HWP Sas van Gent - WSC zo laat gespeeld is, wordt dat wellicht later.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Michiel on 15-03-2005 at 16:51.

15-03-2005 16:45 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2 april tegelijk met DSC2 competiewedstrijd lijkt me!

15-03-2005 17:53 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben net met WSC overeengekomen dat we a.s. maandag 21 maart 20.00 uur spelen.

16-03-2005 08:49 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zwaar weekeinde. Zware weken, eigenlijk.Maar dat heb je met die topteams, die moeten altijd meer spelen dan de kleintjes Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-03-2005 16:26 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Begrijp ik het goed dat de interne ronde die 21 maart gespeeld zal worden enkel uit 4 DSC1 - spelers, 8 DSC2'ers, 8 DSC3'ers, 8 spelers uit DSC9, en mensen die extern niet voor DSC uitkomen zal bestaan?

Volgens mij spelen het KNSB-bekerteam, DSC7 en 8, thuis; en DSC4,5 en 6 de gezamenlijke slotronde in Naaldwijk...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-03-2005 21:13 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller