Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » Nico 't Hoen tragisch overleden 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Nico 't Hoen tragisch overleden Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zaterdagochtend bereikte ons het schokkende bericht dat onze clubgenoot Nico ’t Hoen tijdens zijn vakantie in Oostenrijk op tragische wijze om het leven is gekomen. Een ‘opwarmduik’ - hij zou gaan ijsduiken - werd hem op vrijdag 18 februari rond het middaguur fataal.


 


Met zijn overlijden is vooral zijn levenspartner Inge, maar ook de Delftsche Schaakclub een grote slag toegebracht. Nico was allereerst een aimabel en door ons allen gewaardeerd persoon maar blonk daarnaast uit in grote hulpvaardigheid en inzet. Trouw aan zijn vereniging en consciëntieus in zijn taken was hij een man op wie gerekend kon worden. Dat AxiomA onder zijn redactie de prijs voor het beste clubblad van Nederland behaalde was geen toeval.

Nico was geen persoon die pas in actie kwam zodra hij daartoe gevraagd werd. Zo gaf hij in september aan dat wij - indien benodigd - een beroep op hem mochten doen voor de secretariële werkzaamheden van de club. Vanwege verhuizing van de huidige secretaris kwam dit aanbod snel van pas: met Nico werd afgesproken dat hij vanaf heden als waarnemend secretaris zou toetreden tot het bestuur. In een e-mail enkele dagen voor zijn overlijden bericht hij ons op karakteristieke wijze: "Bij deze kijk ik uit naar de samenwerking en dat wij met zijn allen het schaakseizoen naar een mooi einde weten te brengen". Hoe anders kan het plotseling lopen...

Reeds voordat Nico zijn plek vond binnen onze vereniging had hij niet alleen op de 64 velden maar ook in verscheidene andere functies in de schaakarena zijn sporen verdiend. Zo was hij toernooicoördinator van de Rotterdamse Schaakbond en extern wedstrijdleider van de Capelse Schaakvereniging (alwaar hij 24 jaar lid was).

Nico is slechts 38 jaar oud geworden. Een man in de bloei van zijn leven: een gelukkige relatie met Inge, een nieuw huis, druk bij de ING, actief bij de Delftsche Schaakclub. Wij wensen allereerst Inge en zijn verdere geliefden maar niet minder zijn vele schaakvrienden alle sterkte toe bij de verwerking van dit enorme verlies.

Nico, we missen je enorm!

Namens het bestuur van de Delftsche Schaakclub,
Willem-Jan van den Broek, voorzitter

Verslag uitvaart
www.delftseschaaksite.nl

20-02-2005 22:35 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, wat kan ik zeggen, wat wil ik zeggen. Eigenlijk helemaal niets. Ik kreeg zaterdag een flinke klap in het gezicht. Ik loop nog steeds wat verstuft rond.

Als ik aan Nico terugdenk, denk ik aan al die gezellige bijeenkomsten die we hadden voor AxiomA, waaronder een heuze redactievergadering in café Vlaanderen. Aan zijn voicemail (telefonisch was Nico moeilijk bereikbaar): “Hi! Met Nico én Inge (..)”. Ik zag als ik dat hoorde altijd zijn brede grijns voor me. En natuurlijk die vele potjes die we snelschaakten. Zoals de afgelopen twee maandagavonden: Nico wilde elke keer zwart: 1.e4 e5 omdat hij dat beter wilde leren spelen met zwart, het maakte hem niet uit dat ie daarom 10 keer de boot inging en zijn humeur leed er al helemaal niet onder. Daarnaast ook de toernooien waar we samen aan deelnamen en het jaar dat we samen in DSC7 zaten.

Ik bewonderde Nico om zijn humor, zijn levensvreugde, zijn relatie met Inge, en zijn hartverwarmende medeleven en hoop hem zo ook te mogen herinneren. Mijn medeleven gaat dan ook uit naar Inge, die haar trouwe geliefde en metgezel verloren heeft, en naar zijn familie die zijn steun ook zal missen.

www.delftseschaaksite.nl/column/nokey

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 21-02-2005 at 10:13.

21-02-2005 08:50 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een klap in het gezicht, dat was het inderdaad.
Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven...

Mijn medeleven natuurlijk naar zijn familie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 21-02-2005 at 10:14.

21-02-2005 09:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen donderdag sprak ik uitgebreid met mijn drie broers, met name over een aantal familiezaken. Tijdens zo'n avond komt dan natuurlijk ook je opvoeding ter sprake. Een van de zaken waar ik persoonlijk dankbaar voor ben is het feit dat mijn broers en ik van mijn ouders een sterk rechtvaardigheidsgevoel hebben meegekregen.

Datzelfde rechtvaardigheidsgevoel komt bij de schokkende dood van Nico 't Hoen ongelooflijk in opstand. Want zijn dood voelt niet alleen, maar is onrechtvaardig. Onrechtvaardig, omdat hij niet nog meer voor zichzelf, zijn onmiddelijke omgeving (Inge (zijn vriendin), zijn vrienden, familie en collega's), maar daarnaast voor de wereld heeft kunnen betekenen.

Want Nico had zo ontzettend veel zin in het leven, zoals iedereen die hem ook maar een beetje kende onmiddelijk zal beamen. Hij was een echte levensgenieter, die met heel veel verschillende dingen met heel veel plezier en inzet bezig was.
Zijn hart zat ook absoluut op de goede plek. Hij was altijd aandachtig, en wist met zijn instelling en humor bij vrijwel iedereen de juiste snaar te raken. Zijn manier van contact hebben en houden was uniek. En hij wist met zijn enthousiasme ook anderen te inspireren.
Nico was een man met heel veel capaciteiten (onder andere dus op het sociale vlak). Hij wist zelf dat hij die slechts voor een deel benutte, en was ook op zoek naar manieren om ze nog beter te benutten, en ook anderen daarvan te laten profiteren. Zijn komende bestuurslidmaatschap van de Delftsche Schaakclub was daar slechts een klein onderdeel van.

De laatste keer dat ik hem uitgebreid sprak was na afloop van de receptie van Lumen, waar hij samen met Inge was. Na de film spraken we tijdens de naborrel en het eropvolgende eten over heel veel verschillende dingen, op de ons inmiddels bekende ontspannen en humoristische wijze. Het was helaas de laatste keer.

Zonder dat ik heel veel contact met hem heb gehad heb ik het gevoel dat ik een vriend kwijt ben. En ik weet dat velen datzelfde gevoel hebben. De wereld is met de dood van Nico een heel stuk leger geworden.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

21-02-2005 11:03 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Nico Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jij was iemand. En dat zag je,dat voelde je en dat ervaarde je als je met jou sprak of als jij naar iemand keek. Kwam je de zaal binnen dat overzag je alles met een glimlach. Nico kwam binnen en dan kwam er ook iemand binnen. Je luisterde naar iemand,echt luisteren!
Misschien kunnen we ons daar een beetje aan vasthouden... voor de rest blijft het toch een beetje koud,achterblijven zonder jou!

21-02-2005 13:28 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Menno
forumlid


geregistreerd: 21-02-2005
aantal berichten: 1

overlijden Nico 't Hoen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

L.S.

zojuist heb ik op verschillende sites kennis genomen van het overlijden van dhr. 't Hoen. De snelheid waarmee dit bericht al op zoveel sites gebracht, is kenmerkend voor de persoon Nico. Hij toonde zich altijd erg betrokken, was heel erg sociaal en hij had alleen maar vrienden. Iedereen hield en houdt van hem!
Hij zat al op de Capelse Schaakvereniging toen ik nog geboren moest worden. Toen ik pas echt bij de senioren van de CSV ging spelen leerde ik hem kennen. Hij was de interne wedstrijdleider. Afgelopen december kwam ik hem nog tegen tijdens de KralingerhoutLOOP in Rotterdam, alwaar hij in zijn nieuwe NN-tenue een persoonlijk record liep op de 15 km. Een aantal jaar geleden verliet hij de CSV voor DSC, ik meen vanwege een verhuizing. Hij had het erg naar zijn zin op zijn nieuwe club. Nico en DSC zullen elkaar enorm missen, maar zijn vriendin en familie nog het meest.
Iedereen wens ik enorm veel sterkte met dit enorm grote verlies.
Nico, je zult voor altijd in onze gedachten blijven.
Mede namens je oude schaakvereniging, Menno Lieven

21-02-2005 14:28 Menno is offline Send an Email to Menno Homepage of Menno Search for Posts by Menno Add Menno to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Iedereen kent Nico, en Nico kende iedereen. Altijd met een glimlach, met plezier aanwezig. Nico was sfeerbepalend omdat hij plezier had en dat uitstraalde. Hij was er vrijwel elke maandagavond, en haalde altijd het positieve naar voren. Of het nou was door een opbeurend woord, een grapje of gewoon door interesse te hebben in hoe het met je ging. Gemeende interesse.

Je vond Nico dan ook vaak in de bar, gezellig napratend met een biertje in de hand na de partij. Of voorafgaande aan de partij, informerend hoe het met iedereen ging. Midden in een groepje mensen, dat zeker niet altijd dezelfde samenstelling had. Want Nico kende iedereen.

Maar naast dit alles was hij ook nog actief binnen de vereniging. Nico maakte niet alleen enthousiast, hij hielp ook actief aan dingen mee. Hier ligt nog de brief waarin de KNSB mededeelt dat het AxiomA de prijs voor het beste clubblad won. Geadresseerd aan... Nico. Want Nico was hoofdredacteur, en een van de motoren van het clubblad.

Plotseling, uit het niets, kwam dan het bericht dat Nico er niet meer is. Een grote klap voor iedereen die hem kende. Nico laat een leegte achter, binnen DSC, maar met name natuurlijk bij zijn vriendin Inge en zijn directe familie. Hen wens ik dan ook alle sterkte toe met het verwerken van dit grote verlies.

Ook wij zullen verder moeten zonder Nico. Onverwacht, ongewild. Het leven is hard soms en onrechtvaardig. Er komt maar een woord in me op om afscheid te nemen, typisch Nico:

toedeledokie Nico. We zullen je missen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-02-2005 15:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Jeannette Steijger Jeannette Steijger is a Female
DSC barvrouw


geregistreerd: 02-01-2005
aantal berichten: 1

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

wat een ongelooflijke dreun. op de eerste plaats natuurlijk voor inge. voor onze club een enorm verlies. het is toch niet voor te stellen dat nico nooit meer de bar zal binnen stappen. ik verheugde me er nu al op als hij na zijn wintersportvakantie er weer zou zijn en binnen zou komen als die snelle skileraar van de reclame en zou roepen: biertje? de laatste keer dat ik hem sprak was met de vraag wie leonie na externe wedstrijden thuis zou brengen als hij was verhuisd. typisch nico: natuurlijk zou hij haar veilig blijven thuisbrengen. een stukkie omfietsen was toch geen probleem.
lieve nico: wat zou ik graag nog 1 keer een biertje met je drinken.

21-02-2005 17:55 Jeannette Steijger is offline Send an Email to Jeannette Steijger Search for Posts by Jeannette Steijger Add Jeannette Steijger to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De verslagenheid op de club deze avond was teken genoeg.

"Nico, hoe is het?"
"Da's nu even niet belangrijk. Hoe is het met JOU?"

Als Nico vroeg hoe het ging kon je ervan uitgaan dat het geen holle frase was. Zijn warme persoonlijkheid wordt genoeg uitgedragen door de reacties die zijn overlijden nu losmaakt. Nico was je grootste fan.

Voor velen was Nico een vriend. En was hij dat nog niet, dan zou hij dat zeker nog worden, en anders had hij het moeten zijn. Dat is in ieder geval mijn gevoel over Nico; zo had het kunnen, of moeten zijn. Nu kan het niet meer, en dat is spijtig. Een medeleven met anderen waardoor ik nu denk dat ik hem beter had willen leren kennen.

Vaarwel, Nico. Dank je wel.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-02-2005 01:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat wat Rene als laatst stelt Nico misschien wel het meeste typeert.

Wij zijn allen groot fan van Nico, maar dat kwam doordat hij iedereen met wie hij praatte het gevoel gaf belangrijk te zijn. Hij wilde echt weten hoe het ging, hoe het met je was. Niet om het aan te horen en daarna te vertellen te hoe het met hem ging.
Nee, omdat het hem echt interesseerde. Hij dacht altijd aan anderen, en was altijd vrolijk. Echt altijd!

Ik denk niet dat ik iemand ken die ik nog nooit NIET vrolijk heb gezien. En een evt. verlies zo goed kon verwerken dat zelfs zijn humeur er niet onder leed.

Met het verdwijnen van deze levensgenieter wordt de wereld er gewoon een heel stuk minder vrolijk op. Frons

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-02-2005 14:59 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Shocked Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

........

Weet gewoon niet wat ik moet zeggen..... Medeleven aan de familie.....

Het was altijd een feest als ik hem tegenkwam bij Delta als zijn vriendin volleybal aan het spelen was of bij ons in de hal, zeker omdat ik al een tijdje niet meer op de club ben geweest, deze kostbare momenten zal ik missen...

Dit is gewoon diep triest en onvoorstelbaar....

Iedereen veel sterkte gewenst, rust in vrede Nico, al is het veels te vroeg...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Arnout on 23-02-2005 at 15:39.

23-02-2005 15:34 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Teun Teun is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 25-06-2003
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zondagavond hoorde ik het bericht van Nico's overlijden. Een kleine twee weken geleden hadden we voor het laatst contact: hij zou het secretariaat van mij overnemen. Nog even op vakantie, en daarna: "gewoon doen". Zo was Nico, hij had weinig woorden nodig en stond voor zijn aanbod. Voor mij prettig, door mijn verhuizing naar Amsterdam kom ik steeds minder bij DSC, en Nico gaf me het gevoel dat ik alles met een gerust hart uit handen kon geven.

Veel van de bovenstaande berichten herken ik. Ook ik kende Nico niet heel goed. Maar hij was altijd aanwezig, op een heel prettige manier. Vooral de opmerking van Ted raakt me:

Quote

Zonder dat ik heel veel contact met hem heb gehad heb ik het gevoel dat ik een vriend kwijt ben.


En zijn foto zegt meer dan duizend woorden.

Zo'n aimabel mens, zo'n positieve energie, zo'n betrokkenheid. Ik ben blij dat Nico lid is geweest van DSC, en dat hij voortleeft in het hart van veel clubgenoten.

Nico's naasten wens ik veel sterkte nu en in de tijd die komen gaat. Wat blijft zijn de vele herinneringen aan een mooi mens.


Weggaan

Weggaan is iets anders
dan het huis uitsluipen
zacht de deur dichttrekken
achter je bestaan en niet
terugkeren. Je blijft
iemand op wie wordt gewacht.

Weggaan kun je beschrijven als
een soort van blijven. Niemand
wacht want je bent er nog.
Niemand neemt afscheid
want je gaat niet weg.

Rutger Kopland



Nico,

Als ik had geweten dat je wegging....

24-02-2005 23:04 Teun is offline Send an Email to Teun Homepage of Teun Search for Posts by Teun Add Teun to your Buddy List
Marco Hoen Marco Hoen is a Male


geregistreerd: 24-02-2005
aantal berichten: 12

Mijn broer Nico Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met veel plezier heb ik op jullie site rondgekeken. Bedankt ook namens mijn moeder voor alle mooie oprechte woorden en aandacht.

Mijn lieve broer is er niet meer! Maar ik weet dat ik hem altijd in mijn hart zal meedragen. De vraag waarom?, zal altijd wel in mijn hoofd rondspoken.

Graag wil ik jullie het volgende zeggen. Mijn lieve broer kwam graag bij jullie op de club. Zijn maandagavond was hem heilig. Zijn goede vriend Simon was voor hem een belangrijk man. Ook al is mijn broer hier niet meer, ik hoop dat jullie hem zullen blijven herinneren als iemand die zich helemaal gaf aan iedereen.

Nico was een uniek mens met een groot hart.

Dank jullie wel!

Marco 't Hoen

24-02-2005 23:11 Marco Hoen is offline Send an Email to Marco Hoen Search for Posts by Marco Hoen Add Marco Hoen to your Buddy List
Hans Hans is a Male
forumlid


geregistreerd: 15-04-2005
aantal berichten: 1

Nico Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisterenavond werd ik gebeld door een goede vriend die mij vertelde dat Nico al enige tijd geleden is overleden. Ik ken Nico nog van Paradijssel. Paradijssel was een jeugdschaakclubje onder leiding van Leo de Jager in Capelle aan de IJssel, 28 jaar geleden of zo... 28 jaar geleden, we worden oud.
Nou ja - niet allemaal dus Frons Enfin, Nico was erbij vanaf het begin. En Nico was aardig. Altijd al. Ook als kind. Ik weet niet of ik wel eens iemand heb ontmoet die aardiger was dan hij, nu ik erover nadenk.
Aardige mensen zijn over het algemeen geen goede schakers. En dat gold ook voor Nico. Hem ontbeerde het fenijn, de killersmentaliteit. Nico kon dus eigenlijk voor geen meter schaken Glimlach Ergens onbegrijpelijk: een ontzettend slimme kerel... en toch geen meter kunnen schaken. Te aardig.
Nico, ik heb je zeer lang niet meer gezien, ik denk voor het laatste een jaar of 6 geleden, maar je hebt bij mij een onuitwisbare indruk gemaakt en ben bedroefd te bedenken dat je al zo jong definitief afscheid hebt moeten nemen. Ik wens Inge, Marco en zijn familie sterkte met hun grote verlies en hoop dat het feit dat zovelen zich geraakt voelden door Nico enige troost biedt.

NIco, ik wens dat ik ooit nog eens half zo aardig word als dat jij was.

Hans

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Hans on 15-04-2005 at 09:54.

15-04-2005 09:51 Hans is offline Send an Email to Hans Homepage of Hans Search for Posts by Hans Add Hans to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

De tijd vliegt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is vandaag precies aan jaar geleden. Daar word ik even stil van...









www.delftseschaaksite.nl/toernooi/zonnetje

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-02-2006 11:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

Het was goed... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Laats kwam ik de dubbelganger van Nico tegen. Rare gewaarwording was dat. Conclusie.....Het was goed dat Nico er is geweest! En nu.....Vertrouwen dat het goed blijft!

23-02-2006 17:43 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller