Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2004-2005 » Joost Michielsen prolongeert snelschaakkampioenschap
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Joost Michielsen prolongeert snelschaakkampioenschap Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost Michielsen heeft op overtuigende wijze het zijn snelschaaktitel verdedigt. Met 10 uit 11 bleef hij de concurentie ruim voor.

Zie voor een uitgebreid verslag de toernooisite.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 06-06-2010 at 21:38.

15-02-2005 04:11 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Joost, wat mij betreft een terechte overwinning. Ik ben tegen Joost (in een nog theoretische stelling?) compleet matgeofferd.

Mijn andere nederlaag was tegen gastspeler Miguel Munoz, waarin ik in een remise toren-eindspel een volle toren weggaf.
Veel leuke en spannende partijen gespeeld, en wellicht een opmaat voor zaterdag.

Is het een idee om snelschaken wat vaker op de club te laten plaatsvinden? Omdat de agenda op maandag vol zit kan dat wellicht structureel op donderdag?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

15-02-2005 11:07 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

rating Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno,
Volgens mij is mijn rating 1510 of daar omtrent. Niet dat het de uitslag ... Lach , maar wel voor mijn tpr!! Red Face

15-02-2005 11:49 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Euh Rick, jou tpr is op geen enkele manier afghankelijk van je eigen Elo, alleen die van je tegenstanders. Alleen de tpr’s van je tegenstanders zouden er beter van worden...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-02-2005 11:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

5.5 uit 11 niet eens zo goed, maar 6 van mijn tegenstanders stonden in de top 11, en nog eens 2 boven mij, dus ontevreden kan ik niet zijn Glimlach

Altijd leuk dat snelschaken...

15-02-2005 12:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

natuurlijk gefeliciteerd joost
mijn 7,5 uit 11 is niet slecht, maar het DSM Gist open Delfts snelschaakkampioenschap ging toch net wat beter.
mijn rating is trouwens 2175 dus ook de tpr's van mijn tegenstanders kunnen met een puntje omhoog Lach

15-02-2005 13:00 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het begon lekker, maar nadat ik tegen pieter 2 stukken achter elkaar weggaf in een gewonnen stelling, en tegen Bart in een gelijkwaardige stelling opgaf (ik zag een pion niet die er wel stond) was de lol er eventjes vanaf. Gelukkig win je daarna weer wat en het laatste matbeeld tegen Simon was een leuke, voor mij dan.

Quote

Is het een idee om snelschaken wat vaker op de club te laten plaatsvinden? Omdat de agenda op maandag vol zit kan dat wellicht structureel op donderdag?


Ik heb dit blok college tot 21.30, maar daarna ff snelschaken vind ik een prima plan!

15-02-2005 16:23 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach, we hebben allemaal van die "legendarische" verliespartijen. Tegen Miguel Munoz stond ik materiaal voor, had een ondekbare mataanval op g2, 45 tegen 3 seconden voorsprong, en ik bleef in schaak staan............... Geschokt Frons

Maar voor de rest heb ik wel redelijk gespeeld geloof ik.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-02-2005 16:49 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik heb in een goede stelling tegen René van Alfen de enige zet gespeeld die verloor, want daarna kon hij me mat in 1 zetten. Verder zeer goed toernooi gespeeld: Walter en Joram verslagen en remise tegen Dolf. Een tpr die na de correctie van Ricks Elo zelfs 1900 is.

En zoals Martin (Glimmerveen) en ik die avond al opmerkten: partijen tijdens snelschaaktoernooien worden kunnen zelden getypeerd worden met woorden van de strekking:

Quote

De eerste 23 zetten volgenden we een partij van Anand en Kasparov tijdens Lineares 2003. Mijn tegenstander kwam op zet 24 met nieuwtje, dat ik echter in mijn thuisvoorbereiding al had bekeken. De afwikkeling leverde mij een thematisch sterk paard zwakke loper eindspel op dat we beiden zeer goed speelden. Naar 85 zetten moest mijn tegenstander toch opgeven, omdat ik het kleine voordeeltje had weten uit te buiten (..)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-02-2005 17:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee bij ons was het meer:
We volgen 20 zetten lang de theorie van Bruzon-Topalov, daarna deed Martin (wit) wat mindere zetten, en na 85 zetten had Corniel een winnend eindspel bereikt. Helaas liet de zwartspeler zich mat zetten.
Glimlach

16-02-2005 02:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller