Delfts Schaakforum » Overig » Arbitrage » Donderdag 17 februari een uurtje 'Spelregels'
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Donderdag 17 februari een uurtje 'Spelregels' Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op donderdag 17 februari a.s. gaat ons eigen nationaal arbiter Patrick de Bas een uurtje 'Spelregels' houden.
Dit n.a.v. wat incidenten de laatste tijd (zie onze website onder arbitrage), en op velerlei verzoek.


"Het doel van het uurtje is om iedereen bekend te maken met de spelregels. Alhoewel iedereen de loop van de stukken kent, zijn er nog vele regels die niet (volledig) bekend zijn bij een ieder. Voor de mensen die de regels al een keer hebben bestudeerd kan een opfriscursus geen kwaad.

Uiteraard worden de wedstrijdleiders van DSC van harte aanbevolen om bij deze avond aanwezig te zijn. Goed wedstrijdleiderschap is een visitekaartje voor de club.
Daarnaast lijkt het me voor de verschillende teamleiders ook zeer nuttige kennis.
Maar ook de overige leden van DSC zijn van harte uitgenodigd. “Goede kennis van de spelregels kan immers een half (of zelfs een heel) punt opleveren en deze situaties doen zich vaker voor dan gedacht(..)” (citaat Patrick de Bas).

Datum: 17 februari
Plaats: Denksportcentrum
Tijd: 20.15

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 11-02-2005 at 14:53.

10-02-2005 12:10 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij is Patrick nationaal arbiter, niet internationaal Glimlach

10-02-2005 16:00 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Arnout Arnout is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 23-10-2002
aantal berichten: 116

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En ik neem ook aan dat het om een website gaat, niet om een wibsite? Tong En moet het in de derde paragraaf "worden de wedstrijdleiders ... aanbevolen" of "wordt de wedstrijdleiders... aanbevolen" zijn, als ik dan toch al aan het posten geslagen ben? Koel

11-02-2005 14:44 Arnout is offline Send an Email to Arnout Homepage of Arnout Search for Posts by Arnout Add Arnout to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan wegens er helaas vanavond niet bij zijn...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-02-2005 10:25 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben benieuwd naar de avond (ik kon helaas gisterenavond wegens familieomstandigheden niet). Wat is er behandeld, hoe was de sfeer, hoe was de opkomst?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

18-02-2005 17:18 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Opkomst (zeer) beperkt, sfeer goed, behandeld: ongeveer alle interessante onderdelen van het FIDE reglement. Kees heeft een mooi lijstje met 22 punten die voor de praktische speler van belang zijn. In een van de volgende Axioma's zal ik er een stukje over schrijven.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

19-02-2005 00:33 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Halfje verdiend Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vooraf had ik weinig nieuws verwacht, ik zou nu toch de regels ondertussen wel kennen?

Maar tot mijn ver-Bas-ing kwamen er nog regels uit de hoge hoed, welke mij in de toekomst wellicht (halve) punten kan schelen. Ik denk dat het me meer gaat opleveren, dan een avond eindspel-studie goede loper tegen paard.
(Via de normale regels, ik denk dan niet eens aan de lekken waarmee je onsportieve oppo's van repliek kan dienen)

19-02-2005 10:24 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller