Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2004-2005 » Interne competitie [14]: Topper eindigt onbeslist
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

interne competitie [14]: Topper eindigt onbeslist Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De topper tussen Gert Legemaat en Chiel van Oosterom eindigde in remise. Daarmee handhaaft Chiel zijn voorsprong op Gert. Ook Joost Michielsen en Arend van Dop deelden het punt, en liepen dus niet in.

De uitslagen:
Gert Legemaat - Chiel van Oosterom ½-½
Joost Michielsen - Arend van Dop ½-½
Joram op den Kelder - Michael Stradinger 1-0
Hora Vlam - Richard Oranje 1-0
Corniel Nobel - Kees van der Meer 0-1
Pieter Buzing - Marco Anink 1-0
Ted Barendse - Theo Rekveldt 1-0
Pieter Quist - Diederik van Heijgen 0-1
Walter Anema - Peter Pilgrim 1-0
Vitaly Kalikmanov - Gerard Bilars 1-0
Sander van Gennip - Dolf Beltz 0-1
Rob Smits - Nico ’t Hoen 1-0
Gerrit Bussmann - Joel Udden 0-1
René Gelpke - Jan Neutel ½-½
Roland ten Have - Simon Dirkse 0-1
Olivier Marincic - Albert Kemeling ½-½
René Torenstra - Leo Zuijdgeest 1-0
Arnoud van der Linden - Marianne Zelitchenko ?-?
Rick Plomp - Cees Huygen ½-½
Steef van der Weele - Aad de Jong 1-0
Paul van Riet - Peter van der Voort 1-0
Frans Smit - Herman Zonderland 0-1
Ed de Jager - Wout Cool ½-½

De stand is ook weer te zien via het onderstaande excel-bestand:
Stand interne competitie[14].

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-02-2005 18:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

mooie remise Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is altijd moeilijk, wil je het betere of het goede? Ik koos voor het goede en bood remise aan. Hij weigerde ...in eerste instantie..later kwam hij zelf met het voorstel. Cees Huygen en ik speelde een leuke partij waar de dreigingen werden geëlimineerd en trucjes werden doorzien. Voor mij was remise eigenlijk een overwinning en die smaakte zoet Ja!

08-02-2005 00:00 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde een interessante partij tegen Theo Rekveldt. Een poosje theorie, en ik had volgens mij een positioneel prettige stelling toen Theo in een vlaag van schaakblindheid een vol paard weggaf. Hij gaf onmiddelijk op.

Jammer, ik had met de stelling graag verder kennisgemaakt.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

08-02-2005 09:15 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde een zeer enerverende en leerzame pot tegen Kees van der Meer. Ik kwam redelijk goed uit de opening toen de volgende stelling op het bord kwam:



Ik speelde hier 15.exd5 wat niet slecht is, maar 15.Pxb5!? is een zeer goed alternatief. Fritz komt dan met de volgende variant: 15...Db6 16.Lxc5 Txc5 17.e5 Pe4 Pd6+ Pxd6 18. exd6 Dxd6 19.b4 met goed spel voor wit.

Na wat afruil kwam de volgende stelling op het bord.



En hier produceerde ik 30.Dd3+? waar 30.Dxf2 redelijk soepel remise houdt...

En resterende eindspel tikte Kees zonder problemen uit... Maar het gevoel dat ik zo dichtbij was, is voorlopig voldoende...

edit: typo

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 10-02-2005 at 16:48.

08-02-2005 10:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerst liet ik Gert zijn stukken lekker neerzetten en toen zat een eindspel er niet echt meer voor me in. Ik offerde dus maar ergens een pionnetje voor initiatief. Objectief blijkt het na een check met fritz niets voor te stellen, maar in de praktijk kreeg ik weer wat kansen. We hadden allebei gevaarlijke vrijpionnen. Die van Gert waren iets gevaarlijker, maar hij had wel het probleem dat zijn koning op de tocht stond. Gert koos niet het beste veld om met de koning naar toe te gaan en nu was het totaal niet meer duidelijk wie er beter stond. Ook waren we inmiddels allebei in tijdnood en het leek me verstandig om remise aan te bieden.

08-02-2005 15:42 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een mislukt Noteboom wilde ik, met donderdag namens DSC5 Zoetermeer-uit - in de vorm van Botwinnik 2 - op het programma, weer eens lekker winnen. En gelukkig wilde Martin mijn bardienst overnemen. Word ik tegen Pieter Buzing geloot...zucht..

Kon me geen moment concentreren, en in de gesloten siciliaan kan je het echt te voortvarend aanpakken. Dat deed ik, en al snel spatten de vonken van het bord.
Truukje hier truukje daar maar ik wist zelf dat het niet eens ooit richting gelijk spel ging. Mijn Fritz ging er in ieder geval stuk van. Nee, hopen dat dat donderdag beter gaat.

Nog een vraagje: Korving - de Bas werd naast mij gespeeld. Wat is dat geworden?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-02-2005 18:26 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Korving - de Bas was een gelegenheidspartij vanwege het late aanvangstijdstip (beide tegenstanders niet gekomen) en mijn co-wedstrijdleiderschap. Ik heb uiteindelijk na een spannende partij gewonnen dankzij de vlag. Ik had toen P+2 (e2, d3) tegen D+T. Bij nauwkeurig spel had wit in de slotstelling kunnen winnen.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

08-02-2005 21:59 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lees ik nou goed dat de ene partij twee pionnen en een paard heeft, en de andere een dame en een toren?

En dat dan de ene partij wint?

(Trouwens, het achterna zitten van die witte dame leek me een stuk succesvoller dan wat je nu probeerde...)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

08-02-2005 22:06 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Rokkenjager... Grijns

09-02-2005 00:38 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is maar waar je op let he..Glimlach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-02-2005 01:28 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Mark Mark is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 08-09-2003
aantal berichten: 132

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman
Korving - de Bas was een gelegenheidspartij vanwege het late aanvangstijdstip (beide tegenstanders niet gekomen) ...


Hmmm, was dit toevallig omdat ik tegen iedereen behalve Arno had gezegd dat ik er niet bij zou zijn i.v.m. Carnaval (of heeft Arno dit toch ergens opgevangen ?) ?
In dat geval mijn excuses.

__________________
"I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work."

09-02-2005 10:42 Mark is offline Send an Email to Mark Search for Posts by Mark Add Mark to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja klopt, zat ernaast en keek na zo'n 15 min maar eens op wie die man nou zat te wachten...

en toen ik jouw naam zag staan ben ik maar even na gaan vragen of jij gewoon niet was afgemeld..wat het geval bleek.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-02-2005 13:17 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De stand is ook weer te zien via het onderstaande excel-bestand:
Stand interne competitie[14].

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-02-2005 13:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Het randgebeuren... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

’t melkpak

  1. Koert ter Veen (62,50%)
  2. Kees van der Meer (61,54%)
  3. Joost Michielsen (54,55%)
  4. Albert Kemeling (50,00%)
  5. Leo Hofland (50,00%)
Dankzij Kees’ overwinning afgelopen maandag is Koert Kees gepasseerd, maar de strijd blijft spannend.


holle bolle gijs
  1. Walter Anema (13)
  2. Kees van der Meer
  3. Chiel van Oosterom
  4. Steven van der Weele (12)
  5. Dolf Beltz
  6. Richard Oranje
  7. Pieter Buzing
  8. Hora Vlam
  9. Joram op den Kelder
  10. Gert Legemaat
  11. Joost Michielsen (11)
Ik heb een lichte voorkeur voor Steven...

en tot slot:


elostijgers
    Jesus Munuzuri (11,14)
  1. René Herbold (6,71)
    Michael Stradinger (6,40)
  2. Sander van Gennip (6,14)
  3. Chiel van Oosterom (5,69)
  4. Diederik van Heijgen (5,25)
  5. Vitaly Kalikmanov (4,38)
  6. Leo Zuijdgeest (4,10)
  7. Herman Zonderland (3,78)
  8. Koert ter Veen (3,50)
  9. Simon Dirkse (2,78)
  10. Theo Rekveldt (2,38)
Jesus Munzuri en Michael Stradinger staan er wel tussen, maar doen wat mij betreft niet mee: zij hebben een geschatte Elo en die is niet nauwkeurig gebleken...

edit: elostijgers toegevoegd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 10-02-2005 at 16:46.

10-02-2005 14:12 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Koert Koert is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 30-09-2003
aantal berichten: 68

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat zou 't melkpak zijn? Koel

Met andere woorden, kan ik de eerste positie aan mijn moeder vertellen of moet ik mij er voor schamen.

credo:

Wees niet bang iets nieuws te beginnen
Denk aan de amatuers die de Ark maakten
Professionals bouwden de Titanic

14-02-2005 14:10 Koert is offline Search for Posts by Koert Add Koert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onderzoek alles Koert, en behoudt het goede!

www.delftseschaaksite.nl/dsc/intern/melkpak

de keuze is aan u!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-02-2005 14:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller