Untagonklik 
Erelid

aantal berichten: 3279
 |
|
|
02-12-2014 03:15 |
|
Richard 
DSC-forummeester

aantal berichten: 969
 |
|
|
05-12-2014 16:03 |
|
Rene Poots 
DSC bestuur

aantal berichten: 194
 |
|
Ik leef voor de tussenstand. Ik kan niet zonder tussenstand. Zonder tussenstand voel ik me verlaten, ben ik gedesoriënteerd en word ik chagrijnig.
Mijn leven draait dus om de tussenstand. Op dinsdagochtend start ik uit bed eerst mijn pc op en bekijk de tussenstand. Die overdenk ik tijdens het ontbijt, loop
af en toe nog eens naar het beeldscherm om wat na te kijken en naar gelang mijn resultaat en de gevolgen voor de nieuwe stand begeef ik me wat meer of minder vrolijk op weg naar mijn werk.
Tijdens die rit zal ik nog regelmatig aan de stand en mijn partij terug denken, om als ik op mijn werk aangekomen ben en mijn pc heb opgestart toch nog eerst de tussenstand weer te bekijken, om de gedachtenkronkels die tijdens mijn reis mijn hoofd zijn binnengewaaid te checken.
Meestal zal ik op die dinsdag nog een aantal maal de stand terugkijken. De dagen daarna eveneens. Het maakt niet uit wat ik heb gedaan of hoe hoog ik sta. Belangrijker zijn de resultaten van mijn concurrenten, tegen wie hebben ze gespeeld en vooral de afweging tegen wie ik de volgende week misschien wel zal komen te spelen.
Deze in het keizersysteem volkomen ondoorzichtige en niet te beantwoorden vraag begint tegen het weekeinde steeds belangrijker te worden. Ik ga met behulp van de tussenstand de mogelijkheden af, bezie de kansen op wit-of zwartverdeling, bekijk tegen wie mijn mogelijke tegenstander al gespeeld heeft en bedenk eventuele te volgen strategieën.
Dan is het maandag zes uur. Zodra de indeling bekend is ga ik naar ..........
Ik voel me dit seizoen volkomen onthand: de kinderen klagen, mijn vrouw dreigt van me weg te lopen, mijn vriendin heeft me gedumpt en de hond begroet me niet meer. Dus Arno, red mijn leven en geef me alsjeblieft de tussenstand.
|
|
07-12-2014 19:22 |
|
Zonderland 
clubfotograaf

aantal berichten: 287
 |
|
|
08-12-2014 10:02 |
|